Zero-emissiezones
Personenvervoer

Gemeenten en ondernemers met handen in het haar vanwege zero-emissiezones

In de zogeheten zero-emissiezones in de binnensteden mogen vanaf 2025 stapsgewijs geen busjes en vrachtwagens meer komen die CO2 uitstoten. Foto: ANP/Hollandse Hoogte/Peter Hilz

Zero-emissiezones bezorgen gemeenten en ondernemers kopzorgen. Een vol stroomnet, hogere kosten en onvoldoende laadplekken vormen daarbij de belangrijkste knelpunten. Volgens branchevereniging Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) deelt het georganiseerd personenvervoer dezelfde zorgen. “Waar moet ik laden?”

Wilt u dit artikel lezen?

Bent u al abonnee?

logIN

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
 

Auteur: Olivier Smits

Bron: NOS/ANP

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

1 reactie op “Gemeenten en ondernemers met handen in het haar vanwege zero-emissiezones”

Peter Vriens|18.08.23|15:57

“Mogelijk niet meer in de rook van een uitlaat doen”, is niet meer als stemmingmakerij .
Roken nieuwe diesels dan, nee helemaal niet!
Er is biodiesel verkrijgbaar en euro 6 zijn schone diesels.
Electriciteit opwekken in een kolen centrale geeft ook uitstoot dus we zijn uitstoot aan het verplaatsen naar de schoorstenen van die kolengestookte centrale’s.
De milieumafia moet iets nuttigs doen door b.v. betaalbare oplossingen aandragen en de industrie ruim de tijd geven oplossingen te vinden.

Gemeenten en ondernemers met handen in het haar vanwege zero-emissiezones | TaxiPro
Zero-emissiezones
Personenvervoer

Gemeenten en ondernemers met handen in het haar vanwege zero-emissiezones

In de zogeheten zero-emissiezones in de binnensteden mogen vanaf 2025 stapsgewijs geen busjes en vrachtwagens meer komen die CO2 uitstoten. Foto: ANP/Hollandse Hoogte/Peter Hilz

Zero-emissiezones bezorgen gemeenten en ondernemers kopzorgen. Een vol stroomnet, hogere kosten en onvoldoende laadplekken vormen daarbij de belangrijkste knelpunten. Volgens branchevereniging Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) deelt het georganiseerd personenvervoer dezelfde zorgen. “Waar moet ik laden?”

Wilt u dit artikel lezen?

Bent u al abonnee?

logIN

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
 

Auteur: Olivier Smits

Bron: NOS/ANP

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

1 reactie op “Gemeenten en ondernemers met handen in het haar vanwege zero-emissiezones”

Peter Vriens|18.08.23|15:57

“Mogelijk niet meer in de rook van een uitlaat doen”, is niet meer als stemmingmakerij .
Roken nieuwe diesels dan, nee helemaal niet!
Er is biodiesel verkrijgbaar en euro 6 zijn schone diesels.
Electriciteit opwekken in een kolen centrale geeft ook uitstoot dus we zijn uitstoot aan het verplaatsen naar de schoorstenen van die kolengestookte centrale’s.
De milieumafia moet iets nuttigs doen door b.v. betaalbare oplossingen aandragen en de industrie ruim de tijd geven oplossingen te vinden.