taxi, taximeter, prijs

Nieuwe tarieven taxi: € 2,50 start + 1,83 km + 0,30 per minuut

DEN HAAG – Het nieuwe dubbeltariefsysteem voor de taxi wordt dit najaar ingevoerd. De wettelijke maximumprijs van een taxirit wordt 0,30 euro per minuut, een kilometertarief van 1,83 euro en een opstaptarief van 2,50 euro. Dat voorstel heeft minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) woensdag naar de Tweede Kamer gestuurd.

De invoering van het dubbeltariefsysteem is tot stand gekomen na langdurig overleg met branchevereniging KNV Taxi en reizigersvereniging Rover. Taxichauffeurs zijn nu niet meer de dupe van onvoorziene zaken als files.

KNV Taxi

“De hoogte van het tarief is een compromis. Maar de minister is in voldoende mate aan onze wensen tegemoet gekomen”, licht Jan Zaaijer, voorzitter KNV Taxi, toe. Daarbij moet een bonnetje na elke rit voor de reiziger inzichtelijk maken hoe de prijs van een taxirit is opgebouwd.

Tot een aantal jaar geleden werd de prijs bepaald door de afgelegede afstand. Indien de taxi zachter reed dan zo’n 18 km/uur ging het wachttarief in. Het verschil met het huidige systeem is dat nu alleen de afgelegde afstand meetelt in de prijs. Straks telt het minuuttarief door, ongeacht de snelheid.

Niew tariefsysteem

Bij de invoering van het nieuwe tariefsysteem is het uitgangspunt dat de gemiddelde taxirit voor de klant niet duurder wordt en dat de gemiddelde omzet van de taxiondernemers niet daalt. Als een taxirit over een bepaalde afstand langer duurt dan gemiddeld, leidt dat tot een hogere ritprijs. Duurt een rit korter dan gemiddeld, bijvoorbeeld door gunstige verkeersomstandigheden, dan zal de ritprijs lager uitvallen dan nu het geval is en is het voordeel voor de klant.

De invoering van het nieuwe systeem betekent dat taxiondernemers een aantal aanpassingen moeten doorvoeren. Zo moeten de meters worden aangepast en moet elke taxi worden voorzien van een printer. De minister is met leveranciers van apparatuur en de taxibranche in overleg over de benodigde voorbereidingstijd en het moment van invoering van het dubbeltariefsysteem.

Als het parlement akkoord gaat, zouden indien mogelijk de nieuwe taxitarieven per 1 oktober in moeten gaan met een overgangstermijn van 4 maanden.

Lees ook: Invoering verplichte printbon taxi met nieuw tariefsysteem

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

85 reacties op “Nieuwe tarieven taxi: € 2,50 start + 1,83 km + 0,30 per minuut”

Lange|13.06.11|14:51

Duco, kun jij niet een petitie per internet in elkaar zetten, die we allemaal kunnen ondertekenen en aan de verantwoordelijke minister overhandigen???

A.Urban|13.06.11|23:17

Lid worden van KNV , maar dan wel de vergaderingen bezoeken , daar kun je dan stemmen is een optie. Nu is er steeds een kleine meerderheid voor het huidige beleid wat weer komt doordat het niet duidelijk is waarvoor of waartegen je eigenlijk stemt .
Iedereen zou toch moeten weten hoe zijn Taximeter (of Kassa) in zijn taxi precies werkt .
Geldt vanzelf ook voor de BCT.

Sjaak de wit|13.06.11|23:53

A, Dat wordt lastig. De fabrikant ergens in dit forum is niet duidelijk in z’n uitleg en spreekt zichzelf zelfs tegen, net als IVW, die er op hun site helemaal een potje van maken. Wie weet hoe het allemaal gaat werken mag het mij duidelijk maken.
Ik hoorde nog een leuke mop ergens op t.v. of zo. Als er zieke bomen in het bos staan ga je toch niet het hele bos kappen. Met de Taxisector ook zo , gooi de rotte appels er uit en laat de rest met rust.

