Oud-Eurocommissaris en VVD-minister Kroes kwam in juli vorig jaar in opspraak na onthullingen over stiekem lobbywerk voor het Amerikaanse Uber. Uit e-mails, WhatsAppberichten en andere documenten in handen van het consortium van onderzoeksjournalisten (ICIJ), bleek dat Kroes ondanks een verbod van haar voormalige werkgever, de Europese Commissie, direct na haar termijn in Brussel voor Uber aan de slag ging. Hiermee overtrad Kroes mogelijk de integriteitsregels van de commissie. Mede op haar aandringen kwam er een ontmoeting tussen Rutte en Travis Kalanick, de toenmalige topman van Uber.
Lees ook:
En zo komt onze beroepsleugenaar ook hier weer mee weg, echt ongelooflijk!
Als alle taxibedrijven en ondernemers de handen ineen zouden slaan, dan is Uber nergens meer. Als er één landelijke App zou komen waarmee iedereen in welke uithoek dan ook een taxi kan bestellen, dan zou dat echt voor iedereen een win, win situatie zijn.
Tja het is bekend dat Rutte toplobbyisten uit de hele markt ontvangt. Zou dat dan ook niet mogen? Er zijn duizenden lobbyisten actief in de EU en in de deelnemer landen zoals Nederland. Hun mening names een sector of groot bedrijf mag zeker gehoord worden. Als er nu bewijzen waren dat Rutte en andere politici door deze mensen zijn omgekocht vind ik het nieuws.
En Duco, je hebt natuurlijk gelijk. Als landelijke taxi initiatieven door het MKB worden uitgerold, dan wint de organisatie, die naast landelijk ook lokale ondernemerskracht kan inzetten. Er moet wilskracht zijn en inzet omdat te bereiken. En iemand moet de motor willen zijn!
Zeker weten Duco!! Ik rij er geen meter voor. Ik ben ondernemer. Geen Uber loonslaaf.
Duco het is een utopie als iedereen aardig is voor elkaar zou er geen oorlog meer zijn. De chauffeurs weten allemaal in wat voor wespennest ze stappen als ze uiteindelijk voor Uber gaat werken maar toch sluiten ze zich aan. De klanten van Uber weten ook hoe Uber te werk gaat zij lezen en horen de verhalen ook maar…. die willen ook voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Kortom zolang de regering niet ingrijpt gaat Uber gewoon voort op deze weg.
Het grootste probleem is eigenlijk dat de meeste chauffeurs geen degelijke opleiding hebben genoten en of niet voor een baas willen werken, en dus eigenlijk daardoor geen keuze hebben. En de regering eigenlijk wel “blij is met deze situatie” want kost ze niet. Je moet je voorstellen als Uber niet in Nederland waren er echt niet zoveel chauffeurs geweest. Uber heeft de drempel heel laag gemaakt straten kennis is nul. Als hun navigatie uit valt zijn de Uber chauffeurs letterlijk de weg kwijt!!!