Drive Ugo, taxicentrale, Boyd Sleeman, Mark Stephan

Taxidienst Drive Ugo breidt verder uit als franchisegever

Drive Ugo heeft zich ontwikkeld tot taxi-franchiseorganisatie. De taxidienst is afgelopen zomer in Amsterdam begonnen met 20 auto’s en eigen chauffeurs, maar nu kunnen ook andere taxi-ondernemers en zzp-taxichauffeurs zich aansluiten als franchisenemer. Hierbij ligt vooral de nadruk op kostenbesparing op het wagenpark en een loyale klantenkring opbouwen door gebruik van een innovatieve klantenapp. Ook is Drive Ugo bezig met uitbreiding naar andere steden. „Binnenkort lanceren we in drie andere steden een Drive Ugo-franchisevestiging”, vertelt directeur Mark Stephan.

In Amsterdam is Drive Ugo druk bezig met de werving van zzp’ers. Zij krijgen voor 500 euro per maand de beschikking over een nieuwe auto (Kia Optima), een Boordcomputer Taxi en ritten vanuit Drive Ugo.

Kanalen

„Onze ritten komen via drie verschillende kanalen binnen”, vertelt Stephan. „Klanten bestellen via de app. Die is inmiddels al ruim 10.000 keer geïnstalleerd. Verder hebben we diverse zakelijke klanten. Zij bestellen via de app of de website.”

„Bovendien zien veel mensen onze herkenbare auto’s rijden. Dat levert ook nieuwe klanten op. En omdat ze de app installeren, blijven het loyale klanten. Om alle extra ritten weg te kunnen rijden, zijn we op zoek naar zzp-chauffeurs. Zij kunnen daarnaast ook gewoon hun eigen ritten blijven rijden.”

TTO

Als Amsterdamse zzp-chauffeurs zich willen aansluiten bij een TTO, of dat wellicht al zijn, is dat geen enkel probleem voor Drive Ugo. „Ik kan me voorstellen dat sommige taxichauffeurs ook de opstapmarkt willen bedienen. Zij krijgen dan de beschikking over een vaste auto die geregistreerd wordt bij een TTO. Als de chauffeur dan een Amsterdamse Taxxxivergunning heeft, voldoet hij aan de regels om indien gewenst op standplaatsen te mogen staan.”

Normaal gesproken krijgt de franchisenemer de beschikking over een auto zolang de rijtijdenwet het toelaat. Daarna dient de auto weer bij de Ugo-vestiging aan de Valschermkade in Amsterdam teruggebracht te worden. Stephan: „Wij zorgen ervoor dat de auto helemaal schoon en netjes blijft, zodat de volgende chauffeur hem weer mee kan nemen.”

Contractduur

De minimale contractduur voor franchise-nemers is 1 jaar. Er is geen entreefee. „Taxi-ondernemers kunnen dus heel eenvoudig overstappen. Bovendien bieden we ook nog eens een hele goede inruil op bestaande wagens”, zegt Stephan. „De drempel is dus heel laag om in te stappen. Ondernemers kunnen door ons scherpe tarief flink besparen op hun wagenpark.”

Binnenkort wordt het taxiconcept verder uitgerold in Nederland. Stephan: „De eerste drie steden maken we dan bekend. Als taxi-ondernemers in Nederland geïnteresseerd zijn, kunnen ze zich bij ons melden. De enige voorwaarde voor een nieuwe Drive Ugo-vestiging buiten Amsterdam is dat de franchisenemer minimaal 5 auto’s afneemt. Want dat is nodig om in een plaats een goede dekking te kunnen bieden. Daar kan hij dan zelf zijn eigen chauffeurs op inzetten.”

Taxiritten

De lokale franchisenemer kan daarbij ook gewoon zijn eigen ritten blijven doen, die hij nu ook doet. „Voor ons is het belangrijk dat we daarmee ook onze dekking voor taxiritten via de Drive Ugo-app uitbreiden. We streven zo snel mogelijk naar landelijke dekking.”

Als een plaats of regio eenmaal geclaimd is door een franchiser, dan heeft hij het eerste recht op uitbreiding. „Dus als we merken dat er veel ritten besteld worden in een bepaalde plaats en er auto’s bij moeten komen, dan heeft onze franchisenemer in dat gebied de kans om er auto’s bij te nemen en die extra ritten te pakken”, legt Stephan uit.

