Rijverbod voor Taxi Frans: “BCT is een enkelband”

Taxi Frans uit Maastricht rijdt zonder BCT’s en dat is de onderneming naast een aantal boetes op een rijverbod komen te staan. Frans Ritzerfeld heeft grote bezwaren tegen het bestaan en verplichte gebruik van de boordcomputer taxi en hij laat het er niet bij zitten. De politie laat echter weten dat Ritzerfeld de regels heeft overtreden, en zolang hij dat doet, loopt hij het risico daarmee in de problemen te komen.

Ritzerfeld heeft meerdere bezwaren tegen de BCT en verzet zich dan ook al langere tijd tegen het verplichte gebruik ervan. “We rijden dagelijks naar Düsseldorf en naar België. In het buitenland moeten ze ons ook kunnen controleren. Maar dat kan met de BCT helemaal niet. Hij werkt wel in het buitenland, maar niemand kan hem daar uitlezen.” Een ander groot bezwaar van Ritzerfeld is dat de BCT inbreuk zou maken op de privacy. “Klanten en chauffeurs krijgen als het ware een enkelband om. Het is stalken en dat mag niet.”

Vier boetes van 1.800 euro

Maar volgens de wet mag rijden zonder een BCT nu eenmaal niet, legt een woordvoerder van de politie in Limburg uit. “In het weekend van 8 april hebben wij, nadat we signalen ontvingen vanuit het Maastrichtse, een controle op taxichauffeurs uitgevoerd. In de vier auto’s van Taxi Frans werd geen BCT aangetroffen, terwijl bij wet is vastgesteld dat dit wel moet. Daarom is per auto een boete van 1.800 euro opgelegd. Diezelfde avond is nogmaals geconstateerd dat Taxi Frans mensen vervoerde in een busje zonder BCT. Twee weken later is één van de voertuigen in beslag genomen. Het is aan de Officier van Justitie om te besluiten of en wanneer die taxi weer wordt vrijgegeven.”

“Ze hebben de hele boel stilgelegd. Ze maken mijn bedrijf kapot”, claimt Ritzerfeld. In totaal heeft het bedrijf vier taxi’s. “Daarvan is er één door de politie weggesleept en in beslag genomen. Ik heb nog niet gehoord of en wanneer ik deze terugkrijg. De andere voertuigen heb ik nog wel, maar ik mag er niet in rijden. Ik ben nu bezig om het voor de rechter te krijgen, want eigenlijk moet hier een kort geding op volgen. Het is nu zo hoog opgelopen dat ik mijn klanten niet meer kan bedienen, en dat gebeurt gewoon op basis van een leugen. Want dat is de BCT: een leugen. Hij werkt niet goed, er zijn telkens storingen en op deze manier gaat mijn hele bedrijf er aan kapot.”

Veel chauffeurs van goede wil

Ritzenfelder zou op zijn minst een voorlopige vrijstelling willen totdat een rechter uitspraak in de kwestie heeft gedaan. “Maar ze zeggen gewoon: nee, je rijdt geen meter meer. Dat kan niet. Bovendien ben ik niet de enige die zonder BCT rondrijdt, maar anderen komen er gewoon mee weg.”

De politiewoordvoerder legt uit dat het Taxi Frans verboden is om taxivervoer te verzorgen zolang de taxi’s geen BCT hebben. “Er worden door dit bedrijf overtredingen begaan, en als politie moeten wij zorgen dat dit stopt. Daar controleren wij op. Zolang Taxi Frans deze overtredingen begaat, is het verboden om taxivervoer te verzorgen. We zien ook dat de meeste taxichauffeurs gewoon van goede wil zijn. Als zij een waarschuwing of boete krijgen, dan passen ze de boel aan om aan de regels te voldoen. Taxi Frans is tegen de BCT en rijdt daarom zonder. Dat is een overtreding, en als wij die overtreding constateren zal hij daar een bekeuring voor krijgen. En in het ergste geval wordt er dus een auto in beslag genomen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

118 reacties op “Rijverbod voor Taxi Frans: “BCT is een enkelband””

Frans Ritzerfeld|06.05.17|09:46

Frans Ritzerfeld leg via STB en Taxi Pro € 1000, = in een pot en vraag met klem iedere collega € 10,= in te leggen en bij te dragen om eens echt af te rekenen met het debacle BCT, dit tientje zult u duizenden keren terug verdienen, omdat ik het vermoeden heb dat handhaving op de BCT gewoon gekweekt is door de overheid om de 900 nieuwe ILT ambtenaren te betalen, waardoor de Staat zich schuldig maakt aan flessentrekkerij op de botten van de algehele taxibranche, BCT is een leugen en blijft leugen

Frans Ritzerfeld|06.05.17|10:04

Collega’s ik dank u allen van harte voor de support, we zijn het er allemaal over eens dat hier een einde aan moet komen en dat er een ernstige vorm van machtsmisbruik plaats vind, als we ons organiseren staan we heel sterk, maar het moet wel gebeuren, de actie’s van de ILT vragen voor burgerlijke ongehoorzaamheid, wat mij betreft mag u de BCT”s allemaal op het binnenhof in Den Haag gooien, als we allemaal kappen, hebben ze geen poot meer voor op te staan, het zijn broodrovers.

Frans Ritzerfeld|06.05.17|10:19

Gisteren brief ontvangen ILT met” Voornemen tot het opleggen van een last onder dwangsom van € 3000,=” Maar weer geen Proces Verbaal, mijn taxi’s gaan heden weer de weg op en ze mogen wat mij betreft alle taxi’s (nog 4) bij de ILT voor de deur op stapelen, ben toch al geruineerd en heb niets meer te verliezen, 1 taxi staat nog in beslag, daarom eerbiedig en met klem, actie gevraagd, ben al ziek getreiterd. Ik heb jullie hulp nodig en we zijn er uiteindelijk allemaal bij gebaat.
Dank u.

Peter Vriens|06.05.17|14:23

Frans,
Misschien is een stichting of iets dergelijks een optie.
Belbussen e.d.laat I&M ongemoeid terwijl zij met busjes rijden geschikt voor 8 passagiers.
Veelal wordt een vergoeding gevraagd voor een dorps ritje van € 3.00 per persoon.
Dit X 8 passagiers is € 24 per rit van 3 KM . Daarmee zit de belbus vaak boven de wettelijk toegestane taximeter prijs, ondanks dat deze stichtingen barstens vol met subsidie draaien en vrijwillige chauffeurs zonder regels daarbij. Heel aantrekkelijk voor ons.

Peter Vriens|06.05.17|14:24

Frans vervolg:
Ik heb een Notaris gevraagd een voor mij en passagiers aantrekkelijke rechtsvorm te onderzoeken.
Dit zal enige tijd vergen.
We kijken ook naar bestaande belbus bedrijven onder welke rechtsvorm en hoe zij werken.
Er is er zelfs 1 bij waarbij de directeur/rit planner over de €80.000 op de loonlijst staat.
Je leest het goed ja.
We zullen dan wel wegenbelasting moeten betalen, maar daar staat tegenover, geen loon en inkomsten belasting voor vrijwilligers die de belbus rijden.