Duco Douwstra|14.06.11|12:44

Door nu ruiterlijk toe te geven dat er wachttijd in de meter hoort, is de Minister feitelijk verplicht om de schade van het ombouwen, terug ombouwen en weer ombouwen in 2008 te vergoeden. Maar ook de voorzieningen die we nu weer moeten treffen, moeten we vergoed krijgen. We zijn toch geen tennisbal die je straffeloos maar heen en weer kan en mag slaan. Ik vind het niet slim en zakelijk, dat Jan Zaaijer zegt dat de Minister in voldoende mate aan de wensen is tegemoet gekomen. Klinkt wel lief Jan.

Ton van Poelwijck|14.06.11|18:34

Goed gezegd Duco,eerst moeten er printers in met het (NIEUWE TARIEF),die er op dit moment voor de spiegelmeters verlopig nog niet .Daarna moeten we de BLACK BOX ,wat ons alleen maar geld kost.Toen ik 40 jaar geleden begon ( Duco was mijn eerste maatje ) was taxichauffeur nog een VRIJ BEROEP, wat is daar van over.ZE denken in Den Haag dat wij ZZP ers achterlijk zijn,laat ze maar even terug kijken, wat wij met z’n alle in de 70e en 80e jaren bereikt hebben om van ons laten horen.
Jan Zaaijer foei

Lange|14.06.11|22:14

Duco…..petitie??

Lange|14.06.11|22:21

@Urban……ik begrijp dat jij en vele anderen lid zijn van de KNV. Ik begrijp ook dat jij en vele anderen het niet met het nieuwe tariefbeleid eens zijn, en dat ook aan de KNV kenbaar hebben gemaakt…..en wat doet de KNV? Helemaal niets!
Je maakt mij niet wijs dat er één lid van de KNV is die deze nieuwe tarieven wil!!!!
Dus lid worden van de KNV lijkt mij ook weggegooid geld en inderdaad zonde van de tijd, toch??

Duco Douwstra|15.06.11|00:26

Eerst, hopelijk deze week, via de media veel lawaai maken over de BCT een apparaat uit het stenen tijdperk. Hopelijk ziet de Minister eindelijk in dat ze niet blindelings haar kortzichtige voorgangers hoeft te volgen, die zich allemaal sprookje hebben laten vertellen over de BCT. Dan komt er geld vrij, om de schade die we door willekeur hebben geleden te vergoeden. Een petitie verdwijnt in de la ben ik bang, Lange. Veel lawaai maken is mij tot nu toe goed bevallen, heb ik al veel mee bereikt.

marion|16.06.11|11:01

Duco wanneer komen we eens echt in opstand door bv de grote steden dicht te gooien, beginnende met een uur, wordt er niet geluisterd langer. Jij weet de media te bereiken dus ….
groet marion

A.Urban|16.06.11|12:49

Lange, KNV Taxi is een branche organisatie.
Wanneer er bij een vergadering gestemd moet worden B.V. over tarieven of BCT , dan weet bijna niemand waar het feitelijk over gaat. Daar gaat het dan fout. Niemand heeft verstand van de techniek . Is ook niet verwonderlijk, want wie geeft de JUISTE informatie ?, IVW, en leveranciers in ieder geval niet. De innovatie commissie van KNV laat ook veel steken vallen en zijn doof voor argumenten . Er moeten dus meer leden komen , hieronder vervolg,

A.Urban|16.06.11|12:50

die vergaderingen bezoeken en een goed onderbouwde stem uitbrengen.
De meeste stemmen gelden nou eenmaal . Dat kan op korte termijn gaan werken.

bas|16.06.11|21:06

Met deze nieuwe tarieven worden er nog meer korte ritten geweigerd of woeker tarieven gerekend voor de korte ritten. Wij zullen met dit nieuwe tarief voorstel er flink op achteruit gaan daar wij heel veel ritten hebben van 7.50 die er max 5 minuten in de wagen zitten.
En dan moeten we dus flink inleveren, ach ja het is ook altijd wat in taxiland.
Tarieven worden lager dan dat ze ooit zijn geweest denk maar eens aan de 5.12 instap en 1.94 per km en dan als je stilstond het wachttarief.
PROTEST!!!