Uitstraling

Een belangrijk onderdeel van het Drive Ugo-concept is de uniforme en herkenbare uitstraling. „Drive Ugo is een merk, dat stralen we uit. Net als Starbucks. Daar is de koffie overal van dezelfde goede kwaliteit. Dat is bij ons ook. Daarom krijgen alle franchisenemers een handboek. En we garanderen dat alle auto’s gloednieuw zijn. We hebben goede afspraken met Kia en binnen een jaar worden de voertuigen alweer ingeruild door ons. Zo weten we zeker dat iedereen over een nieuwe auto in perfecte staat beschikt. Dat is bij de prijs inbegrepen.”

Een lokale franchise-vestiging krijgt via het management-dashboard inzicht in hoe zijn chauffeurs presteren. Net als dat Drive Ugo Amsterdam dat in de gaten houdt bij de chauffeurs. „Klanten geven een rating na het afleggen van een rit. Als een bepaalde chauffeur structureel een lagere beoordeling krijgt dan zijn collega’s, gaan we in gesprek om te kijken hoe we dat kunnen verbeteren”, vertelt Stephan.

Vakbekwaamheid

Als iemand geïnteresseerd is om Drive Ugo-franchiser te worden, maar nog niet over de Vakbekwaamheid Taxi beschikt, dan helpt Drive Ugo hem daarbij via de eigen interne opleiding. Stephan: „Bestaande taxi-ondernemers kunnen ook het Ugo-concept naast hun bestaande activiteiten gebruiken. Dan kunnen ze besparen op het wagenpark en gebruik maken van klanten die via de Drive Ugo-app of -butler bestellen, terwijl ze ook hun normale bedrijfsvoering kunnen voortzetten. Want ik kan me voorstellen dat niet iedereen meteen zijn volledige wagenpark inruilt.”

Binnenkort wordt de vloot in Amsterdam uitgebreid met tientallen zzp’ers. De voertuigen staan al klaar. Iedereen die zich nu aanmeldt om Drive Ugo-franchiser te worden, krijgt de eerste drie maanden gratis. Drie andere franchise-vestigingen starten binnen enkele maanden. „We willen geen concurrent zijn van de bestaande taxibranche. We helpen juist de taxi-ondernemer met zijn bedrijfsvoering en de klant met een goede en betrouwbare taxirit.”

Bart Pals

Lees ook: Nieuwkomer Ugo rijdt eerste week gratis door Amsterdam

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

5 reacties op “Taxidienst Drive Ugo breidt verder uit als franchisegever”

Duco Douwstra|23.01.14|10:29

Dat ziet er mooi uit,ik hoop dat de chauffeurs ook allemaal verplicht in pak met stropdas moeten rijden.In verhouding kost dat niks en het wekt vertrouwen bij de klant, die vind het ook prettig om naar een goedverzorgde chauffeur te kijken. Om de een of andere reden vinden chauffeurs dat niet stoer, maar het is wel slim,dus doe niet dom:-} trek gewoon een net pak aan tijdens je werk.Verplicht de chauffeurs te helpen met in en uitstappen is ook slim.Ik wil wel graag een gesprek met deze mannen.

Ton van Dalfsen|25.01.14|12:39

Ziet er zeker mooi uit en tenminste een hollandse activiteit. Voor de grote steden is dit een mooie aanvulling. en precies wat Duco ook zegt: Hoop dat de chauffeurs ook in een net pak met stropdas rijden waarbij je exclusiviteit geeft/uitstraald. Het is niet alleen de uitstraling van de wagens maar ook van de chauffeurs. Wat ik wel vindt is de uitstraling van de eigenaren op de foto: Ook zij moeten met pak op de foto wat uitstraling geeft. Ik zeg altijd: ONDERNEMEN IS TOPSPORT IN MAATPAK.

remon mossink|27.01.14|11:31

Nadeel van een pak is wel: de chauffeur moet er het figuur voor hebben, en als gaande weg de dag de blouse achter uit de pantalon komt, en kreukels aan de achterzijde van de jas, dan kan een pak nog zo mooi en duur zijn, dat is geen gezicht. De chauffeur op hun website ziet er met de bedrijfs-fleecejack netjes uit en vooral: goed herkenbaar!Mooi concept. Complimenten!!

mike van Wanum|03.02.14|22:21

Na taxipolitie nu ook de modepolitie ?

ryanzerp|13.04.15|03:21

Op hun website staat;Drive ugo faciliteert een full option Kia Optima inclusief taxipakket. De kosten zijn slechts €250 per maand voor deze taxi inclusief BCT, een table en rear-seat entertainment.

