Daimler Hailo Mytaxi

‘Mytaxi en Hailo fuseren tot grootste aanbieder bel- en appmarkt’

Met de fusie van Daimler’s mytaxi en branchegenoot Hailo is een aanzienlijke aanbieder van taxidiensten ontstaan. Bij het nieuwe Mytaxi zijn 100.000 chauffeurs in vijftig steden in negen verschillende landen aangesloten. Het bedrijf wordt naar eigen zeggen de grootste aanbieder in de Europese bel- en appmarkt voor taxi’s.

Hailo is met zijn app al actief in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Spanje. Het werkgebied van Mytaxi wordt gevormd door Oostenrijk, Duitsland, Italië, Polen, Portugal, Zweden en Spanje. Alleen in dat laatste land waren beide bedrijven al actief, dus de fusie heeft in die zin ook een grote aanvullende waarde. Het nieuwe Mytaxi heeft zijn hoofdkantoor in de Duitse stad Hamburg. Midden 2017 moeten alle activiteiten van Hailo onder de naam Mytaxi zijn gebracht.

Integratie en strategie

De veranderingen brengen natuurlijk ook wat personele verschuivingen met zich mee. De huidige CEO van Hailo, Andrew Pinnington, gaat die functie ook bij het samengevoegde bedrijf vervullen. Zijn evenknie van Mytaxi, Niclaus Mewes, wordt managing director van Daimler Mobility Services en strategisch adviseur van de fusieclub. Hij zal dan ook een belangrijke rol spelen in de integratie van beide bedrijven en in de strategische ontwikkeling van het nieuwe Mytaxi.

Mytaxi is een merk van Daimler Financial Services. Bestuursvoorzitter Klaus Entenmann zegt het volgende over fusies. “De fusie van Mytaxi en Hailo is een volgende strategische stap in ons streven naar marktleiderschap in oplossingen en platforms voor mobiliteit. Door mobiliteit letterlijk binnen handbereik te brengen kunnen klanten de diverse mogelijkheden benutten, waarbij sprake is van een transparant en eenvoudige betaalmethodes.”

Mobiliteit

“Deze investering is een aanvulling op de 500 miljoen euro die we de laatste jaren al hebben gestoken in de bouw van platforms en diensten voor mobiliteit”, vervolgt Entenmann. Pinnington vult aan: “Door Hailo en Mytaxi te combineren, hebben we het de grootste speler in de Europese belmarkt gecreëerd. Hiermee brengen we diverse zaken samen: technologie van het hoogste niveau, een iconisch merk, de beste mensen en financiële steun van onze aandeelhouders.”

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van TaxiPro. Hij schrijft ook voor diverse andere titels van ProMedia op het gebied van mobiliteit.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.