Alptax en Senzer
Europese Aanbestedingsprocedure

Werknemersvervoer Senzer opnieuw gegund aan Alptax Taxiservice B.V.

De directeuren van Alptax en Senzer proosten op de voortzetting van hun samenwerking. Foto: Alptax.

Alptax blijft de komende jaren het werknemersvervoer van Senzer uitvoeren. Dat is het resultaat van een Europese Aanbestedingsprocedure. De opdracht bestaat uit het dagelijks vervoer voor circa tweehonderd werknemers met een vervoersindicatie van en naar de diverse werklocaties in de regio.

Tijdens de aanbesteding is Alptax, op basis van de gunningscriteria, als beste uit de bus gekomen. Op onder andere de criteria ‘prijs’ en ‘duurzaamheid’ scoorde het taxibedrijf uit Deurne goed. Het nieuwe contract treedt per 1 januari 2023 in werking en heeft een looptijd van tenminste vier jaar, met verlengingsmogelijkheden van vier keer één jaar tot een looptijd van maximaal acht jaar.

Belangrijke opdracht

“We zijn erg blij met het feit dat we deze opdracht mogen continueren”, laat Casper Pouwels, algemeen directeur van Alptax, weten. “We hebben de afgelopen 22 jaar met veel zorg dit vervoer uitgevoerd en zullen dat ook de komende jaren met de grootst mogelijk zorg blijven doen.”

“Het werknemersvervoer van Senzer is, met name door de omvang, een belangrijke opdracht voor Alptax”, vertelt Pouwels verder. “De complexiteit van dit vervoer vergt dagelijks veel aandacht van onze organisatie. In de loop der jaren hebben we geleerd hoe we hier mee om kunnen gaan. We zien ernaar uit om er samen met Senzer wederom een succes van te maken.”

Ook Senzer zegt blij te zijn over het voortzetten van de samenwerking. “Dit biedt rust, zekerheid en betrouwbaarheid in deze roerige tijd. Zij verzorgen namelijk nu ook al het werknemersvervoer en dat gaat al jarenlang naar volle tevredenheid”, zo staat er in de persverklaring te lezen.

Verduurzaming

Alptax maak met deze opdracht naar eigen zeggen een aanzienlijke verduurzamingsslag. Zo investeert het Deurnese taxibedrijf in de aanschaf van extra elektrische voertuigen. In totaal worden achttien elektrische taxibussen op dit project ingezet. “Dat betekent dat straks tweede derde van ons wagenpark, volledig elektrisch is”, legt Pouwels uit.

Het verder elektrificeren van het wagenpark brengt echter ook bepaalde uitdagingen met zich mee, zo beaamt de directeur van Alptax. “Zo zijn we momenteel bezig om ons laadplein hier in Deurne, te verdubbelen in capaciteit. Wij verwachten dat aanstaande zomer gerealiseerd te hebben.”

“Daarvoor wil ik bewust kiezen voor een andere leverancier, dan die we nu hebben. Ik wil namelijk niet afhankelijk zijn van slechts één leverancier. Daarmee spreid ik mijn risico’s. Als er bij de een problemen opdoemen, dan kan ik altijd overschakelen naar de ander. Zo heb ik altijd een backup. Daarnaast streven wij ernaar om in alle gebieden waar wij werkzaam zijn, een plek hebben om onze voertuigen op te laden. Natuurlijk brengt dat uitdagingen met zich mee. Maar als het niet spannend is geweest, dan hebben we niet geleefd”, aldus Pouwels.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Werknemersvervoer Senzer opnieuw gegund aan Alptax Taxiservice B.V. | TaxiPro
Alptax en Senzer
Europese Aanbestedingsprocedure

Werknemersvervoer Senzer opnieuw gegund aan Alptax Taxiservice B.V.

De directeuren van Alptax en Senzer proosten op de voortzetting van hun samenwerking. Foto: Alptax.

Alptax blijft de komende jaren het werknemersvervoer van Senzer uitvoeren. Dat is het resultaat van een Europese Aanbestedingsprocedure. De opdracht bestaat uit het dagelijks vervoer voor circa tweehonderd werknemers met een vervoersindicatie van en naar de diverse werklocaties in de regio.

Tijdens de aanbesteding is Alptax, op basis van de gunningscriteria, als beste uit de bus gekomen. Op onder andere de criteria ‘prijs’ en ‘duurzaamheid’ scoorde het taxibedrijf uit Deurne goed. Het nieuwe contract treedt per 1 januari 2023 in werking en heeft een looptijd van tenminste vier jaar, met verlengingsmogelijkheden van vier keer één jaar tot een looptijd van maximaal acht jaar.

Belangrijke opdracht

“We zijn erg blij met het feit dat we deze opdracht mogen continueren”, laat Casper Pouwels, algemeen directeur van Alptax, weten. “We hebben de afgelopen 22 jaar met veel zorg dit vervoer uitgevoerd en zullen dat ook de komende jaren met de grootst mogelijk zorg blijven doen.”

“Het werknemersvervoer van Senzer is, met name door de omvang, een belangrijke opdracht voor Alptax”, vertelt Pouwels verder. “De complexiteit van dit vervoer vergt dagelijks veel aandacht van onze organisatie. In de loop der jaren hebben we geleerd hoe we hier mee om kunnen gaan. We zien ernaar uit om er samen met Senzer wederom een succes van te maken.”

Ook Senzer zegt blij te zijn over het voortzetten van de samenwerking. “Dit biedt rust, zekerheid en betrouwbaarheid in deze roerige tijd. Zij verzorgen namelijk nu ook al het werknemersvervoer en dat gaat al jarenlang naar volle tevredenheid”, zo staat er in de persverklaring te lezen.

Verduurzaming

Alptax maak met deze opdracht naar eigen zeggen een aanzienlijke verduurzamingsslag. Zo investeert het Deurnese taxibedrijf in de aanschaf van extra elektrische voertuigen. In totaal worden achttien elektrische taxibussen op dit project ingezet. “Dat betekent dat straks tweede derde van ons wagenpark, volledig elektrisch is”, legt Pouwels uit.

Het verder elektrificeren van het wagenpark brengt echter ook bepaalde uitdagingen met zich mee, zo beaamt de directeur van Alptax. “Zo zijn we momenteel bezig om ons laadplein hier in Deurne, te verdubbelen in capaciteit. Wij verwachten dat aanstaande zomer gerealiseerd te hebben.”

“Daarvoor wil ik bewust kiezen voor een andere leverancier, dan die we nu hebben. Ik wil namelijk niet afhankelijk zijn van slechts één leverancier. Daarmee spreid ik mijn risico’s. Als er bij de een problemen opdoemen, dan kan ik altijd overschakelen naar de ander. Zo heb ik altijd een backup. Daarnaast streven wij ernaar om in alle gebieden waar wij werkzaam zijn, een plek hebben om onze voertuigen op te laden. Natuurlijk brengt dat uitdagingen met zich mee. Maar als het niet spannend is geweest, dan hebben we niet geleefd”, aldus Pouwels.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.