Rijverbod voor Taxi Frans: “BCT is een enkelband”

Taxi Frans uit Maastricht rijdt zonder BCT’s en dat is de onderneming naast een aantal boetes op een rijverbod komen te staan. Frans Ritzerfeld heeft grote bezwaren tegen het bestaan en verplichte gebruik van de boordcomputer taxi en hij laat het er niet bij zitten. De politie laat echter weten dat Ritzerfeld de regels heeft overtreden, en zolang hij dat doet, loopt hij het risico daarmee in de problemen te komen.

Ritzerfeld heeft meerdere bezwaren tegen de BCT en verzet zich dan ook al langere tijd tegen het verplichte gebruik ervan. “We rijden dagelijks naar Düsseldorf en naar België. In het buitenland moeten ze ons ook kunnen controleren. Maar dat kan met de BCT helemaal niet. Hij werkt wel in het buitenland, maar niemand kan hem daar uitlezen.” Een ander groot bezwaar van Ritzerfeld is dat de BCT inbreuk zou maken op de privacy. “Klanten en chauffeurs krijgen als het ware een enkelband om. Het is stalken en dat mag niet.”

Vier boetes van 1.800 euro

Maar volgens de wet mag rijden zonder een BCT nu eenmaal niet, legt een woordvoerder van de politie in Limburg uit. “In het weekend van 8 april hebben wij, nadat we signalen ontvingen vanuit het Maastrichtse, een controle op taxichauffeurs uitgevoerd. In de vier auto’s van Taxi Frans werd geen BCT aangetroffen, terwijl bij wet is vastgesteld dat dit wel moet. Daarom is per auto een boete van 1.800 euro opgelegd. Diezelfde avond is nogmaals geconstateerd dat Taxi Frans mensen vervoerde in een busje zonder BCT. Twee weken later is één van de voertuigen in beslag genomen. Het is aan de Officier van Justitie om te besluiten of en wanneer die taxi weer wordt vrijgegeven.”

“Ze hebben de hele boel stilgelegd. Ze maken mijn bedrijf kapot”, claimt Ritzerfeld. In totaal heeft het bedrijf vier taxi’s. “Daarvan is er één door de politie weggesleept en in beslag genomen. Ik heb nog niet gehoord of en wanneer ik deze terugkrijg. De andere voertuigen heb ik nog wel, maar ik mag er niet in rijden. Ik ben nu bezig om het voor de rechter te krijgen, want eigenlijk moet hier een kort geding op volgen. Het is nu zo hoog opgelopen dat ik mijn klanten niet meer kan bedienen, en dat gebeurt gewoon op basis van een leugen. Want dat is de BCT: een leugen. Hij werkt niet goed, er zijn telkens storingen en op deze manier gaat mijn hele bedrijf er aan kapot.”

Veel chauffeurs van goede wil

Ritzenfelder zou op zijn minst een voorlopige vrijstelling willen totdat een rechter uitspraak in de kwestie heeft gedaan. “Maar ze zeggen gewoon: nee, je rijdt geen meter meer. Dat kan niet. Bovendien ben ik niet de enige die zonder BCT rondrijdt, maar anderen komen er gewoon mee weg.”

De politiewoordvoerder legt uit dat het Taxi Frans verboden is om taxivervoer te verzorgen zolang de taxi’s geen BCT hebben. “Er worden door dit bedrijf overtredingen begaan, en als politie moeten wij zorgen dat dit stopt. Daar controleren wij op. Zolang Taxi Frans deze overtredingen begaat, is het verboden om taxivervoer te verzorgen. We zien ook dat de meeste taxichauffeurs gewoon van goede wil zijn. Als zij een waarschuwing of boete krijgen, dan passen ze de boel aan om aan de regels te voldoen. Taxi Frans is tegen de BCT en rijdt daarom zonder. Dat is een overtreding, en als wij die overtreding constateren zal hij daar een bekeuring voor krijgen. En in het ergste geval wordt er dus een auto in beslag genomen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

