Eerste stakingen in zorg- en leerlingenvervoer
Doorbetaling bij ziekte

FNV: Staking leerlingen- en zorgvervoer gaat door ondanks akkoord

FNV heeft laten weten dat de staking van woensdag, ondanks het bereikte akkoord, gewoon doorgaat. Foto: ANP/Remko de Waal

Ondanks het cao-akkoord heeft vakbond FNV laten weten dat de landelijke staking binnen het zorg- en leerlingenvervoer, die woensdag op de planning staat, gewoon doorgaat. CNV Vakmensen en Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) maakten gisteravond bekend een akkoord te hebben bereikt over een nieuwe cao Zorgvervoer en taxi.

FNV is echter nog niet tevreden over het eindbod van de werkgevers. “Die andere vakbond gaat akkoord met iets wat nog helemaal niet goed is uitonderhandeld, dus ze weten niet waar ze voor gaan tekenen”, zegt Meindert Gorter, bestuurder FNV Zorgvervoer en taxi, daarover. “Bovendien blijven onze leden strijden voor volledige loondoorbetaling bij ziekte. Onbegrijpelijk dat een vakbond pikt dat werknemers gestraft worden als ze door ziekte niet kunnen werken.”

KNV-voorzitter Bertho Eckhardt heeft in een verklaring laten weten het te betreuren dat FNV niet akkoord is gegaan met het eindbod van de werkgevers. “Het is erg jammer dat FNV niet aan boord is”, aldus Eckhardt. “FNV legde echter wensen op tafel die we niet in konden willigen, omdat ze optelden tot een kostenstijging van meer dan 40 procent.”

Maatschappelijk onverantwoord

Tot slot laat de KNV-voorzitter weten te hopen dat FNV afziet van de staking. “Het zou ons verbazen wanneer deze stakingen toch doorgezet worden nu er een geldige cao ligt. Natuurlijk mogen FNV-leden staken, dat is hun recht. Maar voor mensen die afhankelijk zijn van zorgvervoer, bijvoorbeeld leerlingen in het speciaal basisonderwijs en mensen met een beperking, is deze staking echt kwalijk. Zij kunnen niet zomaar uitwijken naar een andere vorm van vervoer en zullen bijvoorbeeld een schooldag of een medische afspraak missen. Wij vinden de houding van FNV maatschappelijk onverantwoord”, zo besluit Eckhardt.

Op vrijdag 18 november vonden in een aantal regio’s de eerste estafettestakingen voor een nieuwe cao Zorgvervoer en taxi plaats. Zowel leden van FNV als CNV Vakmensen namen deel aan deze staking. Op diezelfde dag werden beide vakbonden uitgenodigd om verder te praten, maar FNV liet al snel weten dat die gesprekken volgens hen waren uitgedraaid op een teleurstelling. De vakbond kondigde daarom een nieuwe staking aan, die vandaag plaatsvindt.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

24 reacties op “FNV: Staking leerlingen- en zorgvervoer gaat door ondanks akkoord”

J. Koch|30.11.22|10:20

Ik heb de FNV leren kennen als een amateuristisch clubje met onrealistische eisen. Het lijkt of men alleen maar bezig is met leden werven om het lullige aantal leden een beetje op te krikken. De zaken verdraaien en vervolgens niet openstaan voor kritiek, daar maak je geen vrienden (en stakingswilligen!) mee.

rene weelden|30.11.22|10:54

cnv stemt overall mee in krijgen een kop koffie en ja hoor er is een nieuwe cao

willem j brouwer|30.11.22|12:09

Laat de cnv directie maar betalen voor de loonsverhoging die de taxi chauffeurs nu door hun toedoen niet krijgen.

Michel Seelen|30.11.22|13:49

Ach gut, Gaat de KNV nu een beetje zielig liggen doen over ‘maatschappelijk onverantwoord’, en dat het sneu is voor de leerlingen? Lekker argument. Dan kunnen we nooit in actie komen. Nou, dan is dat maar een dag zo. Wij hebben ons elke dag opnieuw ingezet voor onze doelgroepen. Jaar in jaar uit. Mogen wij nu even aan onszelf denken?

Karin Roest|30.11.22|15:31

J. Koch Die reacties van jou weten we nu wel . Dat jij een bloedhekel heeft aan de FNV zien wij dagelijks voorbij komen . Ik vind het geweldig dat de FNV is een keer opkomt voor de taxichauffeurs .