Lange|17.06.11|22:53

@Urban…..ik begrijp dat KNV een brancheorganisatie is, maar als ze onze branche willen vertegenwoordigen zouden ze hier NOOIT,maar dan ook NOOIT mee instemmen….tenzij ze geen van allen kunnen rekenen.

Lange|17.06.11|22:58

@Marion…..ik denk niet dat dit soort acties zullen scoren Marion, uiteindelijk hebben we alleen ons zelf ermee,..en het schijnt dat we al niet zo’n goede naam hebben. Bij dit soort acties trekken we altijd aan het kortste eind… politieoptreden, schade aan je auto, geen begrip van het publiek, je kent het wel…

marion|17.06.11|23:11

Ik denk dat als je de acties keurig via de media uitlegt en het waarom en dit zonder scheldpartijen maar met respect voor anderen uitvoert het gewoon moet kunnen. Anderen mensen staken ook maar ook op een correcte manier. We, ik dus ook, hebben laatst ludieke acties hier op hoog catharijne gehad voor de belettering naar de nieuwe standplaats, omdat prorail en andere partijen niet wilden meewerken en mensen zich rot zochten, en is ook prima gegaan met prima resultaat.

Sjaak de Wit|18.06.11|10:36

@Marion,
De taxibranche is niet echt populair, dus staken of acties maakt het niet beter voor de branche.
De onzin en foute voorlichting van I.V.W. blootleggen, en daarmee de minister of kamer leden
confronteren waar we laat mee zijn, zal voor ons beter werken.
Maar wie kan en doet dat?
Misschien is het beter en sneller het roer bij K.N.V. om te gooien zoals in dit forum gesuggereerd
wordt. Zou een club niet alleen voor grote, maar ook kleinere ondernemers moeten worden die voor ons opkomt.

Wim|21.06.11|10:34

Wil dit nieuwe tarief zeggen dat als je een uur moet wachten je nu maar 0.30 * 60=18euro krijgt,
waar het nu 34.59 bedraagt?

A.Urban|21.06.11|18:33

Juist ja, dat is ook nog ikl. BTW !

Wim|23.06.11|14:23

Iedereen weet toch ook hopelijk bij het KNV dat de gemiddelde kostprijs van een chauffeur
veel meer is dan 18 euro per uur.
Een gemiddelde expert die een apparaat bij je thuis komt maken, betaal je al 50 euro per uur.
En een taxibedrijf moet het met 18 euro stellen, het is gewoon belachelijk dat ze hier mee akkoord zijn gegaan. Zouden ze van het KNV ook leuk vinden als hun salaris met de helft wordt verminderd?, dacht het niet.

Mesut|29.06.11|21:11

@ marion een heel goed alternatief, staken of dicht gooien de boel, wel vooraf duidelijk aangekondigd. Daar pleit ik ook voor!!!!

taxi4you groningen|07.07.11|16:14

gewoon alle hoofd wegen dicht gooien van noord tot zuid nl

adda|01.08.11|02:39

je kan met je bus toch niet voor deze tarief gaan rijden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

john|10.08.11|21:55

nee van die 7.50 euro wordt je ook niet blij als je in de grote stad rijdt je ben al snel 10 min onder weg met die klant en met die nieuwe wet hou je er wel meer van over 2.50 start 2 km = 3.66 + 10 min x 0.30 = 10.66

Troost|11.08.11|23:13

@john als het spits is wel, maar buiten de spits niet.

amsterdamse taxichauffeur|15.08.11|13:39

je gaat alleen in de spitsuren meer verdienen en wat moet je alle andere uren verdienen dan dat ritje van 10 minuten wordt dan opeens 3 keer zo snel 2.50 start + 2 km €3.66 + 3 min x 0.30 €1.50 = €6.11 dan zit je wel lekker een stuk lager als normaal

Stofjas utrecht|15.08.11|18:42

Kan iemand mij vertellen WAAROM wij nooit een officeel schrijven thuis krijgen als er iets gaat veranderen en dat we dat altijd via de media moeten horen?????