118 reacties op “Rijverbod voor Taxi Frans: “BCT is een enkelband””

Frans Ritzerfeld|13.05.17|20:45

Dames en Heren, maandag a.s. wordt alle verweer en kritiek in gelezen en landelijk verstuurd naar alle media in NL en Belgie en Duitsland, mijn pc is te klein om dit grote verhaal te realiseren, dus externe hulp nodig, in alle beloofde eerlijkheid, er is in het totaal op dit moment € 115,= ontvangen, mijn dank. Heb zelf een rondgangetje gemaakt, heel veel taxibedrijven houden naast de BCT ook nog rittenstaten bij, dit door storingen en fraude gevoeligheid. Ik roep heel NL op steun dit project

Paul Dijkhuizen|15.05.17|12:34

Zo toch maar even naar Utrecht, begeleidingscommissie BCT, ook al zal het volgens sommigen niks uitmaken. Zal een paar vragen op tafel leggen daar en verzoeken tot schriftelijke beantwoording en wederom tot openheid van zaken. Voor degenen die denken dat dit meer zoden aan de dijk zet dan procederen via een rechter in een strafzaak om een wet te veranderen (wat onmogelijk is), raad ik u aan lid te worden van STN. Meepraten helpt meer dan schreeuwen.

Peter Vriens|15.05.17|13:47

Ik zou de commissie vragen willen voorleggen:
Gemaakte bct afspraken met I&M en de Taxibranche zijn:
Vereenvoudiging boekhouding,geld besparen,
Eerlijke concurrentie d.m.v. de bct,
Privacy chauffeur respecteren door adviezen aan I&M door CBP op te volgen,
Fraude van rit gegevens d.m.v. BCT voorkomen,
Kosten complete bct max. € 1000,
Minimaal 4 fabrikanten,
Geen van deze afspraken waar gemaakt!
Waarom niet?
Handhaven stoppen, totdat de bct aan alle toezeggingen voldoet.
Duidelijkheid graag.

Ton van Dalfsen|15.05.17|23:01

Blijkt dus dat STN geen waarde hecht aan de ondernemers die procederen om tenminste gelijk te krijgen van de rechter dat de wetgeving omtrent de BCT niet deugt. Met al deze vrijspraken kan je ermee naar de politici gaan en de grote aandacht er voor vragen zodat zij hier wat aan kunnen doen. Er zijn al diverse vrijspraken over het niet hebben van de BCT en/of geen update hebben van de BCT. KNV hoef je al helemaal niets van verwachten want die hebben toen ingestemd met de komst van de BCT. En

Ton van Dalfsen|15.05.17|23:05

politiek Den Haag heeft het KNV hoog zitten waar ze zelfs op nieuwjaar recepties komen of een panel vormen voor iets onbelangrijks. Je kan nog beter voor jezelf opkomen bij een rechtsgang van je PV want de brancheorganisaties laten je in de kou staan

Frans Ritzerfeld|16.05.17|08:12

info@taxifrans.nl Bij interesse stuur een mail en u krijgt het hele verweer toe gestuurd, mijn verhaal is verstuurd naar de algehele landelijke media en alle politieke partijen.
50plus heeft al gereageerd en zullen ons verweer in de debatten mee nemen.
Het zou de politiek sieren om meteen in te grijpen. Een rechter kan wel degelijk een Wet veranderen, “kijk naar Trump in Amerika” het is alleen welke rechter durft hier recht over uit te spreken, de overheid moet eerlijk en duidelijk maken.

