Politie

Voetganger overleden na aanrijding met taxi

In Amsterdam is bij een aanrijding met een taxi een voetganger om het leven gekomen. De bestuurder van de taxi is door de politie aangehouden en overgebracht naar het bureau voor verhoor.

Dit laatste is standaard procedure bij ernstige aanrijdingen. Het ongeluk vond dinsdagochtend iets na 10.00 uur plaats op de trambaan op de Rozengracht. De voetganger overleed ter plaatse. Over de identiteit van het slachtoffer is nog niets bekendgemaakt.

Aanhouding na meesleuren door taxi

Eveneens in Amsterdam is deze week een taxichauffeur aangehouden die ervan wordt verdacht een vrouwelijke passagier verwond te hebben. Hij kreeg ruzie met de vrouw en terwijl zij nog bezig was met uitstappen, reed de taxichauffeur al weg. Daarbij werd de vrouw enkele meters meegesleurd door de taxi en liep zij diverse verwondingen op.

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van TaxiPro en het tijdschrift Nederlands Vervoer. Hij schrijft ook voor diverse andere titels van ProMedia.

20 reacties op “Voetganger overleden na aanrijding met taxi”

Taxi Amsterdam|05.12.18|08:20

Dit gaat om een Uber chauffeur en geen taxi! De zoveelste Uber ongeluk. Die gasten kunnen helemaal niks. Als je ze ziet rijden ook het is schandalig. Media moet er mee stoppen om die zwervers taxi te noemen. Het zijn allemaal Uber junkies en heel makkelijk te herkennen door hun goedkope schadevolle voertuig en hun uiterlijk en doordat ze geen daklicht hebben en geen tarieven kaarten. Wie gaat zo iemand nou van werk voorzien behalve Uber? Zulke zwervers kunnen toch nooit normaal taxi werk doen.

Ton van Dalfsen|05.12.18|12:17

Die hebben hun rijbewijs bij een pakkie boter gekregen in hun land van herkomst

Mario Ruig|06.12.18|13:25

Het is triest om in Amsterdam te wonen……

Cristi Șerban|06.12.18|13:47

ton van dalfsen in Amsterdam krijg je een rijbewijs niet vor een pakke boter maar voor twee.

Crispman|06.12.18|13:59

Het gaat idd wederom om een Uber chauffeur, misschien een idee om een onderzoek te eisen (middels een handtekening actie) waarbij gekeken zou moeten hoe vaak Uber chauffeurs betrokken zijn bij ongevallen en in navolging daarvan voorstellen dat verzekeringsmaatschappijen een clausule opnemen waarbij dergelijke chauffeurs worden zwaardere condities krijgen om een verzekering af te sluiten…dan kunnen wij weer normaal een normale premie betalen.

Crispman|06.12.18|14:05

Wederom gaat het om een Uber chauffeur. Misschien is het een idee om een onderzoek te eisen (middels een handtekening actie) waarbij in kaart wordt gebracht hoe vaak Uber chauffeurs betrokken zijn bij ongevallen en in navolging daarvan voor te stellen dat verzekeringsmaatschappijen zwaardere condities instellen voor Uber chauffeurs zodat wij tegen een normale premie verzekeringen kunnen afsluiten.

#roepubertotverantwoording

Ruben Brandenburg|06.12.18|15:30

Mannen ik ga de uber chauffeur niet perse verdedigen, maar is het niet zo dat als je een beetje eerlijk bent ook zo zou moeien reageren op een niet uber chauffeur, dan zie ik geen een reactie van iemand, per week zie ik wel 3 a 4 berichten langskomen van. Een aanrijding van een niet uber chauffeur, wij chauffeurs liggen nou eenmaal onder een vergrootglas maar we moeten wel objectief blijven

Roger Kaiser|06.12.18|16:40

Of die zogeheten “gewone taxi” sociaal rijden cq gedragen…

Roger Kaiser|06.12.18|16:41

Of die zogenaamde “normale taxi” zich sociaal gedragen cq rijden…

Taxi Amsterdam|06.12.18|22:24

Ik vind dat als je de situatie in Amsterdam met die Uber rotzooi niet kent dan kan je beter je mond houden. In Amsterdam hebben zij de laatste jaren veel ongelukken gemaakt. Ik durf te wedden dat 80% (misschien wel meer) van alle taxi schades met schuld van de ubertjes af komen. Ik heb ook de meeste bizarre ongelukken gezien van die ubertjes. Tegen het verkeer in frontaal tegen een andere auto, de sloot in, de grond in bij werkzaamheden, tegen een paal midden op de weg, enz enz.