Bollebas|16.08.11|01:32

Die hele KNV kan mij de pot op,als ik zie wat die Duco allemaal niet aan strijd geleverd heeft van boekjes tot van alles, vraag ik mij niet af of het niet mogelijk is dat mogelijk is dat wij ons beter organiseren en een soort Branche organisatie opzetten met Duco aan het hoofd, die KNV heeft zich al voor de zoveelste keer laten zien dat ze graag thee drinken met de politiek en een stelletje JA-knikkers zijn.

anonieme oudere chauffeur|25.08.11|09:58

Dit kost de nachtratten geld en het levert de nette dag chauffeurs tenminste een beetje meer op…………………..
Het zorgt er iig voor dat er minder hard gereden word en dat stoplichten beter gerespecteerd worden.
Ben en blijf van mening dat het wederom een daling is.
Het tarief wat maximum vastgelegd is in 2001 is al flink verlaagd( 7,50 nu 7,85)
De totaalsom die in 2001 vastgelegd was opstap tarief en km prijs was flink meer.
Diesel is verdubbeld in de tussenliggende periode…….

john|08.09.11|15:24

Er is maar een oplossing,dat is een eenheid vormen met alle chauffeurs en de boel plat gooien,die voor de infra structuur gevoelig liggen.
We hebben in het verleden al eens acties gevoert,waarbij de brieneoordbrug ook niet gespaart bleef,ik kan wel zeggen dat we hebben gewonnen en verloren,maar we laten veel teveel toe.
reacties plaatsen en verder niks doen heeft geen zin.
ik heb er nu 33 jaar opzitten op de taxi,maar als het zo doorgaat haal ik de 34 jaar niet
Kom op boys ACTIEEEEEEEEEEEEEEE

said|15.09.11|20:32

schauffuers actie actie ?????????????????????????????????????????????

Peet|06.10.11|19:10

Wat een gemopper over deze tarief opbouw, zo krijg je juist mensen in de taxi.

Wie het kleine niet eerd id het grote niet weerd…….

Kom maar op met reacties. lol krijg je werk is het ook niet goed, zweten …..

Rob Vleugels|24.10.11|17:12

@anonieme Chauffeurs: Ik kan de term nachtrat niet waarderen, alsof er alleen nette chauffeurs tijdens de dag werken!
Persoonlijk ben ik altijd al een nachtmens geweest, ik voel me dan beter en functioneer daar ook beter bij. Daarnaast heb ik een grondige hekel aan tweespalt binnen een branche. Natuurlijk heb je goede en (veel) minder goede collega’s en werknemers.
Waar het hier in de kern om gaat is dat we allen fatsoenlijk ons brood willen en kunnen verdienen. Ik ken geen enkele

Rob Vleugels|24.10.11|17:15

beroepsgroep die voor 18 euro per uur aan het werk is!
Of een protest helpt? Ik help het hopen. Maar als “onze” goeroes niet naar hun achterban willen luisteren, wie dan nog wel???

Laten we vooral de hand eens in eigen boezem durven steken en gewoon de klant op een fatsoenlijke manier en voor een redelijke prijs van A naar B(eter) brenegen!

van Tongeren|25.11.11|07:29

Mijne Heren taxichauffeurs en Ondernemers,

Als oud ondernemer,actieleider, directeur van een taxi centrale moet ik u helaas mededelen dat de grootste vijand van het taxibedrijf, het bedrijf zelf is. Wanneer men zich niet verenigd en niet gezamelijk ten strijde trekt zal u altijd verliezer zijn, helaas.

paul|13.12.11|12:58

Het mag allemaal voor de klant niet duurder worden? Terwijl belastingen, brandstof, verzekeringen, keuringen, administratie, boetes, loonkosten e.d. allemaal wel stevig in prijs verhoogd worden… Om nog maar niet te spreken van printers of de BCT… Weet iemand al wat die gaan kosten? Ik weet alleen dat ik 600 Eu. subsidie krijg op een apparaat dat door de overheid veplicht wordt gesteld… (eh John, 2,50 + 3,66 + 3,00 = 9,16 euro geen 10,66)

Nieuwe tarieven taxi: € 2,50 start + 1,83 km + 0,30 per minuut | TaxiPro
taxi, taximeter, prijs

Nieuwe tarieven taxi: € 2,50 start + 1,83 km + 0,30 per minuut

DEN HAAG – Het nieuwe dubbeltariefsysteem voor de taxi wordt dit najaar ingevoerd. De wettelijke maximumprijs van een taxirit wordt 0,30 euro per minuut, een kilometertarief van 1,83 euro en een opstaptarief van 2,50 euro. Dat voorstel heeft minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) woensdag naar de Tweede Kamer gestuurd.