Frans Ritzerfeld|16.05.17|08:25

Hoeveel onterechte boetes dit BCT verhaal al heeft op geleverd, dit is onterecht stigmatiseren van de bovenste plank en al helemaal alle gedupeerden hun zuur verdiend geld terug betalen. Ik zit al met een boetepost van € 5806,= en dit voor een regelrechte leugen, dit tot dar aan toe, maar taxi’s in beslag nemen en een bedrijf helemaal plat leggen, kan gewoon niet, hier vindt machtsmisbruik plaats van de bovenste plank, wat is de achterliggende gedachte hiervan, wat kosten die 900 nieuwe ILT’s ??

Frans Ritzerfeld|16.05.17|08:36

Deze kosten moeten terug verdiend worden op onze botten, met deze 900 nieuwe ILTers kunnen ze de gefabriceerde rotzooi van de BCT’s niet aan, dan krijgen we de volgende vorm van machtsmisbruik. Er wordt ILT nog even een half politiekorps in geschakeld om te kunnen handhaven en ons te stigmatiseren tot crimineel, wild west taferelen achtervolgingen met blauw licht, terwijl je klanten in de taxi hebt, dit gaat toch veel te ver, nogmaals, “machtsmisbruik”

Frans Ritzerfeld|16.05.17|08:50

We danken iedereen voor de bijdrages, we moeten ons allemaal samen gooien, persoonlijk heb ik alles uit de kast gehaald, wat maar mogelijk is, er moeten actie’s komen, er wordt hier onterecht leed berokkend, dit heeft absoluut niets te maken met
“in alle redelijkheid en billikheid” we worden gedrild alsof we in het leger zitten, maar daar hebben ze ook rechten, ik had mijn hele wagenpark buiten de BCT helemaal in orde.
Ik moet weer even kappen (emotie’s)

Ton van Dalfsen|16.05.17|09:33

@ Frans, Zeker, met gerechtelijke uitspraken kan je mee naar de politiek en de wetgeving be-invloeden. 50+ doet er tenminste al wat aan. PERFECT. nu de rest ook nog bestoken zoals jij doet.

Paul Dijkhuizen|16.05.17|11:39

Frans, je moet niet het Amerikaanse en Nederlandse rechtssysteem met elkaar vergelijken. In eerdere zaken die zijn gevoerd naar aanleiding van boetes mbt de BCT heeft de rechter ook de wet niet veranderd. De politieke weg is een betere keuze, helaas gaat het lang duren voor we weer een kabinet hebben en ondertussen blijft de landelijk uitgerolde BCT-test gewoon door gaan. Helaas kwam de evaluatie gister pas uit ná beëindigen van de vergadering, had daar graag met de commissie over gesproken.

Ton van Dalfsen|16.05.17|12:19

BLA BLA BLA BLA Dom, Dommer, Domst. Doen ze expres de evaluatie uit laten komen na een vergadering. volgende vergadering MAANDEN VERDER.Precies wat Frans zegt, Er moeten acties komen. Laat ons horen. geen achterkamertjes politiek.

Ton van Dalfsen|16.05.17|12:34

Vrijspraken door een rechter kan een MIDDEL zijn om de wet te kunnen veranderen. GEBRUIK OOK DAT MIDDEL. Maar ja, bij vergaderingen zitten partijen die allemaal een eigen doel hebben. En bereikt de politiek niet. LAAT JE HOREN! TV, Kranten etc.

Paul Dijkhuizen|16.05.17|12:45

@Ton, dat kan inderdaad een middel zijn om om de politieke wil te beïnvloeden om het beleid m.b.t. de BCT aan te passen. Als je de brief van de staatssecretaris leest kun je daaruit opmaken dat die politieke wil er nu zelfs na dit toch duidelijk negatieve rapport er niet in zit. Daar veranderd een uitspraak van een rechter niet veel aan. Maar goed, jij weet het natuurlijk beter, ik hoor het graag wanneer je jouw BCT demonstratief op het binnenhof gaat kieperen.