Hierboven staat 500,00 euro per maand

Taxidienst Drive Ugo breidt verder uit als franchisegever | TaxiPro
Drive Ugo, taxicentrale, Boyd Sleeman, Mark Stephan

Taxidienst Drive Ugo breidt verder uit als franchisegever

Drive Ugo heeft zich ontwikkeld tot taxi-franchiseorganisatie. De taxidienst is afgelopen zomer in Amsterdam begonnen met 20 auto’s en eigen chauffeurs, maar nu kunnen ook andere taxi-ondernemers en zzp-taxichauffeurs zich aansluiten als franchisenemer. Hierbij ligt vooral de nadruk op kostenbesparing op het wagenpark en een loyale klantenkring opbouwen door gebruik van een innovatieve klantenapp. Ook is Drive Ugo bezig met uitbreiding naar andere steden. „Binnenkort lanceren we in drie andere steden een Drive Ugo-franchisevestiging”, vertelt directeur Mark Stephan.

In Amsterdam is Drive Ugo druk bezig met de werving van zzp’ers. Zij krijgen voor 500 euro per maand de beschikking over een nieuwe auto (Kia Optima), een Boordcomputer Taxi en ritten vanuit Drive Ugo.

Kanalen

„Onze ritten komen via drie verschillende kanalen binnen”, vertelt Stephan. „Klanten bestellen via de app. Die is inmiddels al ruim 10.000 keer geïnstalleerd. Verder hebben we diverse zakelijke klanten. Zij bestellen via de app of de website.”

„Bovendien zien veel mensen onze herkenbare auto’s rijden. Dat levert ook nieuwe klanten op. En omdat ze de app installeren, blijven het loyale klanten. Om alle extra ritten weg te kunnen rijden, zijn we op zoek naar zzp-chauffeurs. Zij kunnen daarnaast ook gewoon hun eigen ritten blijven rijden.”

TTO

Als Amsterdamse zzp-chauffeurs zich willen aansluiten bij een TTO, of dat wellicht al zijn, is dat geen enkel probleem voor Drive Ugo. „Ik kan me voorstellen dat sommige taxichauffeurs ook de opstapmarkt willen bedienen. Zij krijgen dan de beschikking over een vaste auto die geregistreerd wordt bij een TTO. Als de chauffeur dan een Amsterdamse Taxxxivergunning heeft, voldoet hij aan de regels om indien gewenst op standplaatsen te mogen staan.”

Normaal gesproken krijgt de franchisenemer de beschikking over een auto zolang de rijtijdenwet het toelaat. Daarna dient de auto weer bij de Ugo-vestiging aan de Valschermkade in Amsterdam teruggebracht te worden. Stephan: „Wij zorgen ervoor dat de auto helemaal schoon en netjes blijft, zodat de volgende chauffeur hem weer mee kan nemen.”

Contractduur

De minimale contractduur voor franchise-nemers is 1 jaar. Er is geen entreefee. „Taxi-ondernemers kunnen dus heel eenvoudig overstappen. Bovendien bieden we ook nog eens een hele goede inruil op bestaande wagens”, zegt Stephan. „De drempel is dus heel laag om in te stappen. Ondernemers kunnen door ons scherpe tarief flink besparen op hun wagenpark.”

Binnenkort wordt het taxiconcept verder uitgerold in Nederland. Stephan: „De eerste drie steden maken we dan bekend. Als taxi-ondernemers in Nederland geïnteresseerd zijn, kunnen ze zich bij ons melden. De enige voorwaarde voor een nieuwe Drive Ugo-vestiging buiten Amsterdam is dat de franchisenemer minimaal 5 auto’s afneemt. Want dat is nodig om in een plaats een goede dekking te kunnen bieden. Daar kan hij dan zelf zijn eigen chauffeurs op inzetten.”

Taxiritten

De lokale franchisenemer kan daarbij ook gewoon zijn eigen ritten blijven doen, die hij nu ook doet. „Voor ons is het belangrijk dat we daarmee ook onze dekking voor taxiritten via de Drive Ugo-app uitbreiden. We streven zo snel mogelijk naar landelijke dekking.”

Als een plaats of regio eenmaal geclaimd is door een franchiser, dan heeft hij het eerste recht op uitbreiding. „Dus als we merken dat er veel ritten besteld worden in een bepaalde plaats en er auto’s bij moeten komen, dan heeft onze franchisenemer in dat gebied de kans om er auto’s bij te nemen en die extra ritten te pakken”, legt Stephan uit.

