Daklicht

Boete in hoger beroep vanwege niet werkende BCT

Bron: TaxiPro (Inge Jacobs)

Een taxichauffeur is in hoger beroep veroordeeld tot een boete van 1.800 euro omdat zijn boordcomputer taxi niet op de juiste manier werkte. Van dat bedrag is 1.000 euro voorwaardelijk, wat betekent dat hij het alsnog moet betalen als hij in de twee jaar na de uitspraak nog eens in de fout gaat.

De taxichauffeur stond oorspronkelijk al in februari 2019 voor de rechter, wat later in datzelfde jaar werd gevolgd door een hoger beroep. Hij werd ervan verdacht in augustus 2018 taxivervoer te hebben verzorgd in Amsterdam zonder goed functionerende BCT aan boord. In die eerste rechtszaak werd de man vrijgesproken. Tijdens het hoger beroep heeft zijn advocaat gesteld dat hij opnieuw vrijgesproken moest worden, omdat hij weliswaar reed zonder werkende BCT, maar mét een tachograaf die de verplaatsingen van de taxi bijhield.

Inloggen is nodig

De taxichauffeur had op dat moment niet datgene bij zich wat nodig is om in te loggen op de BCT. Maar, zo stelt het gerechtshof vast: inloggen is wel nodig om de identiteit van het taxibedrijf of de chauffeur te koppelen aan de verplaatsingen van het voertuig. Die koppeling werd dus niet gemaakt op het moment dat de man werd aangehouden. De tachograaf hield de verplaatsingen bij, maar het staat dus niet vast of ze echt door de taxichauffeur in kwestie zijn gereden.

Hij had ervoor moeten zorgen dat zijn BCT naar behoren functioneerde en dat de informatie wel op de juiste manier werd geregistreerd. Het gerechtshof vindt het bewezen dat hij dit niet heeft gedaan en dat de man daarmee artikel 79 van de Wet Personenvervoer 2000 heeft overtreden. Er zijn geen redenen om aan te nemen dat hij niet strafbaar is. Er was een geldstraf van 1.800 euro geeist, waarvan 1.000 euro voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar.

Betalen in termijnen

Het gerechtshof overweegt dat de man regels heeft overtreden die er zijn om controle op de arbeids- en rusttijden mogelijk te maken, en dus uiteindelijk om consumenten te beschermen. Dat is een kwalijke zaak en dus is een geldboete zeker op zijn plaats. Wat wel meespeelt, is dat de man beperkte financiële mogelijkheden heeft. Dat doet aan de straf niets af, want die is zoals geëist, maar de taxichauffeur mag de 800 euro wel betalen in vier gelijke, tweemaandelijkse termijnen van 200 euro. De overige 1.000 euro is voorwaardelijk als een soort stok achter de deur om de regels voor taxivervoer voortaan wel na te leven.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

28 reacties op “Boete in hoger beroep vanwege niet werkende BCT”

Duco Douwstra|23.07.20|11:26

De advocaat had de ondeugdelijkheid van de BCT aan moeten tonen. De BCT voldoet aan niet één van de oorspronkelijke vereiste doelstellingen. Het meest achterlijke is nog dat er uitgegaan moet worden van een door de chauffeur zelf betrouwbare bediening. Maar ook het updaten en zelfs zoals nu dat er een nieuwe BCT zou moeten worden aangeschaft, is pure oplichting en misdadige misbruik van gebrekkige wetgeving. De online systemen waren in 2006 al vele malen beter, en op het bedrijf toegespitst.

Paul Dijkhuizen|23.07.20|12:58

Zeker na de laatste ‘verplichte’ update vanwege het niet op tijd kunnen voorzien in nieuwe systeemkaarten door de leverancier waarbij de te verwachten levensduur van de BCT in ernstige mate is bekort. Dit probleem had door de leverancier kosteloos moeten worden verholpen, ook had de leverancier meteen onomwonden moeten melden dat de BCT na deze datum niet meer geüpdatet kon worden en dat ook de bijgekochte modules niet meer bruikbaar zouden zijn.