Peter Walgreen|17.05.17|21:05

Als je een boete krijgt via het CJIB moet je € 9.00 administratiekosten betalen, is illegaal volgens de hoge raad. Maar de politiek zegt doodleuk dat iedereen dat dan maar persoonlijk moet aanvechten maar dat doet geen mens natuurlijk. Dus ook bepaalde door de politiek opgelegde eisen worden door een rechter van tafel geveegd.

Frans Ritzerfeld|19.05.17|06:26

Jullie geloven het niet weer 2 boetes van € 1800,= nu in het totaal al rond de € 7500,=.
Ik ben benieuwd of al deze verhalen over vrijspraken en seponeringen kloppen, ik heb buiten Rex Urbaan meer feed back nodig over deze uitspraken, info@taxifrans.nl
De ILT is mij als propaganda materiaal aan het gebruiken voor heel NL, deed de Gestapo ook in de tweede wereld oorlog. Buiten 50 plus geen enkele reactie van ander politieke partijen, ga ze allemaal een ingebonden boek sturen, kosten € 33,= 1 stuk

Ton van Dalfsen|19.05.17|13:30

@ Frans, Ik vrees dat de mensen die een vrijspraak/sepenering hebben gehad niet hun zelf bij Frans kenbaar willen maken. Jammer, Je zou AL je collega’s en jezelf er goed mee helpen. Ook om ermee naar de politici te gaan. Je helpt eraan mee om de BCT de nek om te draaien. SAMEN STAAN WE STERK. EEN VOOR ALLEN, ALLEN VOOR EEN ! Dat hoor je de branche organisaties niet noemen. Maar wel je collega’s

Frans Ritzerfeld|31.05.17|06:23

Naar ik begrepen heb uit betrouwbare bron hebben ca 10000 taxi’s geen BCT.
Bij een totaal van 40000 vergunningsbewijzen betreft dit 25 %, daarbij geteld de ca 10000 zwartrijders komen we uit op 40 % zonder BCT, werk hebben voor de ILT is niets , maar werk houden

Rijverbod voor Taxi Frans: “BCT is een enkelband” | TaxiPro

Rijverbod voor Taxi Frans: “BCT is een enkelband”

Taxi Frans uit Maastricht rijdt zonder BCT’s en dat is de onderneming naast een aantal boetes op een rijverbod komen te staan. Frans Ritzerfeld heeft grote bezwaren tegen het bestaan en verplichte gebruik van de boordcomputer taxi en hij laat het er niet bij zitten. De politie laat echter weten dat Ritzerfeld de regels heeft overtreden, en zolang hij dat doet, loopt hij het risico daarmee in de problemen te komen.

Ritzerfeld heeft meerdere bezwaren tegen de BCT en verzet zich dan ook al langere tijd tegen het verplichte gebruik ervan. “We rijden dagelijks naar Düsseldorf en naar België. In het buitenland moeten ze ons ook kunnen controleren. Maar dat kan met de BCT helemaal niet. Hij werkt wel in het buitenland, maar niemand kan hem daar uitlezen.” Een ander groot bezwaar van Ritzerfeld is dat de BCT inbreuk zou maken op de privacy. “Klanten en chauffeurs krijgen als het ware een enkelband om. Het is stalken en dat mag niet.”

Vier boetes van 1.800 euro

Maar volgens de wet mag rijden zonder een BCT nu eenmaal niet, legt een woordvoerder van de politie in Limburg uit. “In het weekend van 8 april hebben wij, nadat we signalen ontvingen vanuit het Maastrichtse, een controle op taxichauffeurs uitgevoerd. In de vier auto’s van Taxi Frans werd geen BCT aangetroffen, terwijl bij wet is vastgesteld dat dit wel moet. Daarom is per auto een boete van 1.800 euro opgelegd. Diezelfde avond is nogmaals geconstateerd dat Taxi Frans mensen vervoerde in een busje zonder BCT. Twee weken later is één van de voertuigen in beslag genomen. Het is aan de Officier van Justitie om te besluiten of en wanneer die taxi weer wordt vrijgegeven.”