JanPieter Sipkema|30.11.22|15:59

De leden van de CNV hebben gesproken.

J. Koch|30.11.22|16:54

Karin, die reacties van jou die kennen we nu ook wel. Inderdaad heb ik een hekel aan de FNV, omdat ik een hekel heb aan mensen die liegen. De eisen van de FNV zijn onrealistisch en ik ben blij dat de CNV voor ons goede afspraken heeft kunnen maken en de FNV er niet echt toe doet. Gelukkig heb ik geen mensen zien staken in mijn omgeving.

David Lauer|30.11.22|19:22

De woorden “bloedhekel aan” deugen niet. Waar mensen zijn wordt gelogen, Boosheid mag.Op een bijeenkomst van het FNV hoorde ik de woorden “genaaid” door werkgevers.Ook een voorbeeld van hoe het niet moet.Het stoot eerder af dan dat het bindt.Ik heb inderdaad het idee dat leden winnen belangrijker is dan een genuanceerd standpunt innemen.

Conclusie. Goed dat de bonden er zijn. Maar de manier waarop? Ik irriteer mij helaas aan alle partijen…… Ik wil naïef zijn.Laat maar.

sticky|01.12.22|07:17

De heer kocht is een beetje gefrustreerd, liever heel erg gefrustreerd, want deze man praat over iets waarvan hij totaal niet weet wat het betekent. Dit is een prototype persoon die reageert om te reageren. Ik rij zelf speciaal onderwijs en kan zeggen mooi en leuk vak, maar als je ziet wat wij moeten doen en leren dan is dit heel erg slecht betaald en gaat men met chauffeurs om, en ja ouders zoals Koch ook want die begrijpen het niet.. ga eens met ons mee en doe wat wij allemaal moeten doen.

Peter Poppe|01.12.22|12:01

Gelukkig is er een vakbond die op komt voor de belangen van de werknemers. Het enige wat we willen is een eerlijke cao met een salaris dat voldoende toereikend is om van rond te komen en bij ziekte niet gekort worden op het salaris. En een fatsoenlijke pauze regeling. Geen pauze inhouden als je die niet genoten hebt. Is dit teveel gevraagd? Ik als Fnv lid blijf door strijden totdat er een normale cao op tafel ligt met hele normale realistische eisen.

Stef Bouwhuis|01.12.22|16:30

Als er bij ziekte BRUTO iets minder wordt uitbetaald, betekent dat nog niet dat het NETTO loon dan met hetzelfde percentage achteruit gaat. Je moet kijken wat er na belastingen en sociale lasten onder de streep uitkomt voor de zieke werknemer. Volgens mij is het standpunt van FMV volksmennerij.

J. Koch|01.12.22|17:21

Sticky, je praat als een kip zonder kop. Ik ben geen ouder maar een chauffeur. En jij en je FNV zijn te inhalig en stellen onredelijke eisen.

Verder ben ik niet de heer kocht, maar Dhr. Koch voor jou.

J. Koch|01.12.22|17:27

Beste Peter Poppe, een salaris dat toereikend is om de gestegen kosten te betalen is niet de verantwoordelijkheid van werkgever. Als je niet rond komt van je (niet al te hoge, dat geef ik zeker toe) salaris, dan ligt daar een taak van de overheden.

Niet- genoten pauze niet inhouden is nu ook afgesproken in de nieuwe Cao.

Dus volgens mij is het huidige accoord zo slecht nog niet.

Peter Poppe|01.12.22|18:13

Heer koch welke functe heb je binnen de taxibranch. Je praat als een werkgever maar dat ben je volgens mij niet eens. Je verdedigd alleen de knv. En op dit m9ment is er geen slechtere cao op te noemen waar de arbeidsomstandigheden zo slecht zijn als op de taxi.We zijn jarenlang uitgekleed en nu is de maat vol.

J. Koch|01.12.22|20:04

Heer Poppe. Ik ben ook chauffeur. En ik praat als een chauffeur. Je hebt duidelijk geen idee over andere cao’s.

Het KNV en de werkgevers boeien mij niets, maar de cao die er nu ligt kent kleine verbeteringen en daar moeten we het maar mee doen.