Rex Urban|23.07.20|16:19

Voorbeeld: Wanneer een auto bij de APK keuring niet aan ALLE APK eisen voldoet volgt afkeuring.
De BCT heeft nog nooit aan de opgestelde eisen voldaan, waardoor feitelijk niemand kan beschikken over een goed werkende BCT, zoals afgesproken is met ILT, RDW, en de Taxibranche.
ILT dient alle BCT eisen te keuren en niet willekeurig wat hen uitkomt.
Slager keurt zijn eigen vlees onder het “mom” van veiligheid Taxi, die overigens niet aantoonbaar in het geding is in ons land of erbuiten.

Ali Ates|23.07.20|18:14

Tachograaf! Reed hij taxi ritten in vrachtwagen ofzo.

Ik heb nooit van een tachograaf in taxi gehoord.
Het zal wel.

Arme rukker zonder voor geld.

Peter Vriens|23.07.20|23:25

Wanneer chauffeurs moeten zorgen dat zijn / haar BCT goed werkt volgens de wettelijke eisen overeengekomen met de Taxibranche en Overheid instanties, is er een groot probleem.
We hebben de 0 en 1 meting kunnen lezen, de BCT voldoet er niet aan.
ILT met de fabrikant zijn in 20 jaar niet in staat een goed product te leveren.
Kan je dat van een chauffeur dan wel eisen?
Voor de BCT op de markt kwam had die uitgetest moeten zijn wat bovendien ook niet gebeurt is.
Het zoveelste ICT drama overheid.

Jorg|24.07.20|10:30

Ondeugdelijk is niet de cassus, al zou de bct onbetrouwbaar zijn en niet naar de zin van velen hij moet aanwezig zijn werken en je moet hem gebruiken.
Dus bij niet ingelogd en zonder chauffeurspas werken verdien je het wel een beetje wat je ook van de bct mag denken.

Peter Vriens|24.07.20|12:36

@ Jorg.
Te lezen is dat de Rechter de chauffeur veroordeeld heeft omdat de Boordcomputer taxi niet op de juiste manier werkte. Dat is toch de casus ?
De juiste BCT zou moeten werken volgens de gemaakte afspraken.
Daar kan je de chauffeur toch niet mee belasten?
Als ik een auto koop met 4 wielen en bij aflevering zitten er 3 onder, zou ik dat niet pikken.
Te meer omdat hij daardoor niet voldoet aan de APK eisen.
Ook van toepassing op de BCT. Een ondeugdelijk apparaat verplichtten?

Peter Vriens|24.07.20|13:02

@Jorg.
In de wet staat dat een taxi moet zijn voorzien van een goed werkende BCT.
Is er dan een BCT te koop die aan alle eisen voldoet?
Het gaat niet alleen over inloggen, maar alle eisen waaraan die moet voldoen.
30% of meer van de opgeslagen data is onbetrouwbaar.
Zo’n apparaat moet je dan verplicht aanschaffen.
Er is ook een lichtpuntje. De opgeslagen Data in de BCT is veilig en achteraf kan er niet mee gesjoemeld worden. Maar bij invoer van de data kan je de boel eenvoudig belazeren!

Jorg|24.07.20|22:40

Worden jullie (altijd dezelfde) dat afzeiken van de bct nou nooit is een keer zat ? nou ja ieder zn hobby.

Peter Vriens|25.07.20|11:18

Als de waarheid verteld wordt, noem jij dat afzeiken?
Bewust iets ondeugdelijks verkopen is strafbaar.
Er zit al over de 200 miljoen euro in het project. Wat rechtvaardigt dit?
Is de branche er op vooruit gegaan met deze BCT?
Jij mag het zeggen.
Het onderzoek in opdracht van ILT zegt van niet. Is dat ook afzeiken?
Weg geld, ook jou belastingcentjes.
Wordt eens wakker zou ik zeggen.
Verplicht een ondeugdelijk product te moeten aanschaffen hoort in een bananen republiek thuis.
Groet.