De invoering van het dubbeltariefsysteem is tot stand gekomen na langdurig overleg met branchevereniging KNV Taxi en reizigersvereniging Rover. Taxichauffeurs zijn nu niet meer de dupe van onvoorziene zaken als files.

KNV Taxi

“De hoogte van het tarief is een compromis. Maar de minister is in voldoende mate aan onze wensen tegemoet gekomen”, licht Jan Zaaijer, voorzitter KNV Taxi, toe. Daarbij moet een bonnetje na elke rit voor de reiziger inzichtelijk maken hoe de prijs van een taxirit is opgebouwd.

Tot een aantal jaar geleden werd de prijs bepaald door de afgelegede afstand. Indien de taxi zachter reed dan zo’n 18 km/uur ging het wachttarief in. Het verschil met het huidige systeem is dat nu alleen de afgelegde afstand meetelt in de prijs. Straks telt het minuuttarief door, ongeacht de snelheid.

Niew tariefsysteem

Bij de invoering van het nieuwe tariefsysteem is het uitgangspunt dat de gemiddelde taxirit voor de klant niet duurder wordt en dat de gemiddelde omzet van de taxiondernemers niet daalt. Als een taxirit over een bepaalde afstand langer duurt dan gemiddeld, leidt dat tot een hogere ritprijs. Duurt een rit korter dan gemiddeld, bijvoorbeeld door gunstige verkeersomstandigheden, dan zal de ritprijs lager uitvallen dan nu het geval is en is het voordeel voor de klant.

De invoering van het nieuwe systeem betekent dat taxiondernemers een aantal aanpassingen moeten doorvoeren. Zo moeten de meters worden aangepast en moet elke taxi worden voorzien van een printer. De minister is met leveranciers van apparatuur en de taxibranche in overleg over de benodigde voorbereidingstijd en het moment van invoering van het dubbeltariefsysteem.

Als het parlement akkoord gaat, zouden indien mogelijk de nieuwe taxitarieven per 1 oktober in moeten gaan met een overgangstermijn van 4 maanden.

Lees ook: Invoering verplichte printbon taxi met nieuw tariefsysteem

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

85 reacties op “Nieuwe tarieven taxi: € 2,50 start + 1,83 km + 0,30 per minuut”

Lange|13.06.11|14:51

Duco, kun jij niet een petitie per internet in elkaar zetten, die we allemaal kunnen ondertekenen en aan de verantwoordelijke minister overhandigen???

A.Urban|13.06.11|23:17

Lid worden van KNV , maar dan wel de vergaderingen bezoeken , daar kun je dan stemmen is een optie. Nu is er steeds een kleine meerderheid voor het huidige beleid wat weer komt doordat het niet duidelijk is waarvoor of waartegen je eigenlijk stemt .
Iedereen zou toch moeten weten hoe zijn Taximeter (of Kassa) in zijn taxi precies werkt .
Geldt vanzelf ook voor de BCT.

Sjaak de wit|13.06.11|23:53

A, Dat wordt lastig. De fabrikant ergens in dit forum is niet duidelijk in z’n uitleg en spreekt zichzelf zelfs tegen, net als IVW, die er op hun site helemaal een potje van maken. Wie weet hoe het allemaal gaat werken mag het mij duidelijk maken.
Ik hoorde nog een leuke mop ergens op t.v. of zo. Als er zieke bomen in het bos staan ga je toch niet het hele bos kappen. Met de Taxisector ook zo , gooi de rotte appels er uit en laat de rest met rust.