Zozo|01.12.22|20:21

De KNV vind de stakingen maatschappelijk onverantwoord, maar dan hebben/hadden zij toch alle wapens in handen om de stakingen te voorkomen.
De eisen van de vakbonden zijn verantwoord en de CNV is gewoon zwak en schuift alles weer anderhalf jaar vooruit.

Verder heer Koch hou aub op met u reacties hier. U bent duidelijk niet degene die u zegd te zijn.

J. Koch|01.12.22|21:05

Zozo ik gebruik mijn eigen naam, dus ik ben wie ik zeg te zijn. Jij zegT zozo te zijn maar dat ben jij niet.

Verder bepaal jij niet of ik reageer. Ik bepaal ook niet dat jij Nederlands moet gaan leren, ook al zou dat verstandig zijn.

CNV heeft een CAO afgesloten die op dit moment het hoogst haalbare is.

Mij Homborg|01.12.22|21:23

Ze hebben allemaal zo grote mond
Maar onze rekening. Worden er niet goed koper op hoor
Alles word duurder. Maar we krijgen er GEEN geld bij
Want. Wat is nou 11,00 euro’s per uur. Bruto per uur
Gaat alles nog van af. Dus je houd. 6,- per uur over

Wij willen ook gewoon 14.- per uur hebben want dat moet gewoon
Het minimum loon worden
En bij het c n v. Sporen ) ze niet die denken alleen maar aan de werkgevers en niet aan de mensen die het werk doen

J. Koch|01.12.22|22:05

11 euro? Je begint nu bij 12,17 (trede 3) en dat wordt 13,14. Zeker geen vetpot, maar geen 11 euro.

Wat -vermoedelijk- ook gaat gebeuren is dat er weer 2 tredes komen te vervallen. Dus je begint op trede 5.

Ik denk dat de CNV een realistisch bod heeft geaccepteerd. Verdere compensatie moet vanuit de overheid komen. En die komt er ook door o.a. lager belastingtarief, energiepremie + prijsplafond.

Mij Homborg|01.12.22|22:40

J koch

Onthou dat de fnv hier niet mee akkoord gaat
En zeker niet de chauffeurs zeker niet
En de cnv is een gek zooitje die gaan met alles akkoord
Nou ben blij dat ik bij de fnv zit
Want die staan voor de chauffeurs en de cnv niet die zijn voor de werkgevers en anders komt er weer een staking aan
En dan gaat dat langer duren dan een dag hoor
Want de fnv houden hun poot strak en dan heb de fnv schijt aan de cnv want de fnv. Heeft meer leden dan de cnv

J. Koch|02.12.22|09:38

FNV gaat hier niet mee akkoord, maar de CNV en de meerderheid van de chauffeurs ook. Dus daar is niets aan te veranderen.

Voor komende 1 1/2 jaar is de CAO in ieder geval bekend. Wat er daarna gebeurt zien we dan wel weer…..

Deze keer hadden er in ieder geval niet veel chauffeurs meegedaan aan de staking.

Ronald Molenaar|02.12.22|18:21

Nu moet ik Dhr Koch toch gelijk geven hier.

Het klopt wat deze beste man typt kwa cijfers en feiten.
Er is maar 1 bond nodig om een Cao te krijgen en dat is gelukt.
Dat het een laag salaris is ben ik mee eens maar inderdaad wordt het beter.
Zeker als trede 5 wordt toegepast, dit geldt overigens voor beginnende chauffeurs.

Waar ik wel benieuwd naar ben is in welke trede chauffeurs komen die al een jaar of langer werken.
Wordt dit ook gecompenseerd of blijven die hangen.

J. Koch|02.12.22|21:39

De chauffeurs die al een jaar of langer werken komen ook voor in 5.

Dat is dus inderdaad wel lullig, want dan krijg je dus dat nieuwe chauffeurs hetzelfde verdienen als waar een andere chauffeur jaren voor heeft gewerkt. (Nu is het verschil tussen de schalen wel minimaal)

Net als vorige keer. De chauffeurs die 1 of 2 dienstjaren hadden in 3 net als nieuwe chf

Uiteraard zijn de salarissen nog steeds aan de lage kant, maar we gaan al naar minimaal 13,73. Komt al redelijk in de buurt van de 14.

J. Koch|02.12.22|21:41

Sorry. Ik bedoel dat je begint bij 13,17. Nog geen vetpot, maar de 14 is in zicht.