Taxi Volendam|26.07.20|10:55

2015: Staatssecretaris Mansveld moet met de billen bloot over de invoering van de Boordcomputer Taxi. Verschillende Tweede Kamer-leden hebben haar om volledige opheldering gevraagd over de manier waarop de invoering tot stand is gekomen. En of alle problemen die er zijn met het apparaat en de bijbehorende kosten nog opwegen tegen de voordelen.
Nu, ruim 5 jaar later is het brood nodig dat Kamer-Leden weer met de BCT gaan bemoeien.
Een chauffeur bekeuren voor een foute bct slaat nergens op.

airport-taxi vervoer|26.07.20|11:21

Boete wegens niet functioneren van de BCT….Had deze niet aan de staatssecretaris uitgereikt moeten worden?

Max Rigter|31.07.20|18:44

Zodra er wordt gesproken over de BCT komt altijd Duco Douwstra in beeld met zijn negatieve commentaar over de BCT.
Ik heb in het verleden voor de BCT-tijd taxi producten gekocht bij Duco Douwstra, wat gelukkig door de komst van de BCT niet meer hoeft, zou dat een rol spelen in zijn mening over de BCT? Ik gebruik de Taxitronic en ben zeer tevreden over dit product. Kan mijn pen wel thuis laten hoef niets meer op te schrijven. Een beetje met de tijd mee gaan zou ik zeggen.

Max Rigter|31.07.20|18:47

Of de BCT waterdicht is maakt mij niets uit, ik gebruik hem volgens de instructies en het levert totaal geen enkel probleem op, althans de Taxitronic, er zit nog steeds een kortingsknop op en mijn display is aan achterkant van de zonneklep gemonteerd, zodat er totaal niets op het dashboard is te zien dat het een taxi is. Ik rijd een BMW 7 serie dus dat is een bijkomend voordeel. Ik wil nooit meer terug naar de tijd van voor de BCT, maar dat zal jullie intussen wel duidelijk zijn. Tevreden man.

Max Rigter|31.07.20|18:52

Of de BCT waterdicht is maakt mij niets uit, ik gebruik hem volgens de instructies en het levert totaal geen enkel probleem op, althans de Taxitronic, er zit nog steeds een kortingsknop op en mijn display is aan achterkant van de zonneklep gemonteerd, zodat er totaal niets op het dashboard is te zien dat het een taxi is. Ik rijd een BMW 7 serie dus dat er geen gaten geboord hoeven te worden voor montage vind ik een groot voordeel. Ik ben tevreden met Taxitronic. Cabman ken ik niet.

Taxi Volendam|06.08.20|10:08

Volgens “jou” instructies Max?” En over negatief of onjuist commentaar gesproken.
Een BCT die voorzien is van een geintegreerde Taximeter, moet tijdens de rit verplicht zichtbaar zijn voor de passagiers, niet verborgen zitten zoals je schrijft achter een zonneklep.
Dat de BCT niet waterdicht is maakt jou niet uit, maar zal de passagier en veel collega’s wel uitmaken!
Het zal jou wel eens goed kunnen uitkomen dat je met de BCT kan “rotzooien” en daarom een tevreden man ben.

Jorg|06.08.20|11:50

Heeft geen zin Max deze zijn echt helemaal vastgeroest, nu ben jij weer de “degene die rotzooit”, de boekjes van Duco waren natuurlijk wel helemaal waterdicht.

Eigen mening is niet welkom, maar kon het weer niet laten.

Stevie|08.08.20|16:13

Ach Duco, toen je in het bestuur van de UTC zat was je ook niet onbesproken en met je werkboekjes heb je goede zaken gedaan, maar hou inderdaad nou eens op met het afzeiken van de BCT.

Duco Douwstra|10.08.20|12:23

Beste Stevie, Als je zoekt dan is er op iedereen wel wat aan te merken, maar zeg me gerust wat er niet in orde was volgens jou. Ik heb met de Werkmappen voor de gehele taxibranche naar schatting 15 miljoen euro bespaard. En wat de BCT betreft, daar weet jij veel te weinig van, de online systemen in 2006 waren toen al veel beter dan de huidige BCT. En jij ben nooit bij de BCT besprekingen geweest zoals ik en weet jij ook niet hoe iedereen nu belazerd wordt. Het heeft niks met afzeiken te maken.