“Ze hebben de hele boel stilgelegd. Ze maken mijn bedrijf kapot”, claimt Ritzerfeld. In totaal heeft het bedrijf vier taxi’s. “Daarvan is er één door de politie weggesleept en in beslag genomen. Ik heb nog niet gehoord of en wanneer ik deze terugkrijg. De andere voertuigen heb ik nog wel, maar ik mag er niet in rijden. Ik ben nu bezig om het voor de rechter te krijgen, want eigenlijk moet hier een kort geding op volgen. Het is nu zo hoog opgelopen dat ik mijn klanten niet meer kan bedienen, en dat gebeurt gewoon op basis van een leugen. Want dat is de BCT: een leugen. Hij werkt niet goed, er zijn telkens storingen en op deze manier gaat mijn hele bedrijf er aan kapot.”

Veel chauffeurs van goede wil

Ritzenfelder zou op zijn minst een voorlopige vrijstelling willen totdat een rechter uitspraak in de kwestie heeft gedaan. “Maar ze zeggen gewoon: nee, je rijdt geen meter meer. Dat kan niet. Bovendien ben ik niet de enige die zonder BCT rondrijdt, maar anderen komen er gewoon mee weg.”

De politiewoordvoerder legt uit dat het Taxi Frans verboden is om taxivervoer te verzorgen zolang de taxi’s geen BCT hebben. “Er worden door dit bedrijf overtredingen begaan, en als politie moeten wij zorgen dat dit stopt. Daar controleren wij op. Zolang Taxi Frans deze overtredingen begaat, is het verboden om taxivervoer te verzorgen. We zien ook dat de meeste taxichauffeurs gewoon van goede wil zijn. Als zij een waarschuwing of boete krijgen, dan passen ze de boel aan om aan de regels te voldoen. Taxi Frans is tegen de BCT en rijdt daarom zonder. Dat is een overtreding, en als wij die overtreding constateren zal hij daar een bekeuring voor krijgen. En in het ergste geval wordt er dus een auto in beslag genomen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

118 reacties op “Rijverbod voor Taxi Frans: “BCT is een enkelband””

Frans Ritzerfeld|13.05.17|20:45

Dames en Heren, maandag a.s. wordt alle verweer en kritiek in gelezen en landelijk verstuurd naar alle media in NL en Belgie en Duitsland, mijn pc is te klein om dit grote verhaal te realiseren, dus externe hulp nodig, in alle beloofde eerlijkheid, er is in het totaal op dit moment € 115,= ontvangen, mijn dank. Heb zelf een rondgangetje gemaakt, heel veel taxibedrijven houden naast de BCT ook nog rittenstaten bij, dit door storingen en fraude gevoeligheid. Ik roep heel NL op steun dit project

Paul Dijkhuizen|15.05.17|12:34

Zo toch maar even naar Utrecht, begeleidingscommissie BCT, ook al zal het volgens sommigen niks uitmaken. Zal een paar vragen op tafel leggen daar en verzoeken tot schriftelijke beantwoording en wederom tot openheid van zaken. Voor degenen die denken dat dit meer zoden aan de dijk zet dan procederen via een rechter in een strafzaak om een wet te veranderen (wat onmogelijk is), raad ik u aan lid te worden van STN. Meepraten helpt meer dan schreeuwen.

Peter Vriens|15.05.17|13:47

Ik zou de commissie vragen willen voorleggen:
Gemaakte bct afspraken met I&M en de Taxibranche zijn:
Vereenvoudiging boekhouding,geld besparen,
Eerlijke concurrentie d.m.v. de bct,
Privacy chauffeur respecteren door adviezen aan I&M door CBP op te volgen,
Fraude van rit gegevens d.m.v. BCT voorkomen,
Kosten complete bct max. € 1000,
Minimaal 4 fabrikanten,
Geen van deze afspraken waar gemaakt!
Waarom niet?
Handhaven stoppen, totdat de bct aan alle toezeggingen voldoet.
Duidelijkheid graag.

