“Sleur? Word chauffeur!”

Sociaal Fonds Mobiliteit start campagne om chauffeurs te werven

Sleur? Word chauffeur
Met de campagne hoopt SFM de personeelstekorten aan banden te leggen. Foto: Sociaal Fonds Mobiliteit

Om het probleem van onvoldoende personeel in de taxibranche aan te pakken, heeft Sociaal Fonds Mobiliteit (SFM) een online marketingcampagne in het leven geroepen. Dat doen ze onder de leus: ‘Sleur? Word chauffeur!’. Deze campagne heeft als doel om zoveel mogelijk geschikte kandidaten te wijzen op de vacatures die te vinden zijn op de vacaturewebsite “Werken in de taxibranche”.

“Personeel binnen de zorg- en taxivervoerbranche is in heel Nederland hard nodig”, stelt SFM. “Dagelijks ontstaan er problemen vanwege onvoldoende taxipersoneel. En de ene na de andere vacature verschijnt online op de vacaturewebsite “Werken in de taxibranche”. Om geschikte kandidaten te attenderen op deze vacatures, start Sociaal Fonds Mobiliteit vandaag met een aansprekende online marketingcampagne met de leus ‘Sleur? Word chauffeur!’.”

Naamsbekendheid

Volgens Sociaal Fonds Mobiliteit is de eerste stap om naamsbekendheid te creëren voor de vacaturewebsite www.werkenindetaxibranche.nl, om verschillende doelgroepen te bereiken. Dit gebeurt via aansprekende video’s, blogs, informatieve pagina’s op de website, zichtbaarheid in zoekmachines en zichtbaarheid op vacature websites, zoals Google for Jobs en Indeed. De tweede fase richt zich op het overtuigen van de doelgroepen. In de laatste fase hoopt SFM de doelgroepen aan te zetten tot actie. “Uiteindelijk gaat het erom dat werkzoekenden de stap wagen om op vacatures te reageren via de vacaturewebsite. Werkgevers kunnen meeliften met deze campagne door hun vacatures op www.werkenindetaxibranche.nl te plaatsen.”  Afhankelijk van de resultaten zal de campagne waarschijnlijk een jaar duren.

‘Werken in de taxibranche’

Om taxiondernemers te helpen bij het invullen van hun vacatures, heeft Sociaal Fonds Mobiliteit een jaar geleden de vacaturewebsite voor taxipersoneel ‘Werkenindetaxibranche’ in het leven geroepen. Ondernemers kunnen daar gratis hun vacatures plaatsen. “Bijkomend voordeel is dat deze vacatures ook mee worden genomen in de zoekresultaten op Google via Google for Jobs. Momenteel telt deze website meer dan 330 vacatures, variërend van callcentermedewerker tot chauffeur, en van centralist/planner tot vervoersbegeleider.”

Personeel behouden

Naast het feit dat het lastig is om personeel aan te trekken, stelt SFM dat het ook lastig is om personeel binnenboord te houden. “Wij bieden daarom werkgevers met de activiteiten van het “Sterk aan het stuur” programma de mogelijkheid aan om op een laagdrempelige manier te investeren in hun personeel. Deze activiteiten zijn gratis en kunnen in-company of individueel aangevraagd worden.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

1 reactie op “Sociaal Fonds Mobiliteit start campagne om chauffeurs te werven”

Karin Roest|14.09.22|17:48

Iemand de onderhandelingen een beetje mee gekregen over de CAO daar word je als chauffeur nou niet echt vrolijk van . Werkgevers willen geen cent loonsverhoging geven . Heel bizar diep triest met een inflatie van meer dan 10% . Er gaat nog een tijd komen dat chauffeurs moeten betalen om te mogen werken als taxichauffeur . En deze campagne gaat echt niet werken er is geen droog snee brood te verdienen als taxi chauffeur.