Duco Douwstra|10.08.20|12:32

De UTC rijd nog steeds met de GO-box uit 2006 en gebruiken nagenoeg geen BCT, grote bedrijven hebben één miljoen verlies geleden door de BCT. Alle mensen die wél verstand van deze zaken hebben, die hebben inmiddels erkend dat ik altijd gelijk heb gehad. Maar ik begrijp dat sommige individuele taxiondernemers die niks in hun voertuigen hadden de BCT wél een uitvinding vonden. Maar als ik aan een inlanders een klokje van € 2,00 geef en ik leg hem uit hoe het werkt dan is hij ook heel blij.

Max Rigter|12.08.20|09:28

Taxivolendam. Heb je wel eens van een spiegelmeter gehoord?

Max Rigter|12.08.20|09:58

Disco Douwstra. Wat heeft u te zoeken bij inlanders?, en waarom mag dan de zgn.inlander niet blij zijn met een klokje van € 2,00?. Ik heb nog wel wat vragen, maar 8k laat het hierbij.

Duco Douwstra|12.08.20|12:14

Beste Max, Taxivolendam was 50 jaar geleden al leverancier van taxametersystemen, hij is dus zeer deskundig op dit gebied. Maar als jij de vergelijking niet snapt van het klokje leg ik dat nog even uit. Sommige mensen die niets in hun taxi hadden en ineens verplicht werden om iets In te bouwen dat op automatische registratie lijkt, waren blij. Maar ondernemers die dat al 10 jaar hadden, moesten hun goede systemen dumpen en een veel slechtere BCT inbouwen, naast elkaar was dubbele communicatie.

Duco Douwstra|12.08.20|12:31

Maar troost je Max, jij ben echt niet de enige die er niks van snapt, maar nagenoeg Iedereen zelfs zij die wél kennis van zaken hebben, die hebben inmiddels toegeven dat ik 100% gelijk heb. In 2006 was de NL. taxibranche heel goed geautomatiseerd, zonder de BCT verplichting waren wij Uber al ver vooruit geweest met een taxi bestel App, vraag dat maar eens na bij Censys Pitane of Cabman en Taxitronix, doe dat eens voordat je nog meer onzin uitkraamt, misschien ga je mij dan ook begrijpen.

Rex Urban|12.08.20|14:00

@ Max Rigter
Ja max, van gehoord, De Digitax spiegel meter bijvoorbeeld. Wij gebruiken die vanaf 2007 tot op heden.
Ik nodig je hierbij uit om te komen kijken met welke Taximeters wij de laatste 45 jaar hebben gewerkt.
Zal jou misschien niet bekend zijn maar in 1995 zijn wij gestart met de Metrolink Taximeter / boordcomputer / zitcontacten / printer, all in one, ook wel Taxi Terminal genaamd.
Werkte destijds op MS-DOS Windows en was toen reeds on-line, en is de BCT nog steeds ver vooruit.

Jorg|13.08.20|00:14

Iedereen geeft je maar gelijk Duco, want je blijf toch maar door gaan tot alles wat krom is recht lijkt.

Hans Dekker|23.08.20|12:56

@Jorg, voor wie werk jij eigenlijk?

Taxi Volendam|24.08.20|00:30

@ Jorg.
Wanneer jij iets ( verplicht ) moet aanschaffen, mag jij dat zelf weten en niemand zal het je verbieden.
Leg uit WAAROM volgens jou iets krom is wat recht lijkt, daar kunnen we dan iets van leren,
Of het nut van de BCT voor ieder bedrijf aantonen.
Zolang het nut van de BCT niet aantoonbaar is, probeer dan volgens jou mening duidelijk te maken waarom het wel zo is.
Respecteer ook andere meningen.