Frans Ritzerfeld|06.05.17|17:11

Collega’s hier in Maastricht hebben we OMNIBUZZ gemiddeld 1500 ritten per dag aan ik meen € 1.85 per rit kan ook € 1.95 zijn per rit van de ene kant van de stad Maastricht naar de andere kant, dit kunnen 6 a 7 km zijn, dit heet concurrentie vervalsende staatssteun, want alle straattaxi staat nagenoeg stil, dit allemaal tot daar aan toe, als men ziet hoe de ILT ons affakkelt is het toch te triest voor woorden, de Staat maakt zich schuldig aan kartelvorming met de ILT als kartelpolitie, waarheid

Frans Ritzerfeld|06.05.17|17:16

De waarheid mag altijd gezegd worden, nergens ter wereld wordt dit vertoond, zijn we het niet allemaal een beetje zelf schuld, maar het sluipt er allemaal tussenin, nu krijgen we de kans om de knuppel eens helemaal door het hoenderhok te gooien, hoeveel taxibedrijven heeft de ILT op haar geweten met haar onredelijke en achterlijke regelgeving, als alle vormen van subsidievervoer af geschaft worden is de taxibranche weer gezond

Ton van Dalfsen|07.05.17|07:26

@Peter, Er zijn vele ZZP-ers die op geel rijden via een legale constructie. Zal dit ook even onderzoeken hoe zij bij de KvK zijn ingeschreven. @Frans, Hoe komt iedereen aan jou bankrekening? Ik wil graag inleggen. En voor de anderen: Als je in een groep zit Ga dan geld inzamelen en stort dat dan. En voor de grotere bedrijven, Ook jullie hulp wordt gewaardeerd door bedrijven die meer dan 20 auto’s hebben bijv, €100 in te leggen. Met z’n allen staan we sterk en verdient het dubbel en dwars terug

Ton van Dalfsen|07.05.17|08:50

Zodra ik het weet mail ik het naar je.

Frans Ritzerfeld|07.05.17|18:32

Collega’s is het niet beter om STB als centraal punt hiervoor aan te wijzen, dit temeer om misbruik en belangenverstrengeling te vermijden, gewoon een rekening nr. openen d.m.v. een stichting met open boeken en controleerbaar, uiteindelijk moet de bron aan gepakt worden, kijk op Europa NU art. 85 Kartelvorming is verboden, Europa nu art. 86 misbruik van machtspositie om dit kartel te beschermen, de ILT doet nl. niets anders.
De Staat heeft via div. constructie’s allelei subdidie vervoer >

Frans Ritzerfeld|07.05.17|19:04

In de taxibranche gerealiseerd waardoor er geen eerlijke concurrentie meer kan zijn met straat-taxi, 10 % ?? als die subsiedievreters ritjes doen oor € 1,95 voor een rit van 6 a 7 km, dit heet dit concurrentievervalsde staatsteun en het zich schuldig maken aan kartelvorming, ongeoorloofde prijsafspraken, voorbeelden zijn niet alleen de BCT’s, maar ook de werkmappen van Duco Douwstra, dan is het wel heel gemakkelijk om 900 ILT ambtenaren te laten toezien om dit kartel op alle fronten te bewaken

Frans Ritzerfeld|07.05.17|19:23

Volgens het Eu verdrag bepaalt regel 1 dat ieder land de WP mag inrichten en uitvoeren naar eigen believen. Regel 2 bepaald dat dit inrichten van de WP nooit en tenimmer in strijd mag zijn met de vestiging en mededinging, hoe kan ik in godsnaam nu mededingen met straattaxi, als de Staat ritjes doet voor nog geen 15 % van een rit, DAAR LIGT DE BRON VAN ALLE ELLENDE, we hebben de Politieke Macht, de Rechterlijke Macht en de Uitvoerende Macht, het goedkeuren van de BCT is een door de Politiek >

Frans Ritzerfeld|07.05.17|19:30

bepaald, deze wet is in strijd met wel 5 andere wetten, zoals eerder omschreven, de Rechterlijke Macht, daar weet de ILT inmiddels van dat ze nooit hier een uitspraak kunnen verwachten, is bewezen door de vele vrijspraken en Jurisprudentie, dus de Uitvoerende Macht in dit geval de ILT is ernstig in gebreke en maakt daar grof misbruik van, dit kan dus nooit de bedoeling zijn want ze gaan boven rechterlijke besluiten staan, ik hoop dat diegene wat hiervoor aansprakelijk is alles krijgt af genomen.

Frans Ritzerfeld|07.05.17|19:38

De ILT gaat zover dat ze mensen ook nog hun eigenwaarde afnemen, dit is regelrecht stigmatiseren, collega’s, voor mij is zonneklaar dat dit toch een keer had moeten gebeuren, ik doe een oproep om deze problemen netjes en rustig op te lossen, dus absoluut geen anarchie, feit is dat ze eens op hun plaats gezet moeten worden.
Ik hoop dat ik bovenstaand verhaal een beetje verduidelijkt heb om alles begrijpelijk te maken, we zijn maar allemaal mensen en bij de ILT weten ze ook niet alles.
Mijn dank.

taxibelangen STN|08.05.17|16:57

Wij hebben als STN de heer Ritzerfeld toegezegd hem te ondersteunen met informatie en advies die wij hebben. Punt blijft echter dat we, ook met hele dure advocaten, de wet niet gewijzigd zullen krijgen. En ook al is de wetgeving verkeerd, de controlemiddelen krakkemikkig, de controle uitvoering achterhaald… toch zal men moeten voldoen aan de wet. Misschien lijkt het zo dat wij als STN niets doen, niks is minder waar. De door Mw. de Boer gestelde vragen kwamen uit onze koker, wij praten mee in

taxibelangen STN|08.05.17|17:01

diverse overleg-commissies en we onderhouden banden met kamerleden. Via die kamerleden kunnen we er misschien ooit voor zorgen dat de wet wordt gewijzigd, vraag blijft echter wel op wat voor wijze we dan kunnen komen tot een betere en eerlijkere registratie en controle. In de tussentijd zullen we moeten proberen er voor te zorgen dat de huidige apparatuur en wetgeving zo werkbaar mogelijk zullen zijn, alleen door hier met de overheid over in overleg te blijven kunnen we daar iets in betekenen.

Ruben Brandenburg|08.05.17|17:36

maar komt er nou niemand met het idee om echt eens met zijn allen gewoon te stoppen met het gebruik van de BCT en over te gaan met het o zou fijne oude boekje. gewoon iedereen stoppen en niet meer gebruiken tot er recht is gesproken over dat ding.
kijken of we dat voor elkaar kunnen krijgen landelijk, burgelijke ongehoorzaamheid nou jammer dan.
de hele taxi wereld in nederland organiseren om dit voor elkaar te krijgen,

Peter Vriens|08.05.17|19:25

BCT overleg met de overheid is er 17 jaar, zonder positief resultaat.
Waarom langer overleg voortzetten?
Er is geen deskundige te vinden die achter deze BCT uitvoering staat.
De BCT voldoet niet, daardoor niet werkbaar, belemmert daarnaast automatisering.
Nut rijtijdenwet niet aangetoond, ook daarvoor is de BCT nutteloos.
Een wet die problemen geeft opschorten !
De overheid is doof voor deze problemen. Alleen dreigen en bekeuren.
Dan is burgerlijke ongehoorzaamheid een laatste optie.

