Taxi van TCA
Taxibooker

TCA breidt bestelopties uit: nu ook taxi via WhatsApp

Een taxi van Taxicentrale Amsterdam (TCA). Foto: Enreach/TCA

Klanten die een taxi willen bestellen bij Taxicentrale Amsterdam (TCA), kunnen dat voortaan regelen via WhatsApp. Dankzij de zogeheten Taxibooker hoeven TCA-klanten geen speciale app meer te downloaden of te gebruiken om een taxi te reserveren. 

Enreach, Europese aanbieder van geïntegreerde communicatie-oplossingen, heeft samen met partner DenCom de innovatieve oplossing Taxibooker ontwikkeld voor Taxicentrale Amsterdam. Deze biedt klanten van TCA de mogelijkheid om een taxi te reserveren via WhatsApp. Volgens Enreach vergemakkelijkt Taxibooker het reserveringsproces, waardoor deze een stuk toegankelijker wordt. Zo is Taxibooker in staat om alle gebruikersinput met een nauwkeurigheidsgraad van 94 procent te herkennen.

Piekperioden

“Dit zorgt voor een soepele en efficiënte gebruikservaring”, zegt het Almeerse bedrijf daarover. “TCA heeft zo minder callcenter-medewerkers nodig en kan klanten beter van dienst zijn, in het bijzonder tijdens piekperioden. Tegelijkertijd kan het de efficiëntie van zijn contactcenter opvoeren door een fors percentage reserveringen af te handelen, zonder tussenkomst van een TCA-medewerker.”

De innovatie gaat als volgt in z’n werk. Klanten ontvangen een WhatsApp-bericht vanaf hetzelfde vaste nummer dat zij hebben gebeld om een taxi bij TCA te bestellen. Tijdens het gesprek worden zij gevraagd om hun ophaallocatie door te geven. Dit kan gaan om een adres, een specifieke locatie of een gedeelde locatie. Na het voltooien van de reservering ontvangen klanten updates over de verwachte aankomsttijd van de taxi. Zij kunnen daarnaast vragen stellen zoals ‘Ik heb mijn tas in de taxi laten liggen, kunt u mij helpen om die terug te vinden?'”

Klantervaring

“Dankzij de integratie van het conversational AI-platform kan TCA zijn dienstverlening en daarmee de klantenervaring verbeteren. Door deze technologie kunnen Amsterdammers nu eenvoudig een taxi reserveren zonder de zoveelste taxi-app te moeten downloaden”, zegt Anne Bakker van Enreach daarover.

Volgens Enreach sluit de innovatieve Taxibooker perfect aan op de ambitie van TCA om processen te digitaliseren, zonder concessies te doen aan de kwaliteit van hun dienstverlening. “Met Taxibooker worden de wachttijden verkort en de operationele kosten per reservering ruim gehalveerd”, zo besluit het Almeerse bedrijf.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

TCA breidt bestelopties uit: nu ook taxi via WhatsApp | TaxiPro
Taxi van TCA
Taxibooker

TCA breidt bestelopties uit: nu ook taxi via WhatsApp

Een taxi van Taxicentrale Amsterdam (TCA). Foto: Enreach/TCA

Klanten die een taxi willen bestellen bij Taxicentrale Amsterdam (TCA), kunnen dat voortaan regelen via WhatsApp. Dankzij de zogeheten Taxibooker hoeven TCA-klanten geen speciale app meer te downloaden of te gebruiken om een taxi te reserveren. 

Enreach, Europese aanbieder van geïntegreerde communicatie-oplossingen, heeft samen met partner DenCom de innovatieve oplossing Taxibooker ontwikkeld voor Taxicentrale Amsterdam. Deze biedt klanten van TCA de mogelijkheid om een taxi te reserveren via WhatsApp. Volgens Enreach vergemakkelijkt Taxibooker het reserveringsproces, waardoor deze een stuk toegankelijker wordt. Zo is Taxibooker in staat om alle gebruikersinput met een nauwkeurigheidsgraad van 94 procent te herkennen.

Piekperioden

“Dit zorgt voor een soepele en efficiënte gebruikservaring”, zegt het Almeerse bedrijf daarover. “TCA heeft zo minder callcenter-medewerkers nodig en kan klanten beter van dienst zijn, in het bijzonder tijdens piekperioden. Tegelijkertijd kan het de efficiëntie van zijn contactcenter opvoeren door een fors percentage reserveringen af te handelen, zonder tussenkomst van een TCA-medewerker.”

De innovatie gaat als volgt in z’n werk. Klanten ontvangen een WhatsApp-bericht vanaf hetzelfde vaste nummer dat zij hebben gebeld om een taxi bij TCA te bestellen. Tijdens het gesprek worden zij gevraagd om hun ophaallocatie door te geven. Dit kan gaan om een adres, een specifieke locatie of een gedeelde locatie. Na het voltooien van de reservering ontvangen klanten updates over de verwachte aankomsttijd van de taxi. Zij kunnen daarnaast vragen stellen zoals ‘Ik heb mijn tas in de taxi laten liggen, kunt u mij helpen om die terug te vinden?'”

Klantervaring

“Dankzij de integratie van het conversational AI-platform kan TCA zijn dienstverlening en daarmee de klantenervaring verbeteren. Door deze technologie kunnen Amsterdammers nu eenvoudig een taxi reserveren zonder de zoveelste taxi-app te moeten downloaden”, zegt Anne Bakker van Enreach daarover.

Volgens Enreach sluit de innovatieve Taxibooker perfect aan op de ambitie van TCA om processen te digitaliseren, zonder concessies te doen aan de kwaliteit van hun dienstverlening. “Met Taxibooker worden de wachttijden verkort en de operationele kosten per reservering ruim gehalveerd”, zo besluit het Almeerse bedrijf.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.