Boete in hoger beroep vanwege niet werkende BCT | TaxiPro
Daklicht

Boete in hoger beroep vanwege niet werkende BCT

Bron: TaxiPro (Inge Jacobs)

Een taxichauffeur is in hoger beroep veroordeeld tot een boete van 1.800 euro omdat zijn boordcomputer taxi niet op de juiste manier werkte. Van dat bedrag is 1.000 euro voorwaardelijk, wat betekent dat hij het alsnog moet betalen als hij in de twee jaar na de uitspraak nog eens in de fout gaat.

De taxichauffeur stond oorspronkelijk al in februari 2019 voor de rechter, wat later in datzelfde jaar werd gevolgd door een hoger beroep. Hij werd ervan verdacht in augustus 2018 taxivervoer te hebben verzorgd in Amsterdam zonder goed functionerende BCT aan boord. In die eerste rechtszaak werd de man vrijgesproken. Tijdens het hoger beroep heeft zijn advocaat gesteld dat hij opnieuw vrijgesproken moest worden, omdat hij weliswaar reed zonder werkende BCT, maar mét een tachograaf die de verplaatsingen van de taxi bijhield.

Inloggen is nodig

De taxichauffeur had op dat moment niet datgene bij zich wat nodig is om in te loggen op de BCT. Maar, zo stelt het gerechtshof vast: inloggen is wel nodig om de identiteit van het taxibedrijf of de chauffeur te koppelen aan de verplaatsingen van het voertuig. Die koppeling werd dus niet gemaakt op het moment dat de man werd aangehouden. De tachograaf hield de verplaatsingen bij, maar het staat dus niet vast of ze echt door de taxichauffeur in kwestie zijn gereden.

Hij had ervoor moeten zorgen dat zijn BCT naar behoren functioneerde en dat de informatie wel op de juiste manier werd geregistreerd. Het gerechtshof vindt het bewezen dat hij dit niet heeft gedaan en dat de man daarmee artikel 79 van de Wet Personenvervoer 2000 heeft overtreden. Er zijn geen redenen om aan te nemen dat hij niet strafbaar is. Er was een geldstraf van 1.800 euro geeist, waarvan 1.000 euro voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar.

Betalen in termijnen

Het gerechtshof overweegt dat de man regels heeft overtreden die er zijn om controle op de arbeids- en rusttijden mogelijk te maken, en dus uiteindelijk om consumenten te beschermen. Dat is een kwalijke zaak en dus is een geldboete zeker op zijn plaats. Wat wel meespeelt, is dat de man beperkte financiële mogelijkheden heeft. Dat doet aan de straf niets af, want die is zoals geëist, maar de taxichauffeur mag de 800 euro wel betalen in vier gelijke, tweemaandelijkse termijnen van 200 euro. De overige 1.000 euro is voorwaardelijk als een soort stok achter de deur om de regels voor taxivervoer voortaan wel na te leven.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

28 reacties op “Boete in hoger beroep vanwege niet werkende BCT”

Duco Douwstra|23.07.20|11:26

De advocaat had de ondeugdelijkheid van de BCT aan moeten tonen. De BCT voldoet aan niet één van de oorspronkelijke vereiste doelstellingen. Het meest achterlijke is nog dat er uitgegaan moet worden van een door de chauffeur zelf betrouwbare bediening. Maar ook het updaten en zelfs zoals nu dat er een nieuwe BCT zou moeten worden aangeschaft, is pure oplichting en misdadige misbruik van gebrekkige wetgeving. De online systemen waren in 2006 al vele malen beter, en op het bedrijf toegespitst.

Paul Dijkhuizen|23.07.20|12:58

Zeker na de laatste ‘verplichte’ update vanwege het niet op tijd kunnen voorzien in nieuwe systeemkaarten door de leverancier waarbij de te verwachten levensduur van de BCT in ernstige mate is bekort. Dit probleem had door de leverancier kosteloos moeten worden verholpen, ook had de leverancier meteen onomwonden moeten melden dat de BCT na deze datum niet meer geüpdatet kon worden en dat ook de bijgekochte modules niet meer bruikbaar zouden zijn.