Ton van Dalfsen|08.05.17|20:15

@ Ruben, Dat had ik al voor gesteld om op het binnenhof alle BCT’s op een hoop te gooien. Maar ja, wie doet er mee? Taxibelangen wil alleen maar overleggen wat op niets uit loopt. Mw de Boer is er niet meer en andere kamerleden moeten zich hier in verdiepen en zijn we weer MAANDEN verder. Je hoeft geen dure advocaat te nemen. Ga eens langs de velden en je komt wel een advocaat tegen die het wel ziet zitten voor weinig geld. Lullen maar niks doen en alleen maar advies geven kom je niet verder

Ton van Dalfsen|08.05.17|20:18

Zoek de Media op en blaas van de toren, laat je horen. Dat deed Wim Kok ook toen hij nog vakbondsvoorman was en de wet werd aangepast. Wat een slap gelul van Taxibelangen. ACTIE, ACTIE, ACTIE !!!!!!

Ton van Dalfsen|08.05.17|20:21

@ Peter, Juist ze lullen al zoveel jaar maar er komt niks uit. Met overleg voeren schiet je niks mee op. Er zitten meer aan de tafel met andere bedoelingen.

Frans Ritzerfeld|09.05.17|08:44

Vanavond Omroep Max NL 2 om 18.30 uur Dinsdag 9 mei 2017
Groet, Frans

Frans Ritzerfeld|09.05.17|08:59

Mijn rechtsbijstandsverzekering de DAS heeft af gehaakt. Ik heb gevraagd of ze misschien in een Hoger Beroep mij eventueel wel willen vertegenwoordigen. Dus we moeten alles althans voorlopig op eigen kracht realiseren, dit was een fantastische kans voor DAS om in naam van het Sociaal Maatschappelijk Belang eens echt iets te kunnen betekenen. Hier vindt sociale uitsluiting plaats en discriminatie van een minderheids groep m.b.t. straattaxi. Welke advocaat wil ons hierin >

Frans Ritzerfeld|09.05.17|09:02

Betaalbaar vertegenwoordigen, of hebben de collega’s misschien een alternatief ?
info@taxifrans.nl

Frans Ritzerfeld|09.05.17|09:52

Resumerend, deze Wet moet af geschaft worden, ze is met zoveel andere Wetten in strijd dat ze nooit geratificeerd had mogen worden in de Tweede Kamer, dus actie, ik rijd voorop, wij worden hier gestigmatiseerd tot crimineel, dit zijn we niet en willen we ook niet zijn. Ik zweer U allen dat ik uw belangen in samenspraak met U voor 100 % eerlijk zal behartigen, mijn bankrekening nr. is NL96RABO0155014609 o.v.v. actie-steun.
Collega’s met klem dit wordt een uitgelezen kans, het betreft ons allemaal

Ton van Dalfsen|09.05.17|11:23

@ Frans, In het taxiblad van Amsterdam ( Taxiblad ) adverteerd Van Appia & Van der Lee. Specialisten in Straf-en bestuursrecht. Neem eens met hun contact op. Misschien zien zij er wel brood in. Zal even de Adv. voor je op de mail zetten.

Paul Dijkhuizen|09.05.17|12:00

@Ton, Hoe weet jij nou of overleg op niets uitloopt? Je kunt hier wel roeptoeteren dat anderen niets doen of het allemaal verkeerd doen, waar blijft jouw actie? Jij zou toch met een BCT komen, hoe staat het daar mee? @Frans, kun je ook zeggen waarom de DAS er niets in ziet? Je kunt alleen in verweer gaan tegen de gang van zaken omtrent controle en in beslag name, er is geen rechter die een wet kan wijzigen. Al zet je er tien advocaten op, alleen een wetswijziging via de politiek is mogelijk.

Ton van Dalfsen|09.05.17|12:19

@ Paul, Bij een overleg zitten verschillende partijen aan tafel met z’n eigen doel. Je kan meepraten in het overleg maar of het voor je eigen groep positief op uitdraait betwijfel ik zeer. Een ILT zal er alles aan doen om de BCT te houden. En zij hebben de directe ingang om buiten het overleg om de bewindslieden in hun richting te houden. Dat gaat al 17 jaar zo. En een KNV die er toen mee ingestemd heeft zal met het ILT mee lullen om geen gezichtsverlies te hebben. En ja ik ben nog steeds bezig

Ton van Dalfsen|09.05.17|12:24

met de BCT maar vergt tijd om hem om te laten bouwen tot nederlandse wetgeving en te laten certificeren. De huidige BCT was er ook niet zomaar in een paar weken gerealiseerd en gecertificeerd. De Actie zou eigenlijk zoals ik hier steeds roep: Met z’n allen dat ding bij het binnenhof op een hoop gooien. Maar ja wie doet mee? Taxibelangen denk? ik niet. En de grote bedrijven als connexxion etc. die lopen als een hondje achter het KNV aan.
@ Frans, Uiteindelijk moet je het zelf doen zonder de

Ton van Dalfsen|09.05.17|12:25

steun van de branche organisaties. En ik verwacht ook niet die steun die je ZOU MOETEN KRIJGEN

Ton van Dalfsen|09.05.17|12:37

@ Frans, Goed dat het bij Omroep Max komt. Je zou nog meer moeten aanschrijven of bellen. Bijv. Pauw? (Kijken vele politici naar) en Hart van Nederland? noem maar op. Telegraaf redactie bellen voor een stuk in de zaterdag editie. Vraag aan Duco, want hij weet geloof ik wel wat ingangen.

Peter Walgreen|09.05.17|21:19

Datum: 04 mei 2017 Onderwerp:
De navolgende mail naar de Telegraaf gestuurd:
Ik heb een sterk onderwerp voor jullie krant, de schandalige manier van manipuleren en bevoordelen van Minister Schultz van Hagen t.o.v. de KIWA en daarbij de verrijking van haar man van ongeveer 2,9 miljoen euro na het verkopen van zijn aandelen in KIWA. Dit is duidelijk een zaak van handelen met voorkennis geweest. Kunt u hier iets mee?

Tjerk Vinckx|09.05.17|23:06

Advocaten Mr.Appia en Co heb ik deze materie al voor gelegd, stonden met hun oortjes te klapperen, totaal niet zaken deskundig. Ik denk dat men zich moet melden bij PrivacyFirst, dit is een stichting waar naar mijn inziens de kosten redelijk zijn. PrivacyFirst heeft het zg kenteken parkeren in Adam gewonnen en heeft op 12 maart 2015 de Wet bewaarplicht telecommunicatie gegevens buiten werking gesteld hebben een duidelijke mening over de BCT (Frans dit heb je ontvangen). Beetje huiswerk maken !!