Uitstraling

Een belangrijk onderdeel van het Drive Ugo-concept is de uniforme en herkenbare uitstraling. „Drive Ugo is een merk, dat stralen we uit. Net als Starbucks. Daar is de koffie overal van dezelfde goede kwaliteit. Dat is bij ons ook. Daarom krijgen alle franchisenemers een handboek. En we garanderen dat alle auto’s gloednieuw zijn. We hebben goede afspraken met Kia en binnen een jaar worden de voertuigen alweer ingeruild door ons. Zo weten we zeker dat iedereen over een nieuwe auto in perfecte staat beschikt. Dat is bij de prijs inbegrepen.”

Een lokale franchise-vestiging krijgt via het management-dashboard inzicht in hoe zijn chauffeurs presteren. Net als dat Drive Ugo Amsterdam dat in de gaten houdt bij de chauffeurs. „Klanten geven een rating na het afleggen van een rit. Als een bepaalde chauffeur structureel een lagere beoordeling krijgt dan zijn collega’s, gaan we in gesprek om te kijken hoe we dat kunnen verbeteren”, vertelt Stephan.

Vakbekwaamheid

Als iemand geïnteresseerd is om Drive Ugo-franchiser te worden, maar nog niet over de Vakbekwaamheid Taxi beschikt, dan helpt Drive Ugo hem daarbij via de eigen interne opleiding. Stephan: „Bestaande taxi-ondernemers kunnen ook het Ugo-concept naast hun bestaande activiteiten gebruiken. Dan kunnen ze besparen op het wagenpark en gebruik maken van klanten die via de Drive Ugo-app of -butler bestellen, terwijl ze ook hun normale bedrijfsvoering kunnen voortzetten. Want ik kan me voorstellen dat niet iedereen meteen zijn volledige wagenpark inruilt.”

Binnenkort wordt de vloot in Amsterdam uitgebreid met tientallen zzp’ers. De voertuigen staan al klaar. Iedereen die zich nu aanmeldt om Drive Ugo-franchiser te worden, krijgt de eerste drie maanden gratis. Drie andere franchise-vestigingen starten binnen enkele maanden. „We willen geen concurrent zijn van de bestaande taxibranche. We helpen juist de taxi-ondernemer met zijn bedrijfsvoering en de klant met een goede en betrouwbare taxirit.”

Bart Pals

Lees ook: Nieuwkomer Ugo rijdt eerste week gratis door Amsterdam

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

5 reacties op “Taxidienst Drive Ugo breidt verder uit als franchisegever”

Duco Douwstra|23.01.14|10:29

Dat ziet er mooi uit,ik hoop dat de chauffeurs ook allemaal verplicht in pak met stropdas moeten rijden.In verhouding kost dat niks en het wekt vertrouwen bij de klant, die vind het ook prettig om naar een goedverzorgde chauffeur te kijken. Om de een of andere reden vinden chauffeurs dat niet stoer, maar het is wel slim,dus doe niet dom:-} trek gewoon een net pak aan tijdens je werk.Verplicht de chauffeurs te helpen met in en uitstappen is ook slim.Ik wil wel graag een gesprek met deze mannen.

Ton van Dalfsen|25.01.14|12:39

Ziet er zeker mooi uit en tenminste een hollandse activiteit. Voor de grote steden is dit een mooie aanvulling. en precies wat Duco ook zegt: Hoop dat de chauffeurs ook in een net pak met stropdas rijden waarbij je exclusiviteit geeft/uitstraald. Het is niet alleen de uitstraling van de wagens maar ook van de chauffeurs. Wat ik wel vindt is de uitstraling van de eigenaren op de foto: Ook zij moeten met pak op de foto wat uitstraling geeft. Ik zeg altijd: ONDERNEMEN IS TOPSPORT IN MAATPAK.

remon mossink|27.01.14|11:31

Nadeel van een pak is wel: de chauffeur moet er het figuur voor hebben, en als gaande weg de dag de blouse achter uit de pantalon komt, en kreukels aan de achterzijde van de jas, dan kan een pak nog zo mooi en duur zijn, dat is geen gezicht. De chauffeur op hun website ziet er met de bedrijfs-fleecejack netjes uit en vooral: goed herkenbaar!Mooi concept. Complimenten!!

mike van Wanum|03.02.14|22:21

Na taxipolitie nu ook de modepolitie ?

ryanzerp|13.04.15|03:21

Op hun website staat;Drive ugo faciliteert een full option Kia Optima inclusief taxipakket. De kosten zijn slechts €250 per maand voor deze taxi inclusief BCT, een table en rear-seat entertainment.

Hierboven staat 500,00 euro per maand