Rex Urban|23.07.20|16:19

Voorbeeld: Wanneer een auto bij de APK keuring niet aan ALLE APK eisen voldoet volgt afkeuring.
De BCT heeft nog nooit aan de opgestelde eisen voldaan, waardoor feitelijk niemand kan beschikken over een goed werkende BCT, zoals afgesproken is met ILT, RDW, en de Taxibranche.
ILT dient alle BCT eisen te keuren en niet willekeurig wat hen uitkomt.
Slager keurt zijn eigen vlees onder het “mom” van veiligheid Taxi, die overigens niet aantoonbaar in het geding is in ons land of erbuiten.

Ali Ates|23.07.20|18:14

Tachograaf! Reed hij taxi ritten in vrachtwagen ofzo.

Ik heb nooit van een tachograaf in taxi gehoord.
Het zal wel.

Arme rukker zonder voor geld.

Peter Vriens|23.07.20|23:25

Wanneer chauffeurs moeten zorgen dat zijn / haar BCT goed werkt volgens de wettelijke eisen overeengekomen met de Taxibranche en Overheid instanties, is er een groot probleem.
We hebben de 0 en 1 meting kunnen lezen, de BCT voldoet er niet aan.
ILT met de fabrikant zijn in 20 jaar niet in staat een goed product te leveren.
Kan je dat van een chauffeur dan wel eisen?
Voor de BCT op de markt kwam had die uitgetest moeten zijn wat bovendien ook niet gebeurt is.
Het zoveelste ICT drama overheid.

Jorg|24.07.20|10:30

Ondeugdelijk is niet de cassus, al zou de bct onbetrouwbaar zijn en niet naar de zin van velen hij moet aanwezig zijn werken en je moet hem gebruiken.
Dus bij niet ingelogd en zonder chauffeurspas werken verdien je het wel een beetje wat je ook van de bct mag denken.

Peter Vriens|24.07.20|12:36

@ Jorg.
Te lezen is dat de Rechter de chauffeur veroordeeld heeft omdat de Boordcomputer taxi niet op de juiste manier werkte. Dat is toch de casus ?
De juiste BCT zou moeten werken volgens de gemaakte afspraken.
Daar kan je de chauffeur toch niet mee belasten?
Als ik een auto koop met 4 wielen en bij aflevering zitten er 3 onder, zou ik dat niet pikken.
Te meer omdat hij daardoor niet voldoet aan de APK eisen.
Ook van toepassing op de BCT. Een ondeugdelijk apparaat verplichtten?

Peter Vriens|24.07.20|13:02

@Jorg.
In de wet staat dat een taxi moet zijn voorzien van een goed werkende BCT.
Is er dan een BCT te koop die aan alle eisen voldoet?
Het gaat niet alleen over inloggen, maar alle eisen waaraan die moet voldoen.
30% of meer van de opgeslagen data is onbetrouwbaar.
Zo’n apparaat moet je dan verplicht aanschaffen.
Er is ook een lichtpuntje. De opgeslagen Data in de BCT is veilig en achteraf kan er niet mee gesjoemeld worden. Maar bij invoer van de data kan je de boel eenvoudig belazeren!

Jorg|24.07.20|22:40

Worden jullie (altijd dezelfde) dat afzeiken van de bct nou nooit is een keer zat ? nou ja ieder zn hobby.

Peter Vriens|25.07.20|11:18

Als de waarheid verteld wordt, noem jij dat afzeiken?
Bewust iets ondeugdelijks verkopen is strafbaar.
Er zit al over de 200 miljoen euro in het project. Wat rechtvaardigt dit?
Is de branche er op vooruit gegaan met deze BCT?
Jij mag het zeggen.
Het onderzoek in opdracht van ILT zegt van niet. Is dat ook afzeiken?
Weg geld, ook jou belastingcentjes.
Wordt eens wakker zou ik zeggen.
Verplicht een ondeugdelijk product te moeten aanschaffen hoort in een bananen republiek thuis.
Groet.

