Foto DEXTR.
Taxi Expo '22

DEXTR wil makkelijkste taxi-app van Nederland zijn: ‘Binnen halfuur een taxi’

Impressie DEXTR. Foto ter illustratie. Foto: DEXTR

Deze zomer lanceerde Transvision met DEXTR een nieuwe taxi-app. De nieuwe app stimuleert klanten zo vroeg mogelijk van te voren een rit te boeken. Daarnaast zoekt DEXTR nadrukkelijk de samenwerking met lokale vervoerders, om in heel het land actief te zijn. Begin volgend jaar wil de nieuwe dienst in tachtig procent van Nederland, binnen dertig minuten, vervoer kunnen leveren. 

Halverwege juli werd DEXTR gelanceerd. De nieuwe taxi-app is sindsdien te vinden in de Apple- en Google Playstore. DEXTR biedt taxichauffeurs de mogelijkheid zich te sluiten bij een landelijke taxidienst, die ook in kleinere steden en het buitengebied te gebruiken is. “In de grote steden is namelijk vaak al een divers aanbod aan taximogelijkheden beschikbaar”, legt DEXTR uit. Onze kracht is juist dat we in heel Nederland actief zijn. Natuurijk ook in de vijf grote steden, maar we willen juist laten zien dat we ook daarbuiten volop actief zijn.”

Binnen halfuur een taxi

Tijdens de uitrol van de nieuwe taxi-app, heeft DEXTR er dan ook voor gekozen om zich vooral te richten op de regio’s Zwolle, Tilburg en ’t Gooi. “Dat hebben we gedaan omdat we zo dicht mogelijk bij onze doelstelling van gemak wilden blijven. In die regio’s hebben wij de aanmeldtijd ingesteld op dertig minuten. Binnen een halfuur staat er na bestelling een taxi voor de deur. Daarnaast hebben we deze fase gebruikt om de eerste bugs uit de app te halen en de beleving te verbeteren.”

Hoewel DEXTR een nieuwe speler binnen de taxibranche is, heeft de app grote ambities. Zo wil de dienst uiteindelijk heel Nederland aan zich binden. “Onze doelstelling is dat we in januari ongeveer tachtig procent van Nederland, binnen dertig minuten, ons vervoer kunnen aanbieden. De komende periode zullen we ons vooral richten op de randgebieden in de Randstad en de grotere steden daarbuiten, zoals Den Bosch en Groningen.”

“We moeten echter ook realistisch zijn. In bepaalde regio’s kunnen we niet garanderen dat iemand binnen een halfuur wordt opgehaald. Denk bijvoorbeeld aan de Waddeneilanden of Zeeuws Vlaanderen. Gelukkig weten mensen die daar wonen dat zelf ook. In die regio’s zal de voor-aanmeldtijd dan ook hoger blijven.”

Basisspelregels

Om deze doelstelling te verwezenlijken, zoekt DEXTR nadrukkelijk de samenwerking met lokale vervoerders. De vervoerders hebben daarbij een vrije keuze in het gebruik van de beschikbare planpaketten of driver-apps in Nederland. “In principe kan iedereen voor ons rijden, maar aangesloten vervoerders of collectieven dienen zich wel aan de basisspelregels te houden. De klant krijgt een goede service voor een van tevoren vastgestelde prijs, die vooraf betaald wordt. Wij stimuleren de klanten om verder van tevoren een taxi te reserveren. Vroeg reserveren brengt een financieel voordeel met zich mee. Dit financiële voordeel geldt ook wanneer de totale ritlengte toeneemt.”

Taxi Expo ’22

DEXTR is tevens een van de exposanten die op 6 oktober in Houten op de vakbeurs rondloopt tijdens Taxi Expo ’22. De nieuwe taxi-app staat te springen om veel vakgenoten te ontmoeten. “DEXTR is een nieuwe speler in de markt. Veel partijen kennen ons nog niet. Omdat wij een verlengstuk voor vervoerders en collectieven willen zijn, maken we op de Expo dan ook graag kennis met iedereen die op de beursvloer rondloopt. Niet alleen potentiële vervoerders, maar ook opdrachtgevers in het zorgvervoer en andere bedrijven die daar rondlopen. Wij staan te popelen om ons te presenteren op de Expo.”

Wilt u, net als DEXTR, ook aanwezig zijn bij Taxi Expo ’22? Dat kan! U kunt zich hier gratis registreren

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

DEXTR wil makkelijkste taxi-app van Nederland zijn: ‘Binnen halfuur een taxi’ | TaxiPro
Foto DEXTR.
Taxi Expo '22

DEXTR wil makkelijkste taxi-app van Nederland zijn: ‘Binnen halfuur een taxi’

Impressie DEXTR. Foto ter illustratie. Foto: DEXTR

Deze zomer lanceerde Transvision met DEXTR een nieuwe taxi-app. De nieuwe app stimuleert klanten zo vroeg mogelijk van te voren een rit te boeken. Daarnaast zoekt DEXTR nadrukkelijk de samenwerking met lokale vervoerders, om in heel het land actief te zijn. Begin volgend jaar wil de nieuwe dienst in tachtig procent van Nederland, binnen dertig minuten, vervoer kunnen leveren. 

Halverwege juli werd DEXTR gelanceerd. De nieuwe taxi-app is sindsdien te vinden in de Apple- en Google Playstore. DEXTR biedt taxichauffeurs de mogelijkheid zich te sluiten bij een landelijke taxidienst, die ook in kleinere steden en het buitengebied te gebruiken is. “In de grote steden is namelijk vaak al een divers aanbod aan taximogelijkheden beschikbaar”, legt DEXTR uit. Onze kracht is juist dat we in heel Nederland actief zijn. Natuurijk ook in de vijf grote steden, maar we willen juist laten zien dat we ook daarbuiten volop actief zijn.”

Binnen halfuur een taxi

Tijdens de uitrol van de nieuwe taxi-app, heeft DEXTR er dan ook voor gekozen om zich vooral te richten op de regio’s Zwolle, Tilburg en ’t Gooi. “Dat hebben we gedaan omdat we zo dicht mogelijk bij onze doelstelling van gemak wilden blijven. In die regio’s hebben wij de aanmeldtijd ingesteld op dertig minuten. Binnen een halfuur staat er na bestelling een taxi voor de deur. Daarnaast hebben we deze fase gebruikt om de eerste bugs uit de app te halen en de beleving te verbeteren.”

Hoewel DEXTR een nieuwe speler binnen de taxibranche is, heeft de app grote ambities. Zo wil de dienst uiteindelijk heel Nederland aan zich binden. “Onze doelstelling is dat we in januari ongeveer tachtig procent van Nederland, binnen dertig minuten, ons vervoer kunnen aanbieden. De komende periode zullen we ons vooral richten op de randgebieden in de Randstad en de grotere steden daarbuiten, zoals Den Bosch en Groningen.”

“We moeten echter ook realistisch zijn. In bepaalde regio’s kunnen we niet garanderen dat iemand binnen een halfuur wordt opgehaald. Denk bijvoorbeeld aan de Waddeneilanden of Zeeuws Vlaanderen. Gelukkig weten mensen die daar wonen dat zelf ook. In die regio’s zal de voor-aanmeldtijd dan ook hoger blijven.”

Basisspelregels

Om deze doelstelling te verwezenlijken, zoekt DEXTR nadrukkelijk de samenwerking met lokale vervoerders. De vervoerders hebben daarbij een vrije keuze in het gebruik van de beschikbare planpaketten of driver-apps in Nederland. “In principe kan iedereen voor ons rijden, maar aangesloten vervoerders of collectieven dienen zich wel aan de basisspelregels te houden. De klant krijgt een goede service voor een van tevoren vastgestelde prijs, die vooraf betaald wordt. Wij stimuleren de klanten om verder van tevoren een taxi te reserveren. Vroeg reserveren brengt een financieel voordeel met zich mee. Dit financiële voordeel geldt ook wanneer de totale ritlengte toeneemt.”

Taxi Expo ’22

DEXTR is tevens een van de exposanten die op 6 oktober in Houten op de vakbeurs rondloopt tijdens Taxi Expo ’22. De nieuwe taxi-app staat te springen om veel vakgenoten te ontmoeten. “DEXTR is een nieuwe speler in de markt. Veel partijen kennen ons nog niet. Omdat wij een verlengstuk voor vervoerders en collectieven willen zijn, maken we op de Expo dan ook graag kennis met iedereen die op de beursvloer rondloopt. Niet alleen potentiële vervoerders, maar ook opdrachtgevers in het zorgvervoer en andere bedrijven die daar rondlopen. Wij staan te popelen om ons te presenteren op de Expo.”

Wilt u, net als DEXTR, ook aanwezig zijn bij Taxi Expo ’22? Dat kan! U kunt zich hier gratis registreren

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.