FNV: Staking leerlingen- en zorgvervoer gaat door ondanks akkoord | TaxiPro
Eerste stakingen in zorg- en leerlingenvervoer
Doorbetaling bij ziekte

FNV: Staking leerlingen- en zorgvervoer gaat door ondanks akkoord

FNV heeft laten weten dat de staking van woensdag, ondanks het bereikte akkoord, gewoon doorgaat. Foto: ANP/Remko de Waal

Ondanks het cao-akkoord heeft vakbond FNV laten weten dat de landelijke staking binnen het zorg- en leerlingenvervoer, die woensdag op de planning staat, gewoon doorgaat. CNV Vakmensen en Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) maakten gisteravond bekend een akkoord te hebben bereikt over een nieuwe cao Zorgvervoer en taxi.

FNV is echter nog niet tevreden over het eindbod van de werkgevers. “Die andere vakbond gaat akkoord met iets wat nog helemaal niet goed is uitonderhandeld, dus ze weten niet waar ze voor gaan tekenen”, zegt Meindert Gorter, bestuurder FNV Zorgvervoer en taxi, daarover. “Bovendien blijven onze leden strijden voor volledige loondoorbetaling bij ziekte. Onbegrijpelijk dat een vakbond pikt dat werknemers gestraft worden als ze door ziekte niet kunnen werken.”

KNV-voorzitter Bertho Eckhardt heeft in een verklaring laten weten het te betreuren dat FNV niet akkoord is gegaan met het eindbod van de werkgevers. “Het is erg jammer dat FNV niet aan boord is”, aldus Eckhardt. “FNV legde echter wensen op tafel die we niet in konden willigen, omdat ze optelden tot een kostenstijging van meer dan 40 procent.”

Maatschappelijk onverantwoord

Tot slot laat de KNV-voorzitter weten te hopen dat FNV afziet van de staking. “Het zou ons verbazen wanneer deze stakingen toch doorgezet worden nu er een geldige cao ligt. Natuurlijk mogen FNV-leden staken, dat is hun recht. Maar voor mensen die afhankelijk zijn van zorgvervoer, bijvoorbeeld leerlingen in het speciaal basisonderwijs en mensen met een beperking, is deze staking echt kwalijk. Zij kunnen niet zomaar uitwijken naar een andere vorm van vervoer en zullen bijvoorbeeld een schooldag of een medische afspraak missen. Wij vinden de houding van FNV maatschappelijk onverantwoord”, zo besluit Eckhardt.

Op vrijdag 18 november vonden in een aantal regio’s de eerste estafettestakingen voor een nieuwe cao Zorgvervoer en taxi plaats. Zowel leden van FNV als CNV Vakmensen namen deel aan deze staking. Op diezelfde dag werden beide vakbonden uitgenodigd om verder te praten, maar FNV liet al snel weten dat die gesprekken volgens hen waren uitgedraaid op een teleurstelling. De vakbond kondigde daarom een nieuwe staking aan, die vandaag plaatsvindt.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

24 reacties op “FNV: Staking leerlingen- en zorgvervoer gaat door ondanks akkoord”

J. Koch|30.11.22|10:20

Ik heb de FNV leren kennen als een amateuristisch clubje met onrealistische eisen. Het lijkt of men alleen maar bezig is met leden werven om het lullige aantal leden een beetje op te krikken. De zaken verdraaien en vervolgens niet openstaan voor kritiek, daar maak je geen vrienden (en stakingswilligen!) mee.

rene weelden|30.11.22|10:54

cnv stemt overall mee in krijgen een kop koffie en ja hoor er is een nieuwe cao

willem j brouwer|30.11.22|12:09

Laat de cnv directie maar betalen voor de loonsverhoging die de taxi chauffeurs nu door hun toedoen niet krijgen.

Michel Seelen|30.11.22|13:49

Ach gut, Gaat de KNV nu een beetje zielig liggen doen over ‘maatschappelijk onverantwoord’, en dat het sneu is voor de leerlingen? Lekker argument. Dan kunnen we nooit in actie komen. Nou, dan is dat maar een dag zo. Wij hebben ons elke dag opnieuw ingezet voor onze doelgroepen. Jaar in jaar uit. Mogen wij nu even aan onszelf denken?

Karin Roest|30.11.22|15:31

J. Koch Die reacties van jou weten we nu wel . Dat jij een bloedhekel heeft aan de FNV zien wij dagelijks voorbij komen . Ik vind het geweldig dat de FNV is een keer opkomt voor de taxichauffeurs .

JanPieter Sipkema|30.11.22|15:59

De leden van de CNV hebben gesproken.

J. Koch|30.11.22|16:54

Karin, die reacties van jou die kennen we nu ook wel. Inderdaad heb ik een hekel aan de FNV, omdat ik een hekel heb aan mensen die liegen. De eisen van de FNV zijn onrealistisch en ik ben blij dat de CNV voor ons goede afspraken heeft kunnen maken en de FNV er niet echt toe doet. Gelukkig heb ik geen mensen zien staken in mijn omgeving.

David Lauer|30.11.22|19:22

De woorden “bloedhekel aan” deugen niet. Waar mensen zijn wordt gelogen, Boosheid mag.Op een bijeenkomst van het FNV hoorde ik de woorden “genaaid” door werkgevers.Ook een voorbeeld van hoe het niet moet.Het stoot eerder af dan dat het bindt.Ik heb inderdaad het idee dat leden winnen belangrijker is dan een genuanceerd standpunt innemen.

Conclusie. Goed dat de bonden er zijn. Maar de manier waarop? Ik irriteer mij helaas aan alle partijen…… Ik wil naïef zijn.Laat maar.

sticky|01.12.22|07:17

De heer kocht is een beetje gefrustreerd, liever heel erg gefrustreerd, want deze man praat over iets waarvan hij totaal niet weet wat het betekent. Dit is een prototype persoon die reageert om te reageren. Ik rij zelf speciaal onderwijs en kan zeggen mooi en leuk vak, maar als je ziet wat wij moeten doen en leren dan is dit heel erg slecht betaald en gaat men met chauffeurs om, en ja ouders zoals Koch ook want die begrijpen het niet.. ga eens met ons mee en doe wat wij allemaal moeten doen.

Peter Poppe|01.12.22|12:01

Gelukkig is er een vakbond die op komt voor de belangen van de werknemers. Het enige wat we willen is een eerlijke cao met een salaris dat voldoende toereikend is om van rond te komen en bij ziekte niet gekort worden op het salaris. En een fatsoenlijke pauze regeling. Geen pauze inhouden als je die niet genoten hebt. Is dit teveel gevraagd? Ik als Fnv lid blijf door strijden totdat er een normale cao op tafel ligt met hele normale realistische eisen.

Stef Bouwhuis|01.12.22|16:30

Als er bij ziekte BRUTO iets minder wordt uitbetaald, betekent dat nog niet dat het NETTO loon dan met hetzelfde percentage achteruit gaat. Je moet kijken wat er na belastingen en sociale lasten onder de streep uitkomt voor de zieke werknemer. Volgens mij is het standpunt van FMV volksmennerij.

J. Koch|01.12.22|17:21

Sticky, je praat als een kip zonder kop. Ik ben geen ouder maar een chauffeur. En jij en je FNV zijn te inhalig en stellen onredelijke eisen.

Verder ben ik niet de heer kocht, maar Dhr. Koch voor jou.

J. Koch|01.12.22|17:27

Beste Peter Poppe, een salaris dat toereikend is om de gestegen kosten te betalen is niet de verantwoordelijkheid van werkgever. Als je niet rond komt van je (niet al te hoge, dat geef ik zeker toe) salaris, dan ligt daar een taak van de overheden.

Niet- genoten pauze niet inhouden is nu ook afgesproken in de nieuwe Cao.

Dus volgens mij is het huidige accoord zo slecht nog niet.

Peter Poppe|01.12.22|18:13

Heer koch welke functe heb je binnen de taxibranch. Je praat als een werkgever maar dat ben je volgens mij niet eens. Je verdedigd alleen de knv. En op dit m9ment is er geen slechtere cao op te noemen waar de arbeidsomstandigheden zo slecht zijn als op de taxi.We zijn jarenlang uitgekleed en nu is de maat vol.

J. Koch|01.12.22|20:04

Heer Poppe. Ik ben ook chauffeur. En ik praat als een chauffeur. Je hebt duidelijk geen idee over andere cao’s.

Het KNV en de werkgevers boeien mij niets, maar de cao die er nu ligt kent kleine verbeteringen en daar moeten we het maar mee doen.

Zozo|01.12.22|20:21

De KNV vind de stakingen maatschappelijk onverantwoord, maar dan hebben/hadden zij toch alle wapens in handen om de stakingen te voorkomen.
De eisen van de vakbonden zijn verantwoord en de CNV is gewoon zwak en schuift alles weer anderhalf jaar vooruit.

Verder heer Koch hou aub op met u reacties hier. U bent duidelijk niet degene die u zegd te zijn.

J. Koch|01.12.22|21:05

Zozo ik gebruik mijn eigen naam, dus ik ben wie ik zeg te zijn. Jij zegT zozo te zijn maar dat ben jij niet.

Verder bepaal jij niet of ik reageer. Ik bepaal ook niet dat jij Nederlands moet gaan leren, ook al zou dat verstandig zijn.

CNV heeft een CAO afgesloten die op dit moment het hoogst haalbare is.

Mij Homborg|01.12.22|21:23

Ze hebben allemaal zo grote mond
Maar onze rekening. Worden er niet goed koper op hoor
Alles word duurder. Maar we krijgen er GEEN geld bij
Want. Wat is nou 11,00 euro’s per uur. Bruto per uur
Gaat alles nog van af. Dus je houd. 6,- per uur over

Wij willen ook gewoon 14.- per uur hebben want dat moet gewoon
Het minimum loon worden
En bij het c n v. Sporen ) ze niet die denken alleen maar aan de werkgevers en niet aan de mensen die het werk doen

J. Koch|01.12.22|22:05

11 euro? Je begint nu bij 12,17 (trede 3) en dat wordt 13,14. Zeker geen vetpot, maar geen 11 euro.

Wat -vermoedelijk- ook gaat gebeuren is dat er weer 2 tredes komen te vervallen. Dus je begint op trede 5.

Ik denk dat de CNV een realistisch bod heeft geaccepteerd. Verdere compensatie moet vanuit de overheid komen. En die komt er ook door o.a. lager belastingtarief, energiepremie + prijsplafond.

Mij Homborg|01.12.22|22:40

J koch

Onthou dat de fnv hier niet mee akkoord gaat
En zeker niet de chauffeurs zeker niet
En de cnv is een gek zooitje die gaan met alles akkoord
Nou ben blij dat ik bij de fnv zit
Want die staan voor de chauffeurs en de cnv niet die zijn voor de werkgevers en anders komt er weer een staking aan
En dan gaat dat langer duren dan een dag hoor
Want de fnv houden hun poot strak en dan heb de fnv schijt aan de cnv want de fnv. Heeft meer leden dan de cnv

J. Koch|02.12.22|09:38

FNV gaat hier niet mee akkoord, maar de CNV en de meerderheid van de chauffeurs ook. Dus daar is niets aan te veranderen.

Voor komende 1 1/2 jaar is de CAO in ieder geval bekend. Wat er daarna gebeurt zien we dan wel weer…..

Deze keer hadden er in ieder geval niet veel chauffeurs meegedaan aan de staking.

Ronald Molenaar|02.12.22|18:21

Nu moet ik Dhr Koch toch gelijk geven hier.

Het klopt wat deze beste man typt kwa cijfers en feiten.
Er is maar 1 bond nodig om een Cao te krijgen en dat is gelukt.
Dat het een laag salaris is ben ik mee eens maar inderdaad wordt het beter.
Zeker als trede 5 wordt toegepast, dit geldt overigens voor beginnende chauffeurs.

Waar ik wel benieuwd naar ben is in welke trede chauffeurs komen die al een jaar of langer werken.
Wordt dit ook gecompenseerd of blijven die hangen.

J. Koch|02.12.22|21:39

De chauffeurs die al een jaar of langer werken komen ook voor in 5.

Dat is dus inderdaad wel lullig, want dan krijg je dus dat nieuwe chauffeurs hetzelfde verdienen als waar een andere chauffeur jaren voor heeft gewerkt. (Nu is het verschil tussen de schalen wel minimaal)

Net als vorige keer. De chauffeurs die 1 of 2 dienstjaren hadden in 3 net als nieuwe chf

Uiteraard zijn de salarissen nog steeds aan de lage kant, maar we gaan al naar minimaal 13,73. Komt al redelijk in de buurt van de 14.

J. Koch|02.12.22|21:41

Sorry. Ik bedoel dat je begint bij 13,17. Nog geen vetpot, maar de 14 is in zicht.