Taxi Volendam|26.07.20|10:55

2015: Staatssecretaris Mansveld moet met de billen bloot over de invoering van de Boordcomputer Taxi. Verschillende Tweede Kamer-leden hebben haar om volledige opheldering gevraagd over de manier waarop de invoering tot stand is gekomen. En of alle problemen die er zijn met het apparaat en de bijbehorende kosten nog opwegen tegen de voordelen.
Nu, ruim 5 jaar later is het brood nodig dat Kamer-Leden weer met de BCT gaan bemoeien.
Een chauffeur bekeuren voor een foute bct slaat nergens op.

airport-taxi vervoer|26.07.20|11:21

Boete wegens niet functioneren van de BCT….Had deze niet aan de staatssecretaris uitgereikt moeten worden?

Max Rigter|31.07.20|18:44

Zodra er wordt gesproken over de BCT komt altijd Duco Douwstra in beeld met zijn negatieve commentaar over de BCT.
Ik heb in het verleden voor de BCT-tijd taxi producten gekocht bij Duco Douwstra, wat gelukkig door de komst van de BCT niet meer hoeft, zou dat een rol spelen in zijn mening over de BCT? Ik gebruik de Taxitronic en ben zeer tevreden over dit product. Kan mijn pen wel thuis laten hoef niets meer op te schrijven. Een beetje met de tijd mee gaan zou ik zeggen.

Max Rigter|31.07.20|18:47

Of de BCT waterdicht is maakt mij niets uit, ik gebruik hem volgens de instructies en het levert totaal geen enkel probleem op, althans de Taxitronic, er zit nog steeds een kortingsknop op en mijn display is aan achterkant van de zonneklep gemonteerd, zodat er totaal niets op het dashboard is te zien dat het een taxi is. Ik rijd een BMW 7 serie dus dat is een bijkomend voordeel. Ik wil nooit meer terug naar de tijd van voor de BCT, maar dat zal jullie intussen wel duidelijk zijn. Tevreden man.

Max Rigter|31.07.20|18:52

Of de BCT waterdicht is maakt mij niets uit, ik gebruik hem volgens de instructies en het levert totaal geen enkel probleem op, althans de Taxitronic, er zit nog steeds een kortingsknop op en mijn display is aan achterkant van de zonneklep gemonteerd, zodat er totaal niets op het dashboard is te zien dat het een taxi is. Ik rijd een BMW 7 serie dus dat er geen gaten geboord hoeven te worden voor montage vind ik een groot voordeel. Ik ben tevreden met Taxitronic. Cabman ken ik niet.

Taxi Volendam|06.08.20|10:08

Volgens “jou” instructies Max?” En over negatief of onjuist commentaar gesproken.
Een BCT die voorzien is van een geintegreerde Taximeter, moet tijdens de rit verplicht zichtbaar zijn voor de passagiers, niet verborgen zitten zoals je schrijft achter een zonneklep.
Dat de BCT niet waterdicht is maakt jou niet uit, maar zal de passagier en veel collega’s wel uitmaken!
Het zal jou wel eens goed kunnen uitkomen dat je met de BCT kan “rotzooien” en daarom een tevreden man ben.

Jorg|06.08.20|11:50

Heeft geen zin Max deze zijn echt helemaal vastgeroest, nu ben jij weer de “degene die rotzooit”, de boekjes van Duco waren natuurlijk wel helemaal waterdicht.

Eigen mening is niet welkom, maar kon het weer niet laten.

Stevie|08.08.20|16:13

Ach Duco, toen je in het bestuur van de UTC zat was je ook niet onbesproken en met je werkboekjes heb je goede zaken gedaan, maar hou inderdaad nou eens op met het afzeiken van de BCT.