Frans Ritzerfeld|10.05.17|06:57

Ik heb mijn verhalen gisteren al kenbaar gemaakt aam Mr. Appia en Co. Ik zal ze heden ook kenbaar maken bij Privacy First, dus achter de schermen ben ik bezig, lukt het niet linksom dan maar rechtsom, het liefst rechtdoor om dit misbruik van macht eens aan de kaak te stellen. Alle eerlijke taxichauffeurs worden gestigmatiseerd tot crimineel. Dat er hier een zware inbreuk plaats vindt op de privacy en klant is zo zonnenklaar, Kok heeft toen ook een Wet veranderd maar heeft half NL verraden door>

Frans Ritzerfeld|10.05.17|07:22

Over te lopen van de vakbond naar de politiek, oke niet terug kijken, politiek is krom. We zitten ook met een ander heel sterk punt, taxivervoer valt onder het beroepsvervoer, als ik in Duitsland , Belgie, of Frankrijk rijd, moet men mij ook kunnen controleren op ATW en Rijtijden Wet, dit is met die BCT niet mogelijk, buiten het niet gedegen functioneren is de BCT in strijd met alles wat bestaat, er is in dit debacle 300 miljoen gepompt, wat is er links of rechts aan de strijkstok blijven hangen

Frans Ritzerfeld|10.05.17|07:40

Peter Walgreen, de corruptie boeit de media niet veel, er is pas een collega hier in het zuiden vermoord,”is heel erg” en negatief, dit krijgt landelijk alle aandacht, stel je eens de vraag, hoeveel mensen uit dit leven stappen omdat ze kapot getergd zijn door deze machocultuur van de ILT, feit is wel dat “als ze verliezen met claimen zullen blijven zitten wat dan boven 1 miljard uit zullen komen” dus het gaat uiteindelijk om veel geld. Ze hebben mij bewuster trouw mijn bestaansrecht af genomen

Frans Ritzerfeld|10.05.17|07:50

Ik stap er in ieder geval niet uit, ik wil die afgang van dit maffia imperium echt mee maken, ben 64 jaren oud, voor de derde keer 8 jaren energie er in gepompt, door dag en nacht te werken, om iets van oudedag reserve op te bouwen en met een vingerknip, doen ze het licht uit en proberen ze je levend te begraven, wat willen we nog en wat moeten we nog, maar dit verhaal moet af gemaakt worden. Ik ga nu even met Privacy First in conclaaf.

Frans Ritzerfeld|10.05.17|08:03

Ironisch is dat deze “wijlen” collega zijn taxi rechtsboven op de foto staat, half verscholen achter de afsleepwagen, kan ook zijn broer zijn.

Frans Ritzerfeld|10.05.17|08:59

Ik heb de meeste info door gestuurd naar Vincent Bohre van Privacy First, dus het loopt.

Het zijn echter meer onderwerpen.

1) Massale inbreuk op de privacy van chauffeurs en wellicht klanten.
2) Buitenlands toezicht en handhaving R.T.W. en A.T.W.
3) Ondeugdelijkheid en werking van de BCT’s

Ik dank nogmaals iedereen voor de aangeleverde info, samen staan we sterk.

Frans Ritzerfeld|10.05.17|09:28

Ik ben niet zo een held op de p.c., op dit moment het hele verhaal in aan het scannen.
We blijven hopen dat er zoiets als recht bestaat, de ILT/overheid moet eens eerlijk op de proppen komen met hoeveel faillissementen dit BCT deblacle/verhaal al op geleverd heeft, het is gewoon volksverlakkerij
Onze democratie is door de bureaucratie en regelgeving veranderd in een dictatuur, erger als de zwaarste vorm van communisme.

henk|10.05.17|11:53

Wat ik nou niet begrijp waarom nou geen bct de eerste computer was ook log en moet je nu kijken wat een profijt we er van hebben geweldig.Frans maak je niet druk je hebt altijd jezelf nog.

Mieke Heijnens|10.05.17|13:27

Henk, rong answer, eerste pc’s waren inderdaad log, waarom meen je dat bij de eerste 3 BCT aanbieders 2 aanbieders al failliet verklaard zijn, dit is mede gekomen door de nl wettelijke certificeringen wat de Staat er op los gelaten heeft, ze deugen van geen kant, ze proberen nu het balletje van deze prullen bij ons neer te leggen om maar te kunnen bekeuren, als ze je pakken met een mankement, zing je wel anders, ik heb mijzelf, ben mijzelf, dit bedrog moet beeindigd worden.

Ton van Dalfsen|10.05.17|14:49

@ Frans, Er zal er zeker één het wel aan willen durven zoals bijv. PricacyFirst. Volgens Tjerk hebben zij daardoor ook een wet aangepast gekregen. En zoals jij en ik zeggen: Wim Kok heeft in zijn hoogtij dagen bij de vakbond ook wetten aangepast zien gekregen. Hierdoor zal de BCT helemaal op losse schroeven komen te staan. En het ILT heeft dan het nakijken. Daarna kunnen de wegens overcomplete ontslagen inspecteurs altijd nog taxichauffeur worden.

Peter Vriens|10.05.17|22:41

De Metrolink / Smartax Taximeter Boordcomputer uit 1997 was destijds al veel geavanceerder dan de nu verplichte BCT Henk, KOSTEN TOEN 800. GULDEN !
De bct houd innovatie tegen doordat systemen er aan koppelen onmogelijk danwel onbetaalbaar is.
We hebben geen vrije keuze meer.
Bij storingen ben je afhankelijk van 1 fabrikant.
Daar wordt nu al volop misbruik van gemaakt. Garantie kennen ze b.v. niet.
De bct zou ons geld besparen.
Helaas,
Iedereen verliest er aan.
Bct is een grote leugen.

Peter Vriens|10.05.17|23:17

Maar Henk,
Als jij of iemand mij kan voorrekenen dat je geld aan je bct hebt verdient hoor ik dat graag.
Mijn accountant heeft een andere mening.
Kan ook zijn dat ik “profijt ” niet snap.
I&M heeft ons wijs gemaakt dat we met de bct geld besparen.
Dat heeft niemand mij kunnen voorrekenen
Zoals gezegd, de bct is een kostenpost.
Ook de subsidie is een sigaar uit eigen doos geweest.

Ton van Dalfsen|11.05.17|10:44

Heb vaak storingen in mijn BCT’s. Eind van de dag alle gegevens weg of er klopt niks meer van. Als ze de rij en rusturen willen controleren hadden ze beter de tachograaf kunnen doen. Bestaat al jaren in de vrachtwagens en bussen. En administratie op eigen manier zolang de bel.dienst je kan controleren. Het gaat de ILT niks aan waar ik ben geweest en waar ik mijn pauze heb genoten. Supermarkt is toch ook niet verplicht om bepaalde kasregisters te gebruiken? Al koop je een kasregister in Rusland!

Ton van Dalfsen|11.05.17|10:53

Gisteren stond er een ILT wagen bij schiphol vertrekhal. Dacht: Hé hou mij nou maar weer aan en geef mij een PV voor het niet hebben van de Update. Hij wordt toch door de rechter geseponeerd zoals bij velen al is. Maar helaas werd niet aangehouden. volgende keer beter

Frans Ritzerfeld|11.05.17|23:59

Er zijn nu 3 proces verbalen binnen gekomen a € 1800,=, ik heb mijn verweer terug gestuurd met 1x 33 A 4 tjes met mijn betoog en 2 x ongeveer 60 A4 tjes met mijn betoog, Ik heb dus ook gevraagd voor een rechterlijke uitspraak, nu ben ik dus echt benieuwd wat er gaat gebeuren en of / als Jurisprudentie van kracht is. Mocht dit niet zo zijn, dan heeft de NL Staat een vet probleem, we krijgen dan hetzelfde probleem als in Amerika, de beslissing van de rechter staat boven de Politiek en Wet, poooh

Frans Ritzerfeld|12.05.17|00:09

Waar collega’s blijft de financiele steun, nog geen 5 euro ontvangen, of zijn het toch alleen maar praatjes, met klem, dit gaat ons allen aan, vandaag ben ik het, ik vecht er voor, morgen bent U aan de beurt, een tientje per taxi investeren en we zijn er uit, het bespaart U uiteindelijk duizenden Euro’s aan bekeuringen, bij voorbaat dank

Ton van Dalfsen|12.05.17|09:23

Heren, Dames, Ik heb net € 50 overgemaakt naar Frans. Het is gul maar verdient zich terug

Rijverbod voor Taxi Frans: “BCT is een enkelband” | TaxiPro

Rijverbod voor Taxi Frans: “BCT is een enkelband”

Taxi Frans uit Maastricht rijdt zonder BCT’s en dat is de onderneming naast een aantal boetes op een rijverbod komen te staan. Frans Ritzerfeld heeft grote bezwaren tegen het bestaan en verplichte gebruik van de boordcomputer taxi en hij laat het er niet bij zitten. De politie laat echter weten dat Ritzerfeld de regels heeft overtreden, en zolang hij dat doet, loopt hij het risico daarmee in de problemen te komen.