Ton van Dalfsen|15.05.17|23:01

Blijkt dus dat STN geen waarde hecht aan de ondernemers die procederen om tenminste gelijk te krijgen van de rechter dat de wetgeving omtrent de BCT niet deugt. Met al deze vrijspraken kan je ermee naar de politici gaan en de grote aandacht er voor vragen zodat zij hier wat aan kunnen doen. Er zijn al diverse vrijspraken over het niet hebben van de BCT en/of geen update hebben van de BCT. KNV hoef je al helemaal niets van verwachten want die hebben toen ingestemd met de komst van de BCT. En

Ton van Dalfsen|15.05.17|23:05

politiek Den Haag heeft het KNV hoog zitten waar ze zelfs op nieuwjaar recepties komen of een panel vormen voor iets onbelangrijks. Je kan nog beter voor jezelf opkomen bij een rechtsgang van je PV want de brancheorganisaties laten je in de kou staan

Frans Ritzerfeld|16.05.17|08:12

info@taxifrans.nl Bij interesse stuur een mail en u krijgt het hele verweer toe gestuurd, mijn verhaal is verstuurd naar de algehele landelijke media en alle politieke partijen.
50plus heeft al gereageerd en zullen ons verweer in de debatten mee nemen.
Het zou de politiek sieren om meteen in te grijpen. Een rechter kan wel degelijk een Wet veranderen, “kijk naar Trump in Amerika” het is alleen welke rechter durft hier recht over uit te spreken, de overheid moet eerlijk en duidelijk maken.

Frans Ritzerfeld|16.05.17|08:25

Hoeveel onterechte boetes dit BCT verhaal al heeft op geleverd, dit is onterecht stigmatiseren van de bovenste plank en al helemaal alle gedupeerden hun zuur verdiend geld terug betalen. Ik zit al met een boetepost van € 5806,= en dit voor een regelrechte leugen, dit tot dar aan toe, maar taxi’s in beslag nemen en een bedrijf helemaal plat leggen, kan gewoon niet, hier vindt machtsmisbruik plaats van de bovenste plank, wat is de achterliggende gedachte hiervan, wat kosten die 900 nieuwe ILT’s ??

Frans Ritzerfeld|16.05.17|08:36

Deze kosten moeten terug verdiend worden op onze botten, met deze 900 nieuwe ILTers kunnen ze de gefabriceerde rotzooi van de BCT’s niet aan, dan krijgen we de volgende vorm van machtsmisbruik. Er wordt ILT nog even een half politiekorps in geschakeld om te kunnen handhaven en ons te stigmatiseren tot crimineel, wild west taferelen achtervolgingen met blauw licht, terwijl je klanten in de taxi hebt, dit gaat toch veel te ver, nogmaals, “machtsmisbruik”

Frans Ritzerfeld|16.05.17|08:50

We danken iedereen voor de bijdrages, we moeten ons allemaal samen gooien, persoonlijk heb ik alles uit de kast gehaald, wat maar mogelijk is, er moeten actie’s komen, er wordt hier onterecht leed berokkend, dit heeft absoluut niets te maken met
“in alle redelijkheid en billikheid” we worden gedrild alsof we in het leger zitten, maar daar hebben ze ook rechten, ik had mijn hele wagenpark buiten de BCT helemaal in orde.
Ik moet weer even kappen (emotie’s)

Ton van Dalfsen|16.05.17|09:33

@ Frans, Zeker, met gerechtelijke uitspraken kan je mee naar de politiek en de wetgeving be-invloeden. 50+ doet er tenminste al wat aan. PERFECT. nu de rest ook nog bestoken zoals jij doet.

