Trevvel
Voor 85 procent op schema

Trevvel laat in Capelle voorzichtig herstel zien

Busje van Trevvel.Foto: TaxiPro (VK)

Trevvel heeft in de gemeente Capelle aan den IJssel de weg omhoog weer ingezet. Dat meldt het Algemeen Dagblad. Volgens de krant wordt inmiddels 85 procent van de ritten die het Rotterdamse vervoersbedrijf in die gemeente uitvoert, volgens schema afgewerkt. Daarnaast is ook de communicatie verbeterd. “We zijn continu met elkaar in gesprek.”

“Trevvel heeft de problemen altijd erg serieus genomen”, laat een woordvoerder van de gemeente Capelle aan TaxiPro weten. “We merken dat ze er hard aan trekken. Daarnaast is er regelmatig contact tussen Trevvel en de gemeente Capelle aan den IJssel. We zijn continu met elkaar in gesprek. Communicatie is ontzettend belangrijk.”

Trevvel is dezelfde mening toegedaan. “Tijdens de gesprekken met de gemeente Capelle aan den IJssel zijn wij continu op zoek naar oplossingen voor de problemen die momenteel spelen. Er is goed overleg met de gemeente, ambtenaren en de wethouder. Dat heeft ertoe geleid dat we nu in Capelle de weg naar boven hebben ingezet”, zo laat een woordvoerder van het Rotterdamse vervoersbedrijf weten.

Sneller communiceren

Hoewel Trevvel z’n zaakjes in Capelle aan den IJssel steeds meer op orde lijkt te hebben, zijn volgens de gemeente echter nog niet alle problemen verholpen. “Met name als chauffeurs door ziekte uitvallen, of om wat voor reden dan ook, mag er wat ons betreft nog sneller gecommuniceerd worden. Door een goede communicatie zal er ook sneller begrip voor de situatie ontstaan.”

“Gelukkig wordt er inmiddels sneller gecommuniceerd dan een aantal weken geleden het geval was. Op het moment dat er een situatie ontstaat die zo niet van tevoren was bedacht, wordt er nu sneller geschakeld en gezocht naar alternatieve oplossingen. Dat helpt. Zo’n werkwijze bevalt ons wel.”

Goede samenwerking

Ook Trevvel is uitermate tevreden over de samenwerking met de Capelse gemeente. “We hebben een constructieve samenwerking met elkaar. We spreken veel over hoe we elkaar een handje kunnen helpen. We praten niet over elkaar, maar juist mét elkaar. We zijn echt samen opzoek naar constructieve oplossingen voor de problemen die op tafel liggen. Dat helpt enorm.”

“We hebben dan ook geen tegengestelde belangen, maar juist een gezamenlijk belang. Wij moeten ervoor zorgen dat kinderen die gebruikmaken van het leerlingenvervoer, op tijd naar worden school worden gebracht. Door het personeelstekort verloopt dat niet altijd even makkelijk. Dan moet je met elkaar kijken hoe dat probleem opgelost kan worden.”

Harmonie

De gemeente Capelle is het daar mee eens. “Wij zitten als gemeente al van begin af aan bovenop deze kwestie, maar wij kiezen wel heel duidelijk voor het harmoniemodel. Wij proberen op een harmonieuze manier met elkaar naar oplossingen te zoeken. Natuurlijk wordt de druk af en toe opgevoerd. Het gaat ook om een serieuze kwestie. Kinderen hebben recht op onderwijs en dienen gewoon op tijd in de klas te zitten. Maar je moet ook begrip hebben als zich omstandigheden voordoen waar je geen grip op hebt. Laten we hopen dat Trevvel er snel in slaagt om op korte termijn voldoende chauffeurs aan te trekken. Want 85 procent is mooi, maar we streven natuurlijk naar 100 procent”, besluit de gemeente.

Tijdens het Nationaal Congres Contractvervoer op 6 oktober, gaan diverse specialisten uit de branche met elkaar in gesprek over belangrijke zaken die spelen in het Nederlandse doelgroepenvervoer. Daarbij aanwezig zijn? Dat kan! U kunt zich hier gratis registreren

Lees ook:

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.