Duco Douwstra|14.06.11|12:44

Door nu ruiterlijk toe te geven dat er wachttijd in de meter hoort, is de Minister feitelijk verplicht om de schade van het ombouwen, terug ombouwen en weer ombouwen in 2008 te vergoeden. Maar ook de voorzieningen die we nu weer moeten treffen, moeten we vergoed krijgen. We zijn toch geen tennisbal die je straffeloos maar heen en weer kan en mag slaan. Ik vind het niet slim en zakelijk, dat Jan Zaaijer zegt dat de Minister in voldoende mate aan de wensen is tegemoet gekomen. Klinkt wel lief Jan.

Ton van Poelwijck|14.06.11|18:34

Goed gezegd Duco,eerst moeten er printers in met het (NIEUWE TARIEF),die er op dit moment voor de spiegelmeters verlopig nog niet .Daarna moeten we de BLACK BOX ,wat ons alleen maar geld kost.Toen ik 40 jaar geleden begon ( Duco was mijn eerste maatje ) was taxichauffeur nog een VRIJ BEROEP, wat is daar van over.ZE denken in Den Haag dat wij ZZP ers achterlijk zijn,laat ze maar even terug kijken, wat wij met z’n alle in de 70e en 80e jaren bereikt hebben om van ons laten horen.
Jan Zaaijer foei

Lange|14.06.11|22:14

Duco…..petitie??

Lange|14.06.11|22:21

@Urban……ik begrijp dat jij en vele anderen lid zijn van de KNV. Ik begrijp ook dat jij en vele anderen het niet met het nieuwe tariefbeleid eens zijn, en dat ook aan de KNV kenbaar hebben gemaakt…..en wat doet de KNV? Helemaal niets!
Je maakt mij niet wijs dat er één lid van de KNV is die deze nieuwe tarieven wil!!!!
Dus lid worden van de KNV lijkt mij ook weggegooid geld en inderdaad zonde van de tijd, toch??

Duco Douwstra|15.06.11|00:26

Eerst, hopelijk deze week, via de media veel lawaai maken over de BCT een apparaat uit het stenen tijdperk. Hopelijk ziet de Minister eindelijk in dat ze niet blindelings haar kortzichtige voorgangers hoeft te volgen, die zich allemaal sprookje hebben laten vertellen over de BCT. Dan komt er geld vrij, om de schade die we door willekeur hebben geleden te vergoeden. Een petitie verdwijnt in de la ben ik bang, Lange. Veel lawaai maken is mij tot nu toe goed bevallen, heb ik al veel mee bereikt.

marion|16.06.11|11:01

Duco wanneer komen we eens echt in opstand door bv de grote steden dicht te gooien, beginnende met een uur, wordt er niet geluisterd langer. Jij weet de media te bereiken dus ….
groet marion

A.Urban|16.06.11|12:49

Lange, KNV Taxi is een branche organisatie.
Wanneer er bij een vergadering gestemd moet worden B.V. over tarieven of BCT , dan weet bijna niemand waar het feitelijk over gaat. Daar gaat het dan fout. Niemand heeft verstand van de techniek . Is ook niet verwonderlijk, want wie geeft de JUISTE informatie ?, IVW, en leveranciers in ieder geval niet. De innovatie commissie van KNV laat ook veel steken vallen en zijn doof voor argumenten . Er moeten dus meer leden komen , hieronder vervolg,

A.Urban|16.06.11|12:50

die vergaderingen bezoeken en een goed onderbouwde stem uitbrengen.
De meeste stemmen gelden nou eenmaal . Dat kan op korte termijn gaan werken.

bas|16.06.11|21:06

Met deze nieuwe tarieven worden er nog meer korte ritten geweigerd of woeker tarieven gerekend voor de korte ritten. Wij zullen met dit nieuwe tarief voorstel er flink op achteruit gaan daar wij heel veel ritten hebben van 7.50 die er max 5 minuten in de wagen zitten.
En dan moeten we dus flink inleveren, ach ja het is ook altijd wat in taxiland.
Tarieven worden lager dan dat ze ooit zijn geweest denk maar eens aan de 5.12 instap en 1.94 per km en dan als je stilstond het wachttarief.
PROTEST!!!

