Bolt huisdier
Terugblik

Bolt: 77.616 mensen namen huisdier mee in taxi

Bij ongeveer 9 procent van alle ritten nam de passagier zijn of haar huisdier mee. Foto: Bolt

Het jaar 2022 zit er bijna op en taxiplatform Bolt blikt daarom terug op het afgelopen jaar. Aan het begin van dit jaar zat Nederland nog in lockdown, als gevolg van het coronavirus. Volgens het Europese taxiplatform heeft die periode er flink ingehakt en voor de nodige effecten gezorgd.

Zo was 26 februari, de eerste dag nadat Nederland weer van het slot gehaald werd, volgens Bolt de drukste dag van het jaar. Veel mensen bestelden volgens het Europese taxiplatform die dag een taxi om erop uit te trekken.

Dierenvrienden

Een ander effect van het dagenlang binnen zitten, is volgens Bolt dat veel mensen besloten hun huisdieren mee te nemen tijdens een taxirit. ‘Dit was namelijk het geval bij maar liefst 9 procent van alle ritten’, zegt Bolt daarover. ‘Dit jaar waren er zelfs 77.616 dierenvrienden die met hun huisdier op pad gingen, waarvan een passagier de kroon spande met 245 ritten.’

Daarnaast merkt Bolt op dat ook ritten voor korte afstanden in trek zijn bij passagiers. Volgens het Europese taxiplatform bedroeg 14 procent van alle ritten een afstand van minder dan drie kilometer. De lange ritten spanden echter de kroon. De langste rit die het afgelopen jaar door Bolt-chauffeur gereden is, bedroeg maar liefst twee uur en 55 minuten.

Vaste klanten

Tevens weet Bolt te melden over een trouwe klantenschare te beschikken. De trouwste passagier van dit jaar werd maar liefst 459 keer vervoerd. Dat komt neer op 1.25 ritjes per dag. Ook het aantal gegeven fooien aan chauffeurs is daarbij niet onopgemerkt gebleven. De gulste gever gaf een fooi van 31 euro. Dat bedrag staat echter wel in schrik contrast met onze zuiderburen, waar een Bolt-chauffeur maar liefst tweehonderd euro fooi in zijn zak heeft mogen steken.

Lars Speekenbrink, Country Manager van Bolt Nederland, blikt tevens vooruit op het komende jaar. Volgens hem wordt dat een zwaar jaar door de inflatie, waardoor bijna alles in Europa duurder wordt. “Als gevolg hiervan bestaat de mogelijkheid dat mensen het komende jaar minder geneigd zijn om van onze diensten gebruik te maken.”

Toch ziet Speekenbrink ook kansen voor zijn bedrijf. “Wij verwachten dat er volgend jaar een toename van het aantal chauffeurs op het platform zal zijn, vooral doordat mensen waarschijnlijk meer behoefte hebben om extra geld te verdienen. Met meer chauffeurs op het platform, kunnen we goedkopere ritten aanbieden. Oftewel: een win-win voor iedereen”, zo besluit Speekenbrink.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , ,

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Bolt: 77.616 mensen namen huisdier mee in taxi | TaxiPro
Bolt huisdier
Terugblik

Bolt: 77.616 mensen namen huisdier mee in taxi

Bij ongeveer 9 procent van alle ritten nam de passagier zijn of haar huisdier mee. Foto: Bolt

Het jaar 2022 zit er bijna op en taxiplatform Bolt blikt daarom terug op het afgelopen jaar. Aan het begin van dit jaar zat Nederland nog in lockdown, als gevolg van het coronavirus. Volgens het Europese taxiplatform heeft die periode er flink ingehakt en voor de nodige effecten gezorgd.

Zo was 26 februari, de eerste dag nadat Nederland weer van het slot gehaald werd, volgens Bolt de drukste dag van het jaar. Veel mensen bestelden volgens het Europese taxiplatform die dag een taxi om erop uit te trekken.

Dierenvrienden

Een ander effect van het dagenlang binnen zitten, is volgens Bolt dat veel mensen besloten hun huisdieren mee te nemen tijdens een taxirit. ‘Dit was namelijk het geval bij maar liefst 9 procent van alle ritten’, zegt Bolt daarover. ‘Dit jaar waren er zelfs 77.616 dierenvrienden die met hun huisdier op pad gingen, waarvan een passagier de kroon spande met 245 ritten.’

Daarnaast merkt Bolt op dat ook ritten voor korte afstanden in trek zijn bij passagiers. Volgens het Europese taxiplatform bedroeg 14 procent van alle ritten een afstand van minder dan drie kilometer. De lange ritten spanden echter de kroon. De langste rit die het afgelopen jaar door Bolt-chauffeur gereden is, bedroeg maar liefst twee uur en 55 minuten.

Vaste klanten

Tevens weet Bolt te melden over een trouwe klantenschare te beschikken. De trouwste passagier van dit jaar werd maar liefst 459 keer vervoerd. Dat komt neer op 1.25 ritjes per dag. Ook het aantal gegeven fooien aan chauffeurs is daarbij niet onopgemerkt gebleven. De gulste gever gaf een fooi van 31 euro. Dat bedrag staat echter wel in schrik contrast met onze zuiderburen, waar een Bolt-chauffeur maar liefst tweehonderd euro fooi in zijn zak heeft mogen steken.

Lars Speekenbrink, Country Manager van Bolt Nederland, blikt tevens vooruit op het komende jaar. Volgens hem wordt dat een zwaar jaar door de inflatie, waardoor bijna alles in Europa duurder wordt. “Als gevolg hiervan bestaat de mogelijkheid dat mensen het komende jaar minder geneigd zijn om van onze diensten gebruik te maken.”

Toch ziet Speekenbrink ook kansen voor zijn bedrijf. “Wij verwachten dat er volgend jaar een toename van het aantal chauffeurs op het platform zal zijn, vooral doordat mensen waarschijnlijk meer behoefte hebben om extra geld te verdienen. Met meer chauffeurs op het platform, kunnen we goedkopere ritten aanbieden. Oftewel: een win-win voor iedereen”, zo besluit Speekenbrink.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , ,

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.