Paul Dijkhuizen|16.05.17|11:39

Frans, je moet niet het Amerikaanse en Nederlandse rechtssysteem met elkaar vergelijken. In eerdere zaken die zijn gevoerd naar aanleiding van boetes mbt de BCT heeft de rechter ook de wet niet veranderd. De politieke weg is een betere keuze, helaas gaat het lang duren voor we weer een kabinet hebben en ondertussen blijft de landelijk uitgerolde BCT-test gewoon door gaan. Helaas kwam de evaluatie gister pas uit ná beëindigen van de vergadering, had daar graag met de commissie over gesproken.

Ton van Dalfsen|16.05.17|12:19

BLA BLA BLA BLA Dom, Dommer, Domst. Doen ze expres de evaluatie uit laten komen na een vergadering. volgende vergadering MAANDEN VERDER.Precies wat Frans zegt, Er moeten acties komen. Laat ons horen. geen achterkamertjes politiek.

Ton van Dalfsen|16.05.17|12:34

Vrijspraken door een rechter kan een MIDDEL zijn om de wet te kunnen veranderen. GEBRUIK OOK DAT MIDDEL. Maar ja, bij vergaderingen zitten partijen die allemaal een eigen doel hebben. En bereikt de politiek niet. LAAT JE HOREN! TV, Kranten etc.

Paul Dijkhuizen|16.05.17|12:45

@Ton, dat kan inderdaad een middel zijn om om de politieke wil te beïnvloeden om het beleid m.b.t. de BCT aan te passen. Als je de brief van de staatssecretaris leest kun je daaruit opmaken dat die politieke wil er nu zelfs na dit toch duidelijk negatieve rapport er niet in zit. Daar veranderd een uitspraak van een rechter niet veel aan. Maar goed, jij weet het natuurlijk beter, ik hoor het graag wanneer je jouw BCT demonstratief op het binnenhof gaat kieperen.

Peter Walgreen|17.05.17|21:05

Als je een boete krijgt via het CJIB moet je € 9.00 administratiekosten betalen, is illegaal volgens de hoge raad. Maar de politiek zegt doodleuk dat iedereen dat dan maar persoonlijk moet aanvechten maar dat doet geen mens natuurlijk. Dus ook bepaalde door de politiek opgelegde eisen worden door een rechter van tafel geveegd.

Frans Ritzerfeld|19.05.17|06:26

Jullie geloven het niet weer 2 boetes van € 1800,= nu in het totaal al rond de € 7500,=.
Ik ben benieuwd of al deze verhalen over vrijspraken en seponeringen kloppen, ik heb buiten Rex Urbaan meer feed back nodig over deze uitspraken, info@taxifrans.nl
De ILT is mij als propaganda materiaal aan het gebruiken voor heel NL, deed de Gestapo ook in de tweede wereld oorlog. Buiten 50 plus geen enkele reactie van ander politieke partijen, ga ze allemaal een ingebonden boek sturen, kosten € 33,= 1 stuk

Ton van Dalfsen|19.05.17|13:30

@ Frans, Ik vrees dat de mensen die een vrijspraak/sepenering hebben gehad niet hun zelf bij Frans kenbaar willen maken. Jammer, Je zou AL je collega’s en jezelf er goed mee helpen. Ook om ermee naar de politici te gaan. Je helpt eraan mee om de BCT de nek om te draaien. SAMEN STAAN WE STERK. EEN VOOR ALLEN, ALLEN VOOR EEN ! Dat hoor je de branche organisaties niet noemen. Maar wel je collega’s

Frans Ritzerfeld|31.05.17|06:23

Naar ik begrepen heb uit betrouwbare bron hebben ca 10000 taxi’s geen BCT.
Bij een totaal van 40000 vergunningsbewijzen betreft dit 25 %, daarbij geteld de ca 10000 zwartrijders komen we uit op 40 % zonder BCT, werk hebben voor de ILT is niets , maar werk houden