Sociaal Fonds Mobiliteit start campagne om chauffeurs te werven | TaxiPro
“Sleur? Word chauffeur!”

Sociaal Fonds Mobiliteit start campagne om chauffeurs te werven

Sleur? Word chauffeur
Met de campagne hoopt SFM de personeelstekorten aan banden te leggen. Foto: Sociaal Fonds Mobiliteit

Om het probleem van onvoldoende personeel in de taxibranche aan te pakken, heeft Sociaal Fonds Mobiliteit (SFM) een online marketingcampagne in het leven geroepen. Dat doen ze onder de leus: ‘Sleur? Word chauffeur!’. Deze campagne heeft als doel om zoveel mogelijk geschikte kandidaten te wijzen op de vacatures die te vinden zijn op de vacaturewebsite “Werken in de taxibranche”.

“Personeel binnen de zorg- en taxivervoerbranche is in heel Nederland hard nodig”, stelt SFM. “Dagelijks ontstaan er problemen vanwege onvoldoende taxipersoneel. En de ene na de andere vacature verschijnt online op de vacaturewebsite “Werken in de taxibranche”. Om geschikte kandidaten te attenderen op deze vacatures, start Sociaal Fonds Mobiliteit vandaag met een aansprekende online marketingcampagne met de leus ‘Sleur? Word chauffeur!’.”

Naamsbekendheid

Volgens Sociaal Fonds Mobiliteit is de eerste stap om naamsbekendheid te creëren voor de vacaturewebsite www.werkenindetaxibranche.nl, om verschillende doelgroepen te bereiken. Dit gebeurt via aansprekende video’s, blogs, informatieve pagina’s op de website, zichtbaarheid in zoekmachines en zichtbaarheid op vacature websites, zoals Google for Jobs en Indeed. De tweede fase richt zich op het overtuigen van de doelgroepen. In de laatste fase hoopt SFM de doelgroepen aan te zetten tot actie. “Uiteindelijk gaat het erom dat werkzoekenden de stap wagen om op vacatures te reageren via de vacaturewebsite. Werkgevers kunnen meeliften met deze campagne door hun vacatures op www.werkenindetaxibranche.nl te plaatsen.”  Afhankelijk van de resultaten zal de campagne waarschijnlijk een jaar duren.

‘Werken in de taxibranche’

Om taxiondernemers te helpen bij het invullen van hun vacatures, heeft Sociaal Fonds Mobiliteit een jaar geleden de vacaturewebsite voor taxipersoneel ‘Werkenindetaxibranche’ in het leven geroepen. Ondernemers kunnen daar gratis hun vacatures plaatsen. “Bijkomend voordeel is dat deze vacatures ook mee worden genomen in de zoekresultaten op Google via Google for Jobs. Momenteel telt deze website meer dan 330 vacatures, variërend van callcentermedewerker tot chauffeur, en van centralist/planner tot vervoersbegeleider.”

Personeel behouden

Naast het feit dat het lastig is om personeel aan te trekken, stelt SFM dat het ook lastig is om personeel binnenboord te houden. “Wij bieden daarom werkgevers met de activiteiten van het “Sterk aan het stuur” programma de mogelijkheid aan om op een laagdrempelige manier te investeren in hun personeel. Deze activiteiten zijn gratis en kunnen in-company of individueel aangevraagd worden.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

1 reactie op “Sociaal Fonds Mobiliteit start campagne om chauffeurs te werven”

Karin Roest|14.09.22|17:48

Iemand de onderhandelingen een beetje mee gekregen over de CAO daar word je als chauffeur nou niet echt vrolijk van . Werkgevers willen geen cent loonsverhoging geven . Heel bizar diep triest met een inflatie van meer dan 10% . Er gaat nog een tijd komen dat chauffeurs moeten betalen om te mogen werken als taxichauffeur . En deze campagne gaat echt niet werken er is geen droog snee brood te verdienen als taxi chauffeur.