taxibord, daklicht, taxi

Rover en KNV Taxi starten landelijk meldpunt klachten taxi

Reizigersvereniging Rover en branchevereniging Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) Taxi zijn, met steun van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een onafhankelijk klachtenmeldpunt voor taxi gestart. Zij hebben hiervoor een aparte stichting opgericht.

Lia Roefs, oud-kamerlid van de PvdA en in die hoedanigheid jarenlang nauw betrokken geweest bij taxi-aangelegenheden, is voorzitter van de stichting.

Meldpunt

“Met de oprichting van het meldpunt nemen de betrokken partijen hun verantwoordelijkheid om de afhandeling van klachten van reizigers over taxiritten te verbeteren. Het meldpunt moet een pro-actieve rol gaan spelen bij het begeleiden van reizigers en het opvolgen van de afhandeling van klachten bij ondernemers”, zegt voorzitter Roefs.

Bij het meldpunt kunnen reizigers terecht met klachten over hun taxirit. Via de website www.taxiklacht.nl of telefonisch via 0900 – 2021881 (13 cent per minuut).

Klacht

In eerste instantie zal de vervoerder gevraagd worden de klacht af te handelen. Het meldpunt volgt deze afhandeling vervolgens op de voet. Het begeleidt reizigers zo nodig bij het aanhangig maken van een geschil bij de Geschillencommissie Taxivervoer.

Het meldpunt maakt kwartaalrapportages over de ontvangen klachten en de afhandeling ervan en informeert (lokale) overheden en toezichthouders.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

1 reactie op “Rover en KNV Taxi starten landelijk meldpunt klachten taxi”

ubbink|15.03.11|12:54

In plaats van maar weer een onafhankelijke klachtensite op te richten wordt hetb een tijd dat er een landelijke goed georganiseerde belangenvereniging komt ipv al die aparte instellingen ze weten allemaal hoe het niet moet en toch weer presteren ze het om weer een idee in de markt te zetten ,mensen wordt onderhand eens wijzer en probeer niet de wijsneus uit te hangen dat je het weer beter weet EEN LANDELIJKE ORGANISATIE IS GENOEG EN ALS DAN OOK NOG EENS DE REGELSGEVING KLOPT kOMT HET GOED

Rover en KNV Taxi starten landelijk meldpunt klachten taxi | TaxiPro
taxibord, daklicht, taxi

Rover en KNV Taxi starten landelijk meldpunt klachten taxi

Reizigersvereniging Rover en branchevereniging Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) Taxi zijn, met steun van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een onafhankelijk klachtenmeldpunt voor taxi gestart. Zij hebben hiervoor een aparte stichting opgericht.

Lia Roefs, oud-kamerlid van de PvdA en in die hoedanigheid jarenlang nauw betrokken geweest bij taxi-aangelegenheden, is voorzitter van de stichting.

Meldpunt

“Met de oprichting van het meldpunt nemen de betrokken partijen hun verantwoordelijkheid om de afhandeling van klachten van reizigers over taxiritten te verbeteren. Het meldpunt moet een pro-actieve rol gaan spelen bij het begeleiden van reizigers en het opvolgen van de afhandeling van klachten bij ondernemers”, zegt voorzitter Roefs.

Bij het meldpunt kunnen reizigers terecht met klachten over hun taxirit. Via de website www.taxiklacht.nl of telefonisch via 0900 – 2021881 (13 cent per minuut).

Klacht

In eerste instantie zal de vervoerder gevraagd worden de klacht af te handelen. Het meldpunt volgt deze afhandeling vervolgens op de voet. Het begeleidt reizigers zo nodig bij het aanhangig maken van een geschil bij de Geschillencommissie Taxivervoer.

Het meldpunt maakt kwartaalrapportages over de ontvangen klachten en de afhandeling ervan en informeert (lokale) overheden en toezichthouders.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

1 reactie op “Rover en KNV Taxi starten landelijk meldpunt klachten taxi”

ubbink|15.03.11|12:54

In plaats van maar weer een onafhankelijke klachtensite op te richten wordt hetb een tijd dat er een landelijke goed georganiseerde belangenvereniging komt ipv al die aparte instellingen ze weten allemaal hoe het niet moet en toch weer presteren ze het om weer een idee in de markt te zetten ,mensen wordt onderhand eens wijzer en probeer niet de wijsneus uit te hangen dat je het weer beter weet EEN LANDELIJKE ORGANISATIE IS GENOEG EN ALS DAN OOK NOG EENS DE REGELSGEVING KLOPT kOMT HET GOED