Lange|17.06.11|22:53

@Urban…..ik begrijp dat KNV een brancheorganisatie is, maar als ze onze branche willen vertegenwoordigen zouden ze hier NOOIT,maar dan ook NOOIT mee instemmen….tenzij ze geen van allen kunnen rekenen.

Lange|17.06.11|22:58

@Marion…..ik denk niet dat dit soort acties zullen scoren Marion, uiteindelijk hebben we alleen ons zelf ermee,..en het schijnt dat we al niet zo’n goede naam hebben. Bij dit soort acties trekken we altijd aan het kortste eind… politieoptreden, schade aan je auto, geen begrip van het publiek, je kent het wel…

marion|17.06.11|23:11

Ik denk dat als je de acties keurig via de media uitlegt en het waarom en dit zonder scheldpartijen maar met respect voor anderen uitvoert het gewoon moet kunnen. Anderen mensen staken ook maar ook op een correcte manier. We, ik dus ook, hebben laatst ludieke acties hier op hoog catharijne gehad voor de belettering naar de nieuwe standplaats, omdat prorail en andere partijen niet wilden meewerken en mensen zich rot zochten, en is ook prima gegaan met prima resultaat.

Sjaak de Wit|18.06.11|10:36

@Marion,
De taxibranche is niet echt populair, dus staken of acties maakt het niet beter voor de branche.
De onzin en foute voorlichting van I.V.W. blootleggen, en daarmee de minister of kamer leden
confronteren waar we laat mee zijn, zal voor ons beter werken.
Maar wie kan en doet dat?
Misschien is het beter en sneller het roer bij K.N.V. om te gooien zoals in dit forum gesuggereerd
wordt. Zou een club niet alleen voor grote, maar ook kleinere ondernemers moeten worden die voor ons opkomt.

Wim|21.06.11|10:34

Wil dit nieuwe tarief zeggen dat als je een uur moet wachten je nu maar 0.30 * 60=18euro krijgt,
waar het nu 34.59 bedraagt?

A.Urban|21.06.11|18:33

Juist ja, dat is ook nog ikl. BTW !

Wim|23.06.11|14:23

Iedereen weet toch ook hopelijk bij het KNV dat de gemiddelde kostprijs van een chauffeur
veel meer is dan 18 euro per uur.
Een gemiddelde expert die een apparaat bij je thuis komt maken, betaal je al 50 euro per uur.
En een taxibedrijf moet het met 18 euro stellen, het is gewoon belachelijk dat ze hier mee akkoord zijn gegaan. Zouden ze van het KNV ook leuk vinden als hun salaris met de helft wordt verminderd?, dacht het niet.

Mesut|29.06.11|21:11

@ marion een heel goed alternatief, staken of dicht gooien de boel, wel vooraf duidelijk aangekondigd. Daar pleit ik ook voor!!!!

taxi4you groningen|07.07.11|16:14

gewoon alle hoofd wegen dicht gooien van noord tot zuid nl

adda|01.08.11|02:39

je kan met je bus toch niet voor deze tarief gaan rijden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

john|10.08.11|21:55

nee van die 7.50 euro wordt je ook niet blij als je in de grote stad rijdt je ben al snel 10 min onder weg met die klant en met die nieuwe wet hou je er wel meer van over 2.50 start 2 km = 3.66 + 10 min x 0.30 = 10.66

Troost|11.08.11|23:13

@john als het spits is wel, maar buiten de spits niet.

amsterdamse taxichauffeur|15.08.11|13:39

je gaat alleen in de spitsuren meer verdienen en wat moet je alle andere uren verdienen dan dat ritje van 10 minuten wordt dan opeens 3 keer zo snel 2.50 start + 2 km €3.66 + 3 min x 0.30 €1.50 = €6.11 dan zit je wel lekker een stuk lager als normaal

Stofjas utrecht|15.08.11|18:42

Kan iemand mij vertellen WAAROM wij nooit een officeel schrijven thuis krijgen als er iets gaat veranderen en dat we dat altijd via de media moeten horen?????