Duco Douwstra|10.08.20|12:23

Beste Stevie, Als je zoekt dan is er op iedereen wel wat aan te merken, maar zeg me gerust wat er niet in orde was volgens jou. Ik heb met de Werkmappen voor de gehele taxibranche naar schatting 15 miljoen euro bespaard. En wat de BCT betreft, daar weet jij veel te weinig van, de online systemen in 2006 waren toen al veel beter dan de huidige BCT. En jij ben nooit bij de BCT besprekingen geweest zoals ik en weet jij ook niet hoe iedereen nu belazerd wordt. Het heeft niks met afzeiken te maken.

Duco Douwstra|10.08.20|12:32

De UTC rijd nog steeds met de GO-box uit 2006 en gebruiken nagenoeg geen BCT, grote bedrijven hebben één miljoen verlies geleden door de BCT. Alle mensen die wél verstand van deze zaken hebben, die hebben inmiddels erkend dat ik altijd gelijk heb gehad. Maar ik begrijp dat sommige individuele taxiondernemers die niks in hun voertuigen hadden de BCT wél een uitvinding vonden. Maar als ik aan een inlanders een klokje van € 2,00 geef en ik leg hem uit hoe het werkt dan is hij ook heel blij.

Max Rigter|12.08.20|09:28

Taxivolendam. Heb je wel eens van een spiegelmeter gehoord?

Max Rigter|12.08.20|09:58

Disco Douwstra. Wat heeft u te zoeken bij inlanders?, en waarom mag dan de zgn.inlander niet blij zijn met een klokje van € 2,00?. Ik heb nog wel wat vragen, maar 8k laat het hierbij.

Duco Douwstra|12.08.20|12:14

Beste Max, Taxivolendam was 50 jaar geleden al leverancier van taxametersystemen, hij is dus zeer deskundig op dit gebied. Maar als jij de vergelijking niet snapt van het klokje leg ik dat nog even uit. Sommige mensen die niets in hun taxi hadden en ineens verplicht werden om iets In te bouwen dat op automatische registratie lijkt, waren blij. Maar ondernemers die dat al 10 jaar hadden, moesten hun goede systemen dumpen en een veel slechtere BCT inbouwen, naast elkaar was dubbele communicatie.

Duco Douwstra|12.08.20|12:31

Maar troost je Max, jij ben echt niet de enige die er niks van snapt, maar nagenoeg Iedereen zelfs zij die wél kennis van zaken hebben, die hebben inmiddels toegeven dat ik 100% gelijk heb. In 2006 was de NL. taxibranche heel goed geautomatiseerd, zonder de BCT verplichting waren wij Uber al ver vooruit geweest met een taxi bestel App, vraag dat maar eens na bij Censys Pitane of Cabman en Taxitronix, doe dat eens voordat je nog meer onzin uitkraamt, misschien ga je mij dan ook begrijpen.

Rex Urban|12.08.20|14:00

@ Max Rigter
Ja max, van gehoord, De Digitax spiegel meter bijvoorbeeld. Wij gebruiken die vanaf 2007 tot op heden.
Ik nodig je hierbij uit om te komen kijken met welke Taximeters wij de laatste 45 jaar hebben gewerkt.
Zal jou misschien niet bekend zijn maar in 1995 zijn wij gestart met de Metrolink Taximeter / boordcomputer / zitcontacten / printer, all in one, ook wel Taxi Terminal genaamd.
Werkte destijds op MS-DOS Windows en was toen reeds on-line, en is de BCT nog steeds ver vooruit.

Jorg|13.08.20|00:14

Iedereen geeft je maar gelijk Duco, want je blijf toch maar door gaan tot alles wat krom is recht lijkt.

Hans Dekker|23.08.20|12:56

@Jorg, voor wie werk jij eigenlijk?

Taxi Volendam|24.08.20|00:30

@ Jorg.
Wanneer jij iets ( verplicht ) moet aanschaffen, mag jij dat zelf weten en niemand zal het je verbieden.
Leg uit WAAROM volgens jou iets krom is wat recht lijkt, daar kunnen we dan iets van leren,
Of het nut van de BCT voor ieder bedrijf aantonen.
Zolang het nut van de BCT niet aantoonbaar is, probeer dan volgens jou mening duidelijk te maken waarom het wel zo is.
Respecteer ook andere meningen.