Taxi Amsterdam|06.12.18|22:30

In die 15 jaar dat ik taxi ben in Amsterdam heb ik taxi collega’s nog nooit zo vaak en zulke bizarre ongelukken zien maken. Alleen sinds een paar jaar sinds de komst van Uber met 18 a 19 jarigen in stinkende priusjes.

Virginio Papa|07.12.18|06:35

Hoge verzekering premie komt niet door Uber chauffeurs. De normale taxibranche is hier zelf schuldig aan. Normale taxi’s rijden in Amsterdam gekker en gevaarlijker. Jarenlang het monopolie en de markt verzieken, niet janken als er een speler op de markt komt die effectiever, goedkoper en meer service biedt. Uber chauffeurs hebben dezelfde papieren, taxivergunning en chauffeurs pas. Krijg je niet bij pakje boter. Taxi chauffeurs hebben jaren markt verziekt. Steek liever de hand in eigen boezem

Taxi Amsterdam|07.12.18|08:49

Effectiever, goedkoper en meer service???? Hahaha jij bent dus waarschijnlijk een Uber. Meer service? Hoe durf je dat te zeggen man. Het enige plus punt is de prijs en that’s it! Voor de rest alleen maar negatieve verhalen ook van uber klanten zelf. Er zijn gelukkig dankzij uber veel klanten weer terug bij de taxi. Dit zijn klanten die gaan voor kwaliteit en echte service en dan zijn ze gelukkig bereid om wat meer te betalen. Want ook de klant hoor je steeds vaker zeggen? Uber? Nee doe maar niet

Taxi Amsterdam|07.12.18|08:53

En als 80% van alle taxi ongelukken MET SCHULD bijna allemaal Ubers zijn dan komt het niet door Uber chauffeurs? Virginio ga lekker bij Uber op hun schoot zitten of ga rijden voor uber voor een dubbeltje en stop die onzin aub! Je zet jezelf alleen maar voor schut!

R a|08.12.18|14:10

Taxi amsterdam. Ik ben zelf ook taxichauffaur en nee geen chauffeur die bij uber is aangesloten.Er zijn genoeg tto chauffeurs die ook bij uber aangesloten zijn. Ik zie ook tto chauffeurs die zich niet gedragen op de weg Gisteren werd er op de borneolaan bijna 2 fietsers aangereden door een tca chauffeur Wat nou als er iemand aangereden word door een taxi waarvan de daklicht van een tto in de kofferbak ligt en op dat moment een uber ritje aan het doen was??? Wat ga je dan zeggen? Ubertje?

Virginio Papa|08.12.18|20:55

Uber hanteert rating systeem. Daardoor is er controle op service. Is je rating te laag dan wordt je uit de ap gezet. Je moet goede service geven anders geen baan. Veel klanten prefereren Uber. Taxi s hebben het verziekt in de tijd dat ze het monopolie hadden. Als je bakker bent en een andere bakker bakt beter brood dan kun je 2 dingen doen. Of je gaat beter je best doen. Of je gaat janken en zaniken op de ander waardoor je failliet gaat.

Taxi Amsterdam|08.12.18|22:46

Volgens mij begrijpen de meesten wel wat ik bedoel met wat ik hier boven heb omschreven. Dat zijn die onervaren gastjes die net hun rijbewijs hebben en dan gelijk voor uber gaan rijden en niet bij een tto zitten maar echt alleen uber doen met hun goedkope rotzooi. Bijna een ongeluk is heel wat anders dan bizar gekke ongelukken door eigen schuld (soms met dodelijk afloop)! En dat is waar ik het over heb gehad. En tuurlijk kan het iedereen overkomen een ongeluk maar de cijfers liegen er niet om.

Taxi Amsterdam|08.12.18|23:01

Voor de rest moet elke ondernemer natuurlijk zelf bepalen wat het beste is voor zijn/haar onderneming. Net als met bakkers heb je ook de afhaal toko of restaurant die het met of zonder thuisbezorgd doet. En zo is dat dus ook met de taxi. De 1 moet het doen met uber of iets dergelijks en de ander doet het harstikke goed zonder. Verschil moet er zijn.

Marcus Adrian Adawag|09.12.18|15:12

Virginio Papa je kent taxi wereld niet! Of juist wel! je bent uber.

Appie Ben|14.12.18|06:18

Mensen geven uber de schuld terwijl straat taxi erger is vooral TCA
Als je met snelheid van 50 rijd waar je max 50 mag staan ze te bumperkleven
Heel dag en te hard rijden niet allemaal natuurlijk meestal TCA chafeurs

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.