Bollebas|16.08.11|01:32

Die hele KNV kan mij de pot op,als ik zie wat die Duco allemaal niet aan strijd geleverd heeft van boekjes tot van alles, vraag ik mij niet af of het niet mogelijk is dat mogelijk is dat wij ons beter organiseren en een soort Branche organisatie opzetten met Duco aan het hoofd, die KNV heeft zich al voor de zoveelste keer laten zien dat ze graag thee drinken met de politiek en een stelletje JA-knikkers zijn.

anonieme oudere chauffeur|25.08.11|09:58

Dit kost de nachtratten geld en het levert de nette dag chauffeurs tenminste een beetje meer op…………………..
Het zorgt er iig voor dat er minder hard gereden word en dat stoplichten beter gerespecteerd worden.
Ben en blijf van mening dat het wederom een daling is.
Het tarief wat maximum vastgelegd is in 2001 is al flink verlaagd( 7,50 nu 7,85)
De totaalsom die in 2001 vastgelegd was opstap tarief en km prijs was flink meer.
Diesel is verdubbeld in de tussenliggende periode…….

john|08.09.11|15:24

Er is maar een oplossing,dat is een eenheid vormen met alle chauffeurs en de boel plat gooien,die voor de infra structuur gevoelig liggen.
We hebben in het verleden al eens acties gevoert,waarbij de brieneoordbrug ook niet gespaart bleef,ik kan wel zeggen dat we hebben gewonnen en verloren,maar we laten veel teveel toe.
reacties plaatsen en verder niks doen heeft geen zin.
ik heb er nu 33 jaar opzitten op de taxi,maar als het zo doorgaat haal ik de 34 jaar niet
Kom op boys ACTIEEEEEEEEEEEEEEE

said|15.09.11|20:32

schauffuers actie actie ?????????????????????????????????????????????

Peet|06.10.11|19:10

Wat een gemopper over deze tarief opbouw, zo krijg je juist mensen in de taxi.

Wie het kleine niet eerd id het grote niet weerd…….

Kom maar op met reacties. lol krijg je werk is het ook niet goed, zweten …..

Rob Vleugels|24.10.11|17:12

@anonieme Chauffeurs: Ik kan de term nachtrat niet waarderen, alsof er alleen nette chauffeurs tijdens de dag werken!
Persoonlijk ben ik altijd al een nachtmens geweest, ik voel me dan beter en functioneer daar ook beter bij. Daarnaast heb ik een grondige hekel aan tweespalt binnen een branche. Natuurlijk heb je goede en (veel) minder goede collega’s en werknemers.
Waar het hier in de kern om gaat is dat we allen fatsoenlijk ons brood willen en kunnen verdienen. Ik ken geen enkele

Rob Vleugels|24.10.11|17:15

beroepsgroep die voor 18 euro per uur aan het werk is!
Of een protest helpt? Ik help het hopen. Maar als “onze” goeroes niet naar hun achterban willen luisteren, wie dan nog wel???

Laten we vooral de hand eens in eigen boezem durven steken en gewoon de klant op een fatsoenlijke manier en voor een redelijke prijs van A naar B(eter) brenegen!

van Tongeren|25.11.11|07:29

Mijne Heren taxichauffeurs en Ondernemers,

Als oud ondernemer,actieleider, directeur van een taxi centrale moet ik u helaas mededelen dat de grootste vijand van het taxibedrijf, het bedrijf zelf is. Wanneer men zich niet verenigd en niet gezamelijk ten strijde trekt zal u altijd verliezer zijn, helaas.

paul|13.12.11|12:58

Het mag allemaal voor de klant niet duurder worden? Terwijl belastingen, brandstof, verzekeringen, keuringen, administratie, boetes, loonkosten e.d. allemaal wel stevig in prijs verhoogd worden… Om nog maar niet te spreken van printers of de BCT… Weet iemand al wat die gaan kosten? Ik weet alleen dat ik 600 Eu. subsidie krijg op een apparaat dat door de overheid veplicht wordt gesteld… (eh John, 2,50 + 3,66 + 3,00 = 9,16 euro geen 10,66)