ANP - Regiotaxi
Haaglanden

Westland Verstandig stelt vragen over regiotaxi: ‘Tandje erbij’

Een oudere man wordt in de regiotaxi geholpen. Foto ter illustratie. Foto: ANP/Sabine Joosten

Het loopt niet soepel met de regiotaxi in de gemeente Westland. Dat stelt de politieke partij Westland Verstandig (WV), die met elf zetels in het college van burgemeester en wethouders (B&W) zit. De lokale partij heeft daarom vragen gesteld. 

De politieke partij zegt dat er weer regelmatig klachten bij de fractie binnenkomen over de regiotaxi. Ze gaven daar bij hun vraagstelling ook een concreet voorbeeld van. “Zo wil een inwoner met Regiotaxi naar Zoetermeer, maar die kreeg te horen dat het niet mogelijk is omdat ze geen speciale stempel had en dus maar met Valys moest reizen. Het komt vaker voor dat mensen geweigerd worden”, aldus Westland Verstandig.

Tandje erbij

Volgens WV gaat het vooral over de stiptheid van de regiotaxi. Daarnaast stelt de partij dat er tot op heden nog geen verbetering is opgetreden. Daarom wil de fractie van het college van B&W weten waarom de spelregels omtrent het gebruik van de regiotaxi zijn gewijzigd en of het college ‘een tandje erbij kan zetten’, zodat de regiotaxi mensen op tijd ophaalt, er geen onnodige irritatie ontstaat en ook dat ziekenhuis- en of artsenbezoeken niet in het honderd lopen door een slecht functionerende regiotaxi.

Noot Personenvervoer is sinds 2021 de nieuwe vervoerder van Regiotaxi Haaglanden. Voorheen was Connexxion de vervoerder. Regiotaxi Haaglanden heeft desgevraagd aan TaxiPro laten weten nog niet op de hoogte te zijn van de vragen die Westland Verstandig aan het college van B&W heeft gesteld. Ook het voorbeeld dat de politieke partij heeft aangehaald de schriftelijke vragen, is Haaglanden onbekend. Tot slot laten ze weten dat er niet met stempels wordt gewerkt.

Kwaliteit continu gemonitord

Wel laat Regiotaxi Haaglanden weten op dagelijkse basis klanttevredenheidsonderzoeken te houden. “De kwaliteit van de uitvoering wordt middels een continu klanttevredenheidsonderzoek, door een onafhankelijke partij, dagelijks gemeten en gemonitord. De huidige score is een 8.0.”

“Op basis van de klanttevredenheidsonderzoeken en de daaruit voortvloeiende respons, hebben wij wekelijks overleg met het uitvoerende taxibedrijf om de kwaliteit van uitvoering te verbeteren. Dat wij momenteel, in de huidige tijd met landelijke personeelstekorten, toch een 8 weten te scoren, geeft aan dat er aan de kwaliteit van de uitvoering aandacht wordt besteed”, zo besluit Regiotaxi Haaglanden.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

2 reacties op “Westland Verstandig stelt vragen over regiotaxi: ‘Tandje erbij’”

Gerrit Misdorp|06.12.22|17:49

Wat kan je verwachten hoe goedkoper hoe beter dan loop je tegen dit soort dingen aan
Het is onvermijdelijk welke vervoerder ook
Opdrachtgevers kwaliteit kost geld maar dan heb je ook wat
Stop toch eens met we willen alles maar het mag niks kosten

Mark Kalse|08.12.22|08:39

Met 11 zetels in het college! Hoeveel wethouders telt dat college wel niet dan? 😜🤣