Ritzerfeld heeft meerdere bezwaren tegen de BCT en verzet zich dan ook al langere tijd tegen het verplichte gebruik ervan. “We rijden dagelijks naar Düsseldorf en naar België. In het buitenland moeten ze ons ook kunnen controleren. Maar dat kan met de BCT helemaal niet. Hij werkt wel in het buitenland, maar niemand kan hem daar uitlezen.” Een ander groot bezwaar van Ritzerfeld is dat de BCT inbreuk zou maken op de privacy. “Klanten en chauffeurs krijgen als het ware een enkelband om. Het is stalken en dat mag niet.”

Vier boetes van 1.800 euro

Maar volgens de wet mag rijden zonder een BCT nu eenmaal niet, legt een woordvoerder van de politie in Limburg uit. “In het weekend van 8 april hebben wij, nadat we signalen ontvingen vanuit het Maastrichtse, een controle op taxichauffeurs uitgevoerd. In de vier auto’s van Taxi Frans werd geen BCT aangetroffen, terwijl bij wet is vastgesteld dat dit wel moet. Daarom is per auto een boete van 1.800 euro opgelegd. Diezelfde avond is nogmaals geconstateerd dat Taxi Frans mensen vervoerde in een busje zonder BCT. Twee weken later is één van de voertuigen in beslag genomen. Het is aan de Officier van Justitie om te besluiten of en wanneer die taxi weer wordt vrijgegeven.”

“Ze hebben de hele boel stilgelegd. Ze maken mijn bedrijf kapot”, claimt Ritzerfeld. In totaal heeft het bedrijf vier taxi’s. “Daarvan is er één door de politie weggesleept en in beslag genomen. Ik heb nog niet gehoord of en wanneer ik deze terugkrijg. De andere voertuigen heb ik nog wel, maar ik mag er niet in rijden. Ik ben nu bezig om het voor de rechter te krijgen, want eigenlijk moet hier een kort geding op volgen. Het is nu zo hoog opgelopen dat ik mijn klanten niet meer kan bedienen, en dat gebeurt gewoon op basis van een leugen. Want dat is de BCT: een leugen. Hij werkt niet goed, er zijn telkens storingen en op deze manier gaat mijn hele bedrijf er aan kapot.”

Veel chauffeurs van goede wil

Ritzenfelder zou op zijn minst een voorlopige vrijstelling willen totdat een rechter uitspraak in de kwestie heeft gedaan. “Maar ze zeggen gewoon: nee, je rijdt geen meter meer. Dat kan niet. Bovendien ben ik niet de enige die zonder BCT rondrijdt, maar anderen komen er gewoon mee weg.”

De politiewoordvoerder legt uit dat het Taxi Frans verboden is om taxivervoer te verzorgen zolang de taxi’s geen BCT hebben. “Er worden door dit bedrijf overtredingen begaan, en als politie moeten wij zorgen dat dit stopt. Daar controleren wij op. Zolang Taxi Frans deze overtredingen begaat, is het verboden om taxivervoer te verzorgen. We zien ook dat de meeste taxichauffeurs gewoon van goede wil zijn. Als zij een waarschuwing of boete krijgen, dan passen ze de boel aan om aan de regels te voldoen. Taxi Frans is tegen de BCT en rijdt daarom zonder. Dat is een overtreding, en als wij die overtreding constateren zal hij daar een bekeuring voor krijgen. En in het ergste geval wordt er dus een auto in beslag genomen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

118 reacties op “Rijverbod voor Taxi Frans: “BCT is een enkelband””

Frans Ritzerfeld|06.05.17|09:46

Frans Ritzerfeld leg via STB en Taxi Pro € 1000, = in een pot en vraag met klem iedere collega € 10,= in te leggen en bij te dragen om eens echt af te rekenen met het debacle BCT, dit tientje zult u duizenden keren terug verdienen, omdat ik het vermoeden heb dat handhaving op de BCT gewoon gekweekt is door de overheid om de 900 nieuwe ILT ambtenaren te betalen, waardoor de Staat zich schuldig maakt aan flessentrekkerij op de botten van de algehele taxibranche, BCT is een leugen en blijft leugen

Frans Ritzerfeld|06.05.17|10:04

Collega’s ik dank u allen van harte voor de support, we zijn het er allemaal over eens dat hier een einde aan moet komen en dat er een ernstige vorm van machtsmisbruik plaats vind, als we ons organiseren staan we heel sterk, maar het moet wel gebeuren, de actie’s van de ILT vragen voor burgerlijke ongehoorzaamheid, wat mij betreft mag u de BCT”s allemaal op het binnenhof in Den Haag gooien, als we allemaal kappen, hebben ze geen poot meer voor op te staan, het zijn broodrovers.

Frans Ritzerfeld|06.05.17|10:19

Gisteren brief ontvangen ILT met” Voornemen tot het opleggen van een last onder dwangsom van € 3000,=” Maar weer geen Proces Verbaal, mijn taxi’s gaan heden weer de weg op en ze mogen wat mij betreft alle taxi’s (nog 4) bij de ILT voor de deur op stapelen, ben toch al geruineerd en heb niets meer te verliezen, 1 taxi staat nog in beslag, daarom eerbiedig en met klem, actie gevraagd, ben al ziek getreiterd. Ik heb jullie hulp nodig en we zijn er uiteindelijk allemaal bij gebaat.
Dank u.

Peter Vriens|06.05.17|14:23

Frans,
Misschien is een stichting of iets dergelijks een optie.
Belbussen e.d.laat I&M ongemoeid terwijl zij met busjes rijden geschikt voor 8 passagiers.
Veelal wordt een vergoeding gevraagd voor een dorps ritje van € 3.00 per persoon.
Dit X 8 passagiers is € 24 per rit van 3 KM . Daarmee zit de belbus vaak boven de wettelijk toegestane taximeter prijs, ondanks dat deze stichtingen barstens vol met subsidie draaien en vrijwillige chauffeurs zonder regels daarbij. Heel aantrekkelijk voor ons.

Peter Vriens|06.05.17|14:24

Frans vervolg:
Ik heb een Notaris gevraagd een voor mij en passagiers aantrekkelijke rechtsvorm te onderzoeken.
Dit zal enige tijd vergen.
We kijken ook naar bestaande belbus bedrijven onder welke rechtsvorm en hoe zij werken.
Er is er zelfs 1 bij waarbij de directeur/rit planner over de €80.000 op de loonlijst staat.
Je leest het goed ja.
We zullen dan wel wegenbelasting moeten betalen, maar daar staat tegenover, geen loon en inkomsten belasting voor vrijwilligers die de belbus rijden.

Frans Ritzerfeld|06.05.17|17:11

Collega’s hier in Maastricht hebben we OMNIBUZZ gemiddeld 1500 ritten per dag aan ik meen € 1.85 per rit kan ook € 1.95 zijn per rit van de ene kant van de stad Maastricht naar de andere kant, dit kunnen 6 a 7 km zijn, dit heet concurrentie vervalsende staatssteun, want alle straattaxi staat nagenoeg stil, dit allemaal tot daar aan toe, als men ziet hoe de ILT ons affakkelt is het toch te triest voor woorden, de Staat maakt zich schuldig aan kartelvorming met de ILT als kartelpolitie, waarheid

Frans Ritzerfeld|06.05.17|17:16

De waarheid mag altijd gezegd worden, nergens ter wereld wordt dit vertoond, zijn we het niet allemaal een beetje zelf schuld, maar het sluipt er allemaal tussenin, nu krijgen we de kans om de knuppel eens helemaal door het hoenderhok te gooien, hoeveel taxibedrijven heeft de ILT op haar geweten met haar onredelijke en achterlijke regelgeving, als alle vormen van subsidievervoer af geschaft worden is de taxibranche weer gezond

Ton van Dalfsen|07.05.17|07:26

@Peter, Er zijn vele ZZP-ers die op geel rijden via een legale constructie. Zal dit ook even onderzoeken hoe zij bij de KvK zijn ingeschreven. @Frans, Hoe komt iedereen aan jou bankrekening? Ik wil graag inleggen. En voor de anderen: Als je in een groep zit Ga dan geld inzamelen en stort dat dan. En voor de grotere bedrijven, Ook jullie hulp wordt gewaardeerd door bedrijven die meer dan 20 auto’s hebben bijv, €100 in te leggen. Met z’n allen staan we sterk en verdient het dubbel en dwars terug

Ton van Dalfsen|07.05.17|08:50

Zodra ik het weet mail ik het naar je.

Frans Ritzerfeld|07.05.17|18:32

Collega’s is het niet beter om STB als centraal punt hiervoor aan te wijzen, dit temeer om misbruik en belangenverstrengeling te vermijden, gewoon een rekening nr. openen d.m.v. een stichting met open boeken en controleerbaar, uiteindelijk moet de bron aan gepakt worden, kijk op Europa NU art. 85 Kartelvorming is verboden, Europa nu art. 86 misbruik van machtspositie om dit kartel te beschermen, de ILT doet nl. niets anders.
De Staat heeft via div. constructie’s allelei subdidie vervoer >

Frans Ritzerfeld|07.05.17|19:04

In de taxibranche gerealiseerd waardoor er geen eerlijke concurrentie meer kan zijn met straat-taxi, 10 % ?? als die subsiedievreters ritjes doen oor € 1,95 voor een rit van 6 a 7 km, dit heet dit concurrentievervalsde staatsteun en het zich schuldig maken aan kartelvorming, ongeoorloofde prijsafspraken, voorbeelden zijn niet alleen de BCT’s, maar ook de werkmappen van Duco Douwstra, dan is het wel heel gemakkelijk om 900 ILT ambtenaren te laten toezien om dit kartel op alle fronten te bewaken

Frans Ritzerfeld|07.05.17|19:23

Volgens het Eu verdrag bepaalt regel 1 dat ieder land de WP mag inrichten en uitvoeren naar eigen believen. Regel 2 bepaald dat dit inrichten van de WP nooit en tenimmer in strijd mag zijn met de vestiging en mededinging, hoe kan ik in godsnaam nu mededingen met straattaxi, als de Staat ritjes doet voor nog geen 15 % van een rit, DAAR LIGT DE BRON VAN ALLE ELLENDE, we hebben de Politieke Macht, de Rechterlijke Macht en de Uitvoerende Macht, het goedkeuren van de BCT is een door de Politiek >

Frans Ritzerfeld|07.05.17|19:30

bepaald, deze wet is in strijd met wel 5 andere wetten, zoals eerder omschreven, de Rechterlijke Macht, daar weet de ILT inmiddels van dat ze nooit hier een uitspraak kunnen verwachten, is bewezen door de vele vrijspraken en Jurisprudentie, dus de Uitvoerende Macht in dit geval de ILT is ernstig in gebreke en maakt daar grof misbruik van, dit kan dus nooit de bedoeling zijn want ze gaan boven rechterlijke besluiten staan, ik hoop dat diegene wat hiervoor aansprakelijk is alles krijgt af genomen.

Frans Ritzerfeld|07.05.17|19:38

De ILT gaat zover dat ze mensen ook nog hun eigenwaarde afnemen, dit is regelrecht stigmatiseren, collega’s, voor mij is zonneklaar dat dit toch een keer had moeten gebeuren, ik doe een oproep om deze problemen netjes en rustig op te lossen, dus absoluut geen anarchie, feit is dat ze eens op hun plaats gezet moeten worden.
Ik hoop dat ik bovenstaand verhaal een beetje verduidelijkt heb om alles begrijpelijk te maken, we zijn maar allemaal mensen en bij de ILT weten ze ook niet alles.
Mijn dank.

taxibelangen STN|08.05.17|16:57

Wij hebben als STN de heer Ritzerfeld toegezegd hem te ondersteunen met informatie en advies die wij hebben. Punt blijft echter dat we, ook met hele dure advocaten, de wet niet gewijzigd zullen krijgen. En ook al is de wetgeving verkeerd, de controlemiddelen krakkemikkig, de controle uitvoering achterhaald… toch zal men moeten voldoen aan de wet. Misschien lijkt het zo dat wij als STN niets doen, niks is minder waar. De door Mw. de Boer gestelde vragen kwamen uit onze koker, wij praten mee in

taxibelangen STN|08.05.17|17:01

diverse overleg-commissies en we onderhouden banden met kamerleden. Via die kamerleden kunnen we er misschien ooit voor zorgen dat de wet wordt gewijzigd, vraag blijft echter wel op wat voor wijze we dan kunnen komen tot een betere en eerlijkere registratie en controle. In de tussentijd zullen we moeten proberen er voor te zorgen dat de huidige apparatuur en wetgeving zo werkbaar mogelijk zullen zijn, alleen door hier met de overheid over in overleg te blijven kunnen we daar iets in betekenen.

Ruben Brandenburg|08.05.17|17:36

maar komt er nou niemand met het idee om echt eens met zijn allen gewoon te stoppen met het gebruik van de BCT en over te gaan met het o zou fijne oude boekje. gewoon iedereen stoppen en niet meer gebruiken tot er recht is gesproken over dat ding.
kijken of we dat voor elkaar kunnen krijgen landelijk, burgelijke ongehoorzaamheid nou jammer dan.
de hele taxi wereld in nederland organiseren om dit voor elkaar te krijgen,

Peter Vriens|08.05.17|19:25

BCT overleg met de overheid is er 17 jaar, zonder positief resultaat.
Waarom langer overleg voortzetten?
Er is geen deskundige te vinden die achter deze BCT uitvoering staat.
De BCT voldoet niet, daardoor niet werkbaar, belemmert daarnaast automatisering.
Nut rijtijdenwet niet aangetoond, ook daarvoor is de BCT nutteloos.
Een wet die problemen geeft opschorten !
De overheid is doof voor deze problemen. Alleen dreigen en bekeuren.
Dan is burgerlijke ongehoorzaamheid een laatste optie.

Ton van Dalfsen|08.05.17|20:15

@ Ruben, Dat had ik al voor gesteld om op het binnenhof alle BCT’s op een hoop te gooien. Maar ja, wie doet er mee? Taxibelangen wil alleen maar overleggen wat op niets uit loopt. Mw de Boer is er niet meer en andere kamerleden moeten zich hier in verdiepen en zijn we weer MAANDEN verder. Je hoeft geen dure advocaat te nemen. Ga eens langs de velden en je komt wel een advocaat tegen die het wel ziet zitten voor weinig geld. Lullen maar niks doen en alleen maar advies geven kom je niet verder

Ton van Dalfsen|08.05.17|20:18

Zoek de Media op en blaas van de toren, laat je horen. Dat deed Wim Kok ook toen hij nog vakbondsvoorman was en de wet werd aangepast. Wat een slap gelul van Taxibelangen. ACTIE, ACTIE, ACTIE !!!!!!

Ton van Dalfsen|08.05.17|20:21

@ Peter, Juist ze lullen al zoveel jaar maar er komt niks uit. Met overleg voeren schiet je niks mee op. Er zitten meer aan de tafel met andere bedoelingen.

Frans Ritzerfeld|09.05.17|08:44

Vanavond Omroep Max NL 2 om 18.30 uur Dinsdag 9 mei 2017
Groet, Frans

Frans Ritzerfeld|09.05.17|08:59

Mijn rechtsbijstandsverzekering de DAS heeft af gehaakt. Ik heb gevraagd of ze misschien in een Hoger Beroep mij eventueel wel willen vertegenwoordigen. Dus we moeten alles althans voorlopig op eigen kracht realiseren, dit was een fantastische kans voor DAS om in naam van het Sociaal Maatschappelijk Belang eens echt iets te kunnen betekenen. Hier vindt sociale uitsluiting plaats en discriminatie van een minderheids groep m.b.t. straattaxi. Welke advocaat wil ons hierin >

Frans Ritzerfeld|09.05.17|09:02

Betaalbaar vertegenwoordigen, of hebben de collega’s misschien een alternatief ?
info@taxifrans.nl

Frans Ritzerfeld|09.05.17|09:52

Resumerend, deze Wet moet af geschaft worden, ze is met zoveel andere Wetten in strijd dat ze nooit geratificeerd had mogen worden in de Tweede Kamer, dus actie, ik rijd voorop, wij worden hier gestigmatiseerd tot crimineel, dit zijn we niet en willen we ook niet zijn. Ik zweer U allen dat ik uw belangen in samenspraak met U voor 100 % eerlijk zal behartigen, mijn bankrekening nr. is NL96RABO0155014609 o.v.v. actie-steun.
Collega’s met klem dit wordt een uitgelezen kans, het betreft ons allemaal

Ton van Dalfsen|09.05.17|11:23

@ Frans, In het taxiblad van Amsterdam ( Taxiblad ) adverteerd Van Appia & Van der Lee. Specialisten in Straf-en bestuursrecht. Neem eens met hun contact op. Misschien zien zij er wel brood in. Zal even de Adv. voor je op de mail zetten.

Paul Dijkhuizen|09.05.17|12:00

@Ton, Hoe weet jij nou of overleg op niets uitloopt? Je kunt hier wel roeptoeteren dat anderen niets doen of het allemaal verkeerd doen, waar blijft jouw actie? Jij zou toch met een BCT komen, hoe staat het daar mee? @Frans, kun je ook zeggen waarom de DAS er niets in ziet? Je kunt alleen in verweer gaan tegen de gang van zaken omtrent controle en in beslag name, er is geen rechter die een wet kan wijzigen. Al zet je er tien advocaten op, alleen een wetswijziging via de politiek is mogelijk.

Ton van Dalfsen|09.05.17|12:19

@ Paul, Bij een overleg zitten verschillende partijen aan tafel met z’n eigen doel. Je kan meepraten in het overleg maar of het voor je eigen groep positief op uitdraait betwijfel ik zeer. Een ILT zal er alles aan doen om de BCT te houden. En zij hebben de directe ingang om buiten het overleg om de bewindslieden in hun richting te houden. Dat gaat al 17 jaar zo. En een KNV die er toen mee ingestemd heeft zal met het ILT mee lullen om geen gezichtsverlies te hebben. En ja ik ben nog steeds bezig

Ton van Dalfsen|09.05.17|12:24

met de BCT maar vergt tijd om hem om te laten bouwen tot nederlandse wetgeving en te laten certificeren. De huidige BCT was er ook niet zomaar in een paar weken gerealiseerd en gecertificeerd. De Actie zou eigenlijk zoals ik hier steeds roep: Met z’n allen dat ding bij het binnenhof op een hoop gooien. Maar ja wie doet mee? Taxibelangen denk? ik niet. En de grote bedrijven als connexxion etc. die lopen als een hondje achter het KNV aan.
@ Frans, Uiteindelijk moet je het zelf doen zonder de

Ton van Dalfsen|09.05.17|12:25

steun van de branche organisaties. En ik verwacht ook niet die steun die je ZOU MOETEN KRIJGEN

Ton van Dalfsen|09.05.17|12:37

@ Frans, Goed dat het bij Omroep Max komt. Je zou nog meer moeten aanschrijven of bellen. Bijv. Pauw? (Kijken vele politici naar) en Hart van Nederland? noem maar op. Telegraaf redactie bellen voor een stuk in de zaterdag editie. Vraag aan Duco, want hij weet geloof ik wel wat ingangen.

Peter Walgreen|09.05.17|21:19

Datum: 04 mei 2017 Onderwerp:
De navolgende mail naar de Telegraaf gestuurd:
Ik heb een sterk onderwerp voor jullie krant, de schandalige manier van manipuleren en bevoordelen van Minister Schultz van Hagen t.o.v. de KIWA en daarbij de verrijking van haar man van ongeveer 2,9 miljoen euro na het verkopen van zijn aandelen in KIWA. Dit is duidelijk een zaak van handelen met voorkennis geweest. Kunt u hier iets mee?

Tjerk Vinckx|09.05.17|23:06

Advocaten Mr.Appia en Co heb ik deze materie al voor gelegd, stonden met hun oortjes te klapperen, totaal niet zaken deskundig. Ik denk dat men zich moet melden bij PrivacyFirst, dit is een stichting waar naar mijn inziens de kosten redelijk zijn. PrivacyFirst heeft het zg kenteken parkeren in Adam gewonnen en heeft op 12 maart 2015 de Wet bewaarplicht telecommunicatie gegevens buiten werking gesteld hebben een duidelijke mening over de BCT (Frans dit heb je ontvangen). Beetje huiswerk maken !!

Frans Ritzerfeld|10.05.17|06:57

Ik heb mijn verhalen gisteren al kenbaar gemaakt aam Mr. Appia en Co. Ik zal ze heden ook kenbaar maken bij Privacy First, dus achter de schermen ben ik bezig, lukt het niet linksom dan maar rechtsom, het liefst rechtdoor om dit misbruik van macht eens aan de kaak te stellen. Alle eerlijke taxichauffeurs worden gestigmatiseerd tot crimineel. Dat er hier een zware inbreuk plaats vindt op de privacy en klant is zo zonnenklaar, Kok heeft toen ook een Wet veranderd maar heeft half NL verraden door>

Frans Ritzerfeld|10.05.17|07:22

Over te lopen van de vakbond naar de politiek, oke niet terug kijken, politiek is krom. We zitten ook met een ander heel sterk punt, taxivervoer valt onder het beroepsvervoer, als ik in Duitsland , Belgie, of Frankrijk rijd, moet men mij ook kunnen controleren op ATW en Rijtijden Wet, dit is met die BCT niet mogelijk, buiten het niet gedegen functioneren is de BCT in strijd met alles wat bestaat, er is in dit debacle 300 miljoen gepompt, wat is er links of rechts aan de strijkstok blijven hangen

Frans Ritzerfeld|10.05.17|07:40

Peter Walgreen, de corruptie boeit de media niet veel, er is pas een collega hier in het zuiden vermoord,”is heel erg” en negatief, dit krijgt landelijk alle aandacht, stel je eens de vraag, hoeveel mensen uit dit leven stappen omdat ze kapot getergd zijn door deze machocultuur van de ILT, feit is wel dat “als ze verliezen met claimen zullen blijven zitten wat dan boven 1 miljard uit zullen komen” dus het gaat uiteindelijk om veel geld. Ze hebben mij bewuster trouw mijn bestaansrecht af genomen

Frans Ritzerfeld|10.05.17|07:50

Ik stap er in ieder geval niet uit, ik wil die afgang van dit maffia imperium echt mee maken, ben 64 jaren oud, voor de derde keer 8 jaren energie er in gepompt, door dag en nacht te werken, om iets van oudedag reserve op te bouwen en met een vingerknip, doen ze het licht uit en proberen ze je levend te begraven, wat willen we nog en wat moeten we nog, maar dit verhaal moet af gemaakt worden. Ik ga nu even met Privacy First in conclaaf.

Frans Ritzerfeld|10.05.17|08:03

Ironisch is dat deze “wijlen” collega zijn taxi rechtsboven op de foto staat, half verscholen achter de afsleepwagen, kan ook zijn broer zijn.

Frans Ritzerfeld|10.05.17|08:59

Ik heb de meeste info door gestuurd naar Vincent Bohre van Privacy First, dus het loopt.

Het zijn echter meer onderwerpen.

1) Massale inbreuk op de privacy van chauffeurs en wellicht klanten.
2) Buitenlands toezicht en handhaving R.T.W. en A.T.W.
3) Ondeugdelijkheid en werking van de BCT’s

Ik dank nogmaals iedereen voor de aangeleverde info, samen staan we sterk.

Frans Ritzerfeld|10.05.17|09:28

Ik ben niet zo een held op de p.c., op dit moment het hele verhaal in aan het scannen.
We blijven hopen dat er zoiets als recht bestaat, de ILT/overheid moet eens eerlijk op de proppen komen met hoeveel faillissementen dit BCT deblacle/verhaal al op geleverd heeft, het is gewoon volksverlakkerij
Onze democratie is door de bureaucratie en regelgeving veranderd in een dictatuur, erger als de zwaarste vorm van communisme.

henk|10.05.17|11:53

Wat ik nou niet begrijp waarom nou geen bct de eerste computer was ook log en moet je nu kijken wat een profijt we er van hebben geweldig.Frans maak je niet druk je hebt altijd jezelf nog.

Mieke Heijnens|10.05.17|13:27

Henk, rong answer, eerste pc’s waren inderdaad log, waarom meen je dat bij de eerste 3 BCT aanbieders 2 aanbieders al failliet verklaard zijn, dit is mede gekomen door de nl wettelijke certificeringen wat de Staat er op los gelaten heeft, ze deugen van geen kant, ze proberen nu het balletje van deze prullen bij ons neer te leggen om maar te kunnen bekeuren, als ze je pakken met een mankement, zing je wel anders, ik heb mijzelf, ben mijzelf, dit bedrog moet beeindigd worden.

Ton van Dalfsen|10.05.17|14:49

@ Frans, Er zal er zeker één het wel aan willen durven zoals bijv. PricacyFirst. Volgens Tjerk hebben zij daardoor ook een wet aangepast gekregen. En zoals jij en ik zeggen: Wim Kok heeft in zijn hoogtij dagen bij de vakbond ook wetten aangepast zien gekregen. Hierdoor zal de BCT helemaal op losse schroeven komen te staan. En het ILT heeft dan het nakijken. Daarna kunnen de wegens overcomplete ontslagen inspecteurs altijd nog taxichauffeur worden.

Peter Vriens|10.05.17|22:41

De Metrolink / Smartax Taximeter Boordcomputer uit 1997 was destijds al veel geavanceerder dan de nu verplichte BCT Henk, KOSTEN TOEN 800. GULDEN !
De bct houd innovatie tegen doordat systemen er aan koppelen onmogelijk danwel onbetaalbaar is.
We hebben geen vrije keuze meer.
Bij storingen ben je afhankelijk van 1 fabrikant.
Daar wordt nu al volop misbruik van gemaakt. Garantie kennen ze b.v. niet.
De bct zou ons geld besparen.
Helaas,
Iedereen verliest er aan.
Bct is een grote leugen.

Peter Vriens|10.05.17|23:17

Maar Henk,
Als jij of iemand mij kan voorrekenen dat je geld aan je bct hebt verdient hoor ik dat graag.
Mijn accountant heeft een andere mening.
Kan ook zijn dat ik “profijt ” niet snap.
I&M heeft ons wijs gemaakt dat we met de bct geld besparen.
Dat heeft niemand mij kunnen voorrekenen
Zoals gezegd, de bct is een kostenpost.
Ook de subsidie is een sigaar uit eigen doos geweest.

Ton van Dalfsen|11.05.17|10:44

Heb vaak storingen in mijn BCT’s. Eind van de dag alle gegevens weg of er klopt niks meer van. Als ze de rij en rusturen willen controleren hadden ze beter de tachograaf kunnen doen. Bestaat al jaren in de vrachtwagens en bussen. En administratie op eigen manier zolang de bel.dienst je kan controleren. Het gaat de ILT niks aan waar ik ben geweest en waar ik mijn pauze heb genoten. Supermarkt is toch ook niet verplicht om bepaalde kasregisters te gebruiken? Al koop je een kasregister in Rusland!

Ton van Dalfsen|11.05.17|10:53

Gisteren stond er een ILT wagen bij schiphol vertrekhal. Dacht: Hé hou mij nou maar weer aan en geef mij een PV voor het niet hebben van de Update. Hij wordt toch door de rechter geseponeerd zoals bij velen al is. Maar helaas werd niet aangehouden. volgende keer beter

Frans Ritzerfeld|11.05.17|23:59

Er zijn nu 3 proces verbalen binnen gekomen a € 1800,=, ik heb mijn verweer terug gestuurd met 1x 33 A 4 tjes met mijn betoog en 2 x ongeveer 60 A4 tjes met mijn betoog, Ik heb dus ook gevraagd voor een rechterlijke uitspraak, nu ben ik dus echt benieuwd wat er gaat gebeuren en of / als Jurisprudentie van kracht is. Mocht dit niet zo zijn, dan heeft de NL Staat een vet probleem, we krijgen dan hetzelfde probleem als in Amerika, de beslissing van de rechter staat boven de Politiek en Wet, poooh

Frans Ritzerfeld|12.05.17|00:09

Waar collega’s blijft de financiele steun, nog geen 5 euro ontvangen, of zijn het toch alleen maar praatjes, met klem, dit gaat ons allen aan, vandaag ben ik het, ik vecht er voor, morgen bent U aan de beurt, een tientje per taxi investeren en we zijn er uit, het bespaart U uiteindelijk duizenden Euro’s aan bekeuringen, bij voorbaat dank

Ton van Dalfsen|12.05.17|09:23

Heren, Dames, Ik heb net € 50 overgemaakt naar Frans. Het is